Terug naar overzicht
Hallo,Toen ik je berichtje las moest ik terugdenken aan onze dag in mei...En ja, we kennen de situatie !! Er zijn zelfs nu mensen die gewoon hun hoofd wegdraaien als ze ons tegenkomen; en dat zijn dan nog niet eens kennissen van ons maar buren van mijn moeder! Ook op het werk heeft min man iets dergelijks meegemaakt: hij was al een jaar of 3 naar een andere dienst overgeplaatst en heeft natuurlijk die collega's dan gevraag ipv de vroegere. Voor z'n vroegere collega's zou hij achteraf een "drink" gegeven hebben; tot we ondervonden dat er niemand wou bijleggen toen ze rondgingen...dus werd dat feestje afgeblazen. Het brengt overal stribbelingen mee hoor, maar laat het niet aan je hart komen, en geniet met volle teugen van jullie dag! Groetjes.
Inderdaad zielig hoe sommigen uiterst onbeschoft kunnen reageren. Bij ons hetzelfde hoor. Zelfs een van de bazen van mijn toekomstige was zichzelf aan 't uitnodigen! Gelukkig heeft een van zijn collega's het opgelost en gezegd dat bazen ni na de feest mogen komen, enkel de receptie om de cadeau af te geven... :)Ni aantrekken, je leert het beleefdheidsgehalte en inhaligheid van de mensen nu pas goed kennen. Wij blijven tegen elkaar zeggen dat de dag zal zijn hoe wij willen, niet hoe de rest het wil.Wedden trouwens dat dit soort mensen met een leeg envelopje zou durven afkomen! (Gezien bij een vriendin die trouwde, echt gebeurd!!)Begrijp me ni verkeerd, ik bedoel niet dat iedereen beoordeeld wordt op de cadeau of het bedrag (Ben zelfs voorstander van anonieme enveloppen) maar dat soort mensen zijn je energie niet waard. Griet02-02-2008
vreselijk hé sommige mensentoen mijn schoonmoeder vertelde tegen een kennis dat hun zoon ging trouwen zei dieallez leuk we zitten weer in een feestprecies of dat dit zo vanzelfsprekend was dat wij die gingen uitnodigenwij hebben ook mensen gehad (ook kennissen van schoonouders)die gewoon kwamen zeggen dat ze tenmiste toch wel een uitnodiging hadden verwachtgewoon niets van aantrekken laat je dag er niet door verknallenen euh over die lege enveloppeblijkbaar gebeurt dit vaakwant wij hadden het ook voorhet is van een collega op mijn man zijn werkhun naam stond erop maar was leegik denk dat die mensen het gewoon vergeten zijn of hen vergist hebbendenk niet dat het de bedoeling wasgroetjes lore
hallo, wij hebben het nog niet, maar gaan het 100% zeker wel krijgen. Jullie hebben dan nog veel mensen uitgenodigd. Wij gaan een hele luxe huwelijkreis maken en doen ons feest hier beperkt en vragen maar zo'n 70 mensen. Dus een heel deel van de familie die we alleen maar eens toevallig tegen komen, vragen we gewoon niet!Daar gaat ook zeker kritiek op komen. Maar als ik moet kiezen tussen huwelijkreis van onze dromen ofwel tantes en nonkels van het zevende knoopsgat, dan is mijn keuze snel gemaakt.Maar heb ook wel schrik voor de reacties! Omdat toevallig in de maand dat we trouwen, ook nog eens familiefeest is ahum...
ik ken dat probleem ook. het is nu zo een 2 maand dat ik weet dat we volg jaar gaan trouwen. ondertussen (wegens de mama) doet het nieuws al goed de ronde. met als gevolg dat ik idd ook hetzelfde aan het ervaren ben. ik tracht ook duidelijk te maken dat het feest zal zijn met wie wij willen, en wie wij de moeite vinden om langs te komen. van vrienden die je op café tegenkomt en tegen je blijven praten omdat je trakteert, moet ik het ook niet hebben. er zijn er idd die dit niet gaan snappen. er weet (buiten de familie en zeer goede vrienden) nog niemand of hij mag komen of niet. zou dit graag zolang mogelijk houden...daarbij komt er nog eens dat iederen zegt, je moet die toch vragen en die en die.. mensen die ik amper ken... voor het geld doe ik het toch ook niet ze. cindy12.09.08
hoi sofie,Wij trouwen op 12/10/2007 binnenkort dus maar heb er ook veel last van zelfs omdat we zo een grote familie zijn dat ik na het stadhuis enkel de neven en nichten heb uitgenodigd omdat we een ronde van 4.5 uur met de huifkar gaan maken Maar dan krijg je reactie van tante's enz maar dat is een oudere generatie sommigen niet goed te been ja ok sommigen dan weer wel maar goed we moeten ergens een keuze maken daarom enkel neven en nichten en ook zo het geval van je moet die en die dat ken ik ook we zitten nu al op 150 mensen zonder de 30 kids dus als ik iedereen moet uitnodigen dan kom ik ook niet toe met de locatie maar wil je gewoon even zeggen dat ik het erg vind het is nog steeds het trouwkoppel wat beslist en heb me niet laten ompraten , ik wens jullie verder veel succes toe Groetjes Cindy
Bij sommigen had ik verwacht dat ze op hun tenen zouden getrapt zijn, maar die lieten vaak zelf horen dat ze echt niet verwachtten om uitgenodigd te worden.Een van m'n collega's was tot op de dag zelf ervan overtuigd dat hij mocht komen eten, hoewel duidelijk op de uitnodiging stond dat hij enkel uitgenodgd was voor het dansfeest ... Nu ja, hij is uiteindelijk helemaal niet gekomen, dus ook geen vervelende confrontatie.Aangezien wij onze plechtigheid hebben laten doorgaan in een kleine locatie, en dus 'maar' 90 personen konden uitnodigen, hebben we wel vaak de vraag gekregen of ze naar onze viering konden komen. Toen hebben we gewoon gezegd dat het in intieme kring zou zijn (enkel naaste familie en enkele goede vrienden) en dan werd het over het algemeen wel aangenomen zonder problemen.