Nu Online
Momenteel zijn er 621 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Evangelie

27-9-2007 14:28:58
Hey

Mijn misboekje is bijna af maar ik vind geen mooi evangelie. Weet iemand waar ik er kan vinden of jullie mogen het ook doorsturen naar: danavanbecelaere@hotmail.com

Alvast bedankt

Dana
xxx

Dana
30-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 558

Kristel

Meld misbruik27-9-2007 17:22:18

Hoi Dana,

Wij hadden dit:

Johannes 15, 12-17 : Onderlinge Liefde
Dit is mijn gebod, dat gij elkaar liefhebt, zoals ik u heb liefgehad. Geen grotere liefde kan iemand hebben dan deze, dat hij zijn leven geeft voor zijn vrienden.
Gij zijt mijn vrienden, als gij doet wat ik u gebied.
Ik noem u geen dienaars meer, want de dienaar weet niet wat zijn heer doet, maar u heb ik vrienden genoemd, want ik heb u alles meegedeeld wat ik van de Vader heb gehoord.
Niet gij hebt mij uitgekozen, maar ik u en ik heb u de taak gegeven op tocht te gaan en vruchten voort te brengen, die blijvend mogen zijn. Dan zal de Vader u geven al wat gij Hem in mijn naam vraagt.
Dit is mijn gebod, dat gij elkaar liefhebt.

Groetjes
Kristel

veerle
21-9-2007
 Meld misbruik27-9-2007 21:47:00

Hello,

Bij ons wou de pastoor dit zelf invullen, dus hebben wij geen tekst moeten zoeken. Zeker eens naar informeren. Succes nog.

Groetjes Veerle en Stefan 21/09/2007

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik28-9-2007 10:44:40

Hey Dana,

ik heb je een mailtje met enkele voorbeelden gestuurd.

veel succes,
Elke

Melissa
29-3-2008
 Meld misbruik28-9-2007 12:52:27

Hallo,

bij ons wil de pastoor het evangelie zelf kiezen. De tekst komt dus ook niet in het misboekje. Zeker even met de pastoor bespreken.

Groetjes,
Melissa en Sven (29-03-2008)

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik28-9-2007 17:24:16

Hoi Dana,

Dit was ons evangelie volgens Markus: 10; 1-9

Hij vertrok vandaar en ging naar het gebied van Judea en de overkant van de Jordaan. Weer gingen massa’s mensen samen naar Hem op weg, en zoals gewoonlijk gaf Hij hun weer onderricht. Er kwamen farizeeën op Hem af met de vraag of een man zijn vrouw mag verstoten; ze wilden Hem op de proef stellen. Hij gaf hun ten antwoord: ‘Wat heeft Mozes u voorgeschreven?’ Ze zeiden: ‘Mozes heeft toegestaan een scheidingsakte te schrijven en haar dan te verstoten.’ Daarop zei Jezus hun: ‘Omdat u verstokt van hart bent, heeft Mozes u dat voorgeschreven. Maar de Schepper van hemel en aarde, zon en maan, bloemen en vogels, dieren en mensen, heeft hen mannelijk en vrouwelijk gemaakt. Daarom zal een mens zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen samen één zijn. Ze zijn dus niet meer twee, maar één. Want wat God verbonden heeft, mag de mens niet scheiden.’

Groetjes Selma

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...