Terug naar overzicht
Bij ons op het gemeentehuis vertelden ze ons dat je moét trouwen waar één van de 2 gedomicilieerd is.Maar aangezien wij meer dan een jaar in duffel wonen, was het dus logisch duffel.Gewoon eens horen in het gemeentehuis of stadhuis waar je wil trouwen...
Dat klopt: wij hadden graag in Oudenaarde getrouwd, want ik ben van daar, maar we wonen allebei in gent, dus MOET het Gent zijn...
Hey,De wet zegt inderdaad dat je maar kan huwen in de stad of gemeente waar één van de twee gedomicilieerd is. Het is dus niet mogelijk hierin vrij te kiezen. Ik meen mij zelfs te herinneren dat 'eens vlug je domicilie verleggen' ook geen zin heeft omdat je diverse manden moet gedomicilieerd staan op het adres alvorens daar te mogen huwen, maar dat zou e nog eens moeten navragen.Veel groetjes,Lien
Hey,Je moet idd trouwen in de gemeente waar jullie of één van beiden als je nog niet samenwoont, gedomicilieerd staat. Wij wonen samen in Liedekerke, en moeten dus ook hier trouwen. Tevoren woonde ik in Steenokkerzeel en mijn verloofde in Halle, en dan hadden we dus één van beiden mogen kiezen. Groetjes,Tania
mijn verloofde heeft zijn domicilie veranderd zodat we in de woonplaats van zijn ouders kunnen trouwen. (Bredene) Wij wonen zelf in Hasselt en het was makkelijker om mijn kleine familie naar daar te laten gaan dan omgekeerd. We hebben dat ruim op voorhand gedaan en dan ook trouwdatum en uur laten vastleggen.