Terug naar overzicht
Een vriendin van mij had veel geld uitgegeven aan dit stuk en ook de priester had dit gevraagd. TOch heeft haar broer het stuk wel stiekem meegenomen.Als je er zoveel geld aan geeft...
ik zou het meenemen en eventueel op de eretafel zetten ofzo... kost genoeg niet??
Hallo Caroline,De pastoor had ook aan ons gevraagd om het altaarstuk te laten staan en wij hebben dit dan toch maar gedaan, wie weet hebben we hem soms nog nodig voor een dienst...Sommige nemen het idd wel mee, het is idd een duur stuk!Groetjes Petrawww.petraenjoeri.bruiloftsite.nl
Het is inderdaad de gewoonte dat je bloemstukken en dergelijke aan de kerk schenkt.Het hangt er een beetje van af of je de bloemstukken kan meenemen vind ik.Heb je totaal geen binding met de kerk/priester waar/die je trouwt, dan kan je dat misschien doen. Anders niet echt vind ik...Wij hebben samen met een ander koppel dat na ons trouwde, de kosten gedeeld van de bloemstukken.Zo geef je natuurlijk minder uit aan al die dingen en is de kerk toch mooi versierd!
Hey,Aan ons werd dat niet gevraagd, maar wij hebben dat eigenlijk zelf voorgesteld. De bloemen aan de stoelen langs de middengang hebben we meegenomen. Daar hebben we een boeket van gemaakt om tijdens het feest weg te gooien. Maar met het altaarstuk en het stuk rond de paaskaars konden we eingenlijk toch niets meer doen. Te groot om thuis te zetten en we vertrokken toch enkele dagen later op huwelijksreis. En op je huwelijksdag krijg je sowieso al bloemen en planten. Ik vond het dus nuttiger om ze in de kerk te laten staan.Groetjes,Kirsten09/06/2007www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
ook bij ons inde parochie is het de gewoonte dat je het altaarstuk laat staansabrina27/10/2007
Hey Caroline,bij ons heeft de pastoor expliciet gevraagd om nadien alle versiering (onmiddellijk na de dienst!!) te verwijderen ... Wij gaan waarschijnlijk het altaarstuk en nog een paar andere stukjes hergebruiken voor in de feestzaal.groetjes,Elke13/10/07
eigenlijk is het 'gewoonte' die vele priesters zich toe eigenen. Wij zijn gehuwd op 24/03/07 en de priester zei ook tegen ons dat dit de gewoonte was. Ons antwoord hierop was: we betalen reeds 249 euro voor de mis en daar houdt het ook mee op. We hebben alle bloemstukken (tot ergernis van de priester) meegenomen. Ik laat zeker geen altarstuk van om en bij de 175 eurio achter hoor. (wat meer aan jezelf denken is onze leuze). wij hadden weliswaar en jonge maar zeer bruute en onbeschofte priester. we hebben zelfs gedreigd om naar het bisdom te gaan omwille van bepaalde zaken... hierna was alles goed wat we deden. Mijn mening... MEENEMEN DIE HANDEL