Terug naar overzicht
Hallo,Ik weet niet of er qua kostprijs verschil wordt gemaakt tussen een gewone huwelijksmis en een alternatieve viering...Verder is het blijkbaar ook zo dat de prijzen nogal variëren van parochie tot parochie, 175 tot 250 €...
Heykes,K denk dat de prijzen overal rond de 200 euro draaien.Groetjes,Sylvie
In principe zou jouw overtuiging bepalend moeten zijn voor de prijs ...
eventjes juist deze keer. In principe zou jouw overtuiging moeten bepalen of je een kerkelijke plechtigheid wil of niet en niet de prijs.
Hello,Volgens onze pastoor is dat normaal gezien over 200€, dit is dan voor de huur van de kerk en voor het bisdom.groetjes,Ilse17 mei 2008
oeps, ik bedoelde "overal 200€", dus in principe is dat in elke parochie gelijk
De prijs is vastgelegd per bisdom, dus wat ilse zegt is plusminus juist. De prijs is dus in elke parochie van een bepaald bisdom dezelfde.Elke
Bedankt voor jullie reacties!@ Ingrid: daar heb je idd gelijk in, hoewel ik denk dat er toch nog mensen zijn die in de kerk trouwen ook al zijn ze niet echt heel gelovig.Ik wou vooral ook weten of er een groot prijsverschil is tss een kerkelijke viering of een alternatieve. Ik ben idd niet supergelovig maar het zou me wel een gevoel geven dat de cirkel rond is, na doopsel, vormsel nu ook de trouw id kerk. Het lijkt me dan ook echter.Ik ben er nog niet helemaal uit.Toch bedankt!grtzLeen
Hay,Bij ons is het niet de "gewone" 200 euro, maar 362 euro, ik denk dat het van provincie tot provincie verschilt.GroetjesSophie
bij mij on buizingen betaal je 250 € voor een kerkelijk huwelijk.Daar zit de kerk , het huwelijk en de verplichte vormingsdag in groetjes marie