TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tania
3-5-2008
|
5-10-2007 11:52:18
Hey,
Ik kan begrijpen dat dat niet makkelijk is. Vroeger zei ik altijd dat ik een goeie vriendin zou vragen, maar inderdaad, relaties veranderen over de tijd. Er zijn vriendinnen van vroeger die ik amper nog zie... Uiteindelijk heb ik mijn broer als getuige gevraagd en die was in de zevende hemel lol. Hij is heel erg bij de trouw begaan ook. Ik denk dat je jezelf eens heel eerlijk moet afvragen met wie je de beste band hebt, en wie je het meest daar achter je ziet staan. Zonder scrupules, of zonder iemand te willen achtersteken ook, en dan komt het antwoord waarschijnlijk vanzelf. Ik denk dat geen van de twee je dat zou kwalijk nemen als je het uitlegt. Of, je kan misschien twee getuigen nemen? Tania
|
|
Tina
28-6-2008
|
5-10-2007 11:59:19
Hoi!
Ik wist ook niet goed wie te kiezen, mijn zus of een hele goede vrindin. Uiteindelijk heb ik voor mijn zus gekozen, die tekent voor de wet. En ze tekenen allebei in de kerk. Zo heb ik geen keuze hoeven te maken en heb ik dus twee getuigen. Alleen voor de wet kan er maar eentje tekenen en heb ik mijn zus gekozen omdat familie toch heel erg belangrijk is (je naast familieleden bedoel ik dan). Maar doe vooral waar je je goed bij voelt! Hopelijk komt er snel een oplossing voor je uit de bus.
Groetjes, Tina
|
|
Ilse
17-5-2008
|
5-10-2007 12:12:37
Hey Ellen,
Misschien moet je maar voor je broer kiezen. Zoals je zei ,is jullie band heel sterk geworden en dit kan een signaal zijn naar hem toe ook dat je daar heel blij mee bent en dat graag ook zo wil houden. Als jullie ook voor de kerk trouwen, lijkt het me wel een leuke oplossing dat je ook je nicht vraagt om dan te tekenen, zo heb je der 2! Zelf geraak ik er ook niet goed uit: ik heb 3 personen waar ik uit moet kiezen: 2 zussen en een nonkel (die als 2evader voor me is). Ik denk dat ik het ga doen als volgende: één zus tekent voor de wet, de andere zal bruidsmeisje zijn en de zus die tekent voor de wet tekent ook in de kerk, samen met mijn nonkel.
groetjes,
Ilse 17 mei 2008
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
5-10-2007 12:44:34
Trouw je enkel voor de wet of is er ook nog een kerkelijke of alternatieve viering?
Ik zat ook met het dilemma wie ik zou nemen en nu heb ik een getuige voor de wet én een getuige voor de viering.
|
|
Olivia
4-5-2007
|
5-10-2007 13:52:59
Hallo, Ik kan heel goed begrijpen dat dit voor jou een zeer moeilijke keuze is... Het werd hieronder ook al gevraagd; of er ook een kerkelijk huwelijk is.... In dat geval kan je natuurlijk met 2 verschillende personen als getuige werken en lost het probleem zich zelf op; maar, je zou bv. ook kunnen kiezen dan om je broer je zogezegd te "laten wegschenken" wat normaal dus de vader zou doen. Volgens mij schept dit toch ook een hele nauwe band! Zelf heb ik ook geen vader meer, en heeft mijn 18jarige zoon die taak op zich genomen. Ik wens jullie van harte een mooie huwelijksdag toe!
|
|
Elke
27-10-2007
|
5-10-2007 14:15:12
Hey Ellen
Ik dacht vroeger ook altijd dat ik wel vriendinnen zou nemen. Maar als puntje bij paaltje kwam, is het toch moeilijk kiezen en kan je er vriendschappen mee op het spel zetten (hoe enggeestig dit misschien ook lijkt, het is zo). Daarom, en ook omdat vriendschapsbanden vervagen en veranderen, heb ik mijn broer als getuige genomen voor de wet én de kerk. Als kind waren we als kat en hond, maar met ouder worden, zijn we dichter naar elkaar gegroeid en nu komen we heel goed overeen, ook al zien we elkaar niet zo vaak (hij is vaak weg voor zijn werk). Hij was trouwens de allereerste die wist dat we zouden gaan trouwen en hij was echt superenthousiast. Ik vergeet nooit meer de blik op zijn gezicht toen we bij hem gingen en ik hem mijn ring toonde. Ik ben dan ook heel blij dat ik hem gevraagd heb. Het is een heel belangrijk moment in ons leven en daar wil ik mijn "klein broerke" heel graag bij betrekken...
Mijn vriendinnen wisten dat ik als ik ooit zou trouwen hen zou vragen als getuige, maar ze hebben er absoluut geen spel van gemaakt toen ik hen zei dat ik mijn broer als getuige zou nemen.
Ik denk dat iedereen er begrip voor zal hebben (dat zou in elk geval moeten) als je je broer neemt. Per slot van rekening staat je broer toch dichter bij je. Ik denk dat het anders zou zijn als je in plaats van je nicht een vriendin zou nemen of zo, omdat dat dan weer verder is.
Groetjes
Elke
|
|
Isabel
11-8-2007
|
5-10-2007 14:45:52
Hallo,
ik zou niet twijfelen en voor de broer kiezen. Ik had mijn 'kleine' broer als getuigen en daar heb je toch altijd de dichtste band mee. Moest je nu niet overeenkomen met hem dan zou ik nog zeggen ga misschien voor de nicht. Mijn broer was heel emotioneel die dag. Hij straalde, was heel trots en heeft ook met heel veel dingen meegeholpen. Het was echt heel speciaal om hem zo te zien. Je kan misschien wel kiezen voor twee geuigen, één voor de wet en één voor de kerk. Daar had ik te laat aan gedacht maar kan wel een oplossing zijn voor u.
Groetjes, Isabel
|
|
Marie
5-10-2008
|
5-10-2007 15:52:41
Ik zou ook als je kan twee getuigen nemen: een voor de wet en een voor de kerk. Als je echt moet kiezen: dan zou ik je broer nemen.
|
|
evelyne
5-7-2008
|
5-10-2007 19:55:26
Ik weet niet of het kan, moet er zelf nog voor bellen naar het stadhuis, maar mijn verloofde en ik zouden elk 2 getuigen willen in het stadhuis. Hij heeft een broer en een zus, en ik een broer en zou zijn vriendin ook laten getuigen. Misschien kan dit een oplossing zijn, (maar ik weet dus niet of het mag ,zeker navragen in gemeentehuis) Je kan ook je nicht bruismeisje laten zijn, dan kan ze alles van heel dicht beleven, en is ze de ganse dag eregaste op jullie feest... is maar een idee hé
evelyne
|
|
Liesbeth
1-1-2008
|
7-10-2007 21:15:14
je mag maar 1 getuige per persoon hebben bij het wettelijk huwelijk
|
|
sara
28-6-2008
|
23-10-2007 15:48:39
Als jullie kindjes willen, kan je je broer ook nog altijd peter laten zijn, moest je toch voor je nicht als getuige kiezen.
|
|
sara
28-6-2008
|
23-10-2007 15:48:46
Als jullie kindjes willen, kan je je broer ook nog altijd peter laten zijn, moest je toch voor je nicht als getuige kiezen.
|
|
sara
28-6-2008
|
23-10-2007 15:48:52
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|