Terug naar overzicht
Hoi,Wij dachten ook eerst een zaal te nemen met alles erop en eraan omdat je je dan nergens zorgen moet over maken. Je weet dan inderdaad de prijs van te voren maar dat maakt het niet echt goedkoper e.. Ik vond de versiering van de zaal die we zijn gaan bekijken niet echt mijn ding, maar ja dat kan je niet zelf kiezen. En de prijzen vond ik onmenselijk hoog. Voor het eten zelf waren de prijzen vrij normaal maar voor de drank zouden we 3.5 euro per persoon per uur moeten betalen. Dat betekent voor 100 man dus ongeveer 3500 euro als je er dan nog eens het aperitief bijtelt dat ook apart was. Mijn zus is getrouwd in een zaal zonder catering. Zij hebben de wijn zelf gekocht en de rest van de drank via de brouwer geregeld. Alle drank, behalve de wijn, kwam op nog geen 300 euro. Wij hebben dus beslist dit ook zo te doen. Inderdaad is het veel werk, maar je doet wel alles naar je eigen zin. In een andere zaal moet je het gehele pakket nemen: de traiteur van die zaal, de versiering van die zaal, dikwijls ook de dj van die zaal,... Wij kunnen nu alles apart regelen en volledig naar onze zin doen. We hebben reeds een zaal gevonden, huren ronde tafels en enkele stoelen bij rent-event asse (voor de andere stoelen nemen we de stoelen van de zaal). We zijn van plan een traiteur zonder opdiening te nemen. Dus huren dan gewoon enkele extra mensen in voor het opdienen. Op die manier kunnen we met onze buffetten doen wat we willen zonder dat de traiteur op onze vingers kijkt. Ik vind dat dit echt veel voordelen heeft.Groetjes,Kim
ik zou zeker een zaal zonder catering aanraden hoor. De meeste zalen die je zo kan huren hebben tafels en stoelen trouwens en ook servies en glazen (en anders kan je dat via de meeste traiteurs gratis bijkrijgen). Van de traiteur weet je op voorhand wat het zal kosten. Als je drank via een brouwer kan nemen is dat echt stukken goedkoper (tel op 150 euro max voor een vat bier en 1,5 per liter frisdrank) Wij doen ook alles zelf in een doe-het-zelf zaal, zelfs met decoratie en onze kleding in gaat het ons 1/3de minder kosten dan ALLEEN een zaal met catering! Het is inderdaad meer werk en meer stress maar het heeft ook voordelen: ten eerste het prijskaartje en ten tweede: je doet echt alles zoals je zelf wil!
beste, voor opdienen en toog kan ik wel wat mensen regelen, punica_1@telenet.be