Nu Online
Momenteel zijn er 565 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwjurken: voorraad snel uitgeput? of valt dit mee?

9-10-2007 11:51:16
Hoi iedereen,

Wij gaan trouwen in het najaar van 2008 - we zijn nog maar net begonnen met regelen ('k heb pas vorige vrijdag mijn aanzoek gekregen, ik geniet nog altijd na :-) ) dus de juiste datum ligt nog niet vast... Het is misschien nog wat vroeg om al aan trouwjurken te beginnen denken, maar omdat er in oktober en november zoveel opendeurdagen zijn in bruidswinkels zou ik toch graag al op een paar plaatsen gaan kijken, en wie weet al iets kiezen. Er zijn wel een paar dingetjes die ik niet helemaal begrijp, en ik hoopte dat iemand hier me wat raad zou kunnen geven...

Wat ik me vooral afvroeg: ik heb hier en daar al gelezen van mensen die door winkelpersoneel "gepusht" worden om snelsnel een bepaalde jurk te kopen voor ze "weg" is... en dat er tijdens opendeurdagen een heleboel jurken verkocht zouden worden die dan daarna mogelijk niet meer te krijgen zijn... Hoe zit dat precies? Verkoopt elke winkel dan maar een heel klein aantal van elk type jurk, zodat op=op? En wordt er dan later op het jaar niets meer bijgeleverd? Of is dat allemaal een beetje overdreven en eerder een verkoopstruc van de winkels? Kan het soms echt een kwestie zijn van heel snel kopen, of anders is je droomjurk weg?

Dan had ik ook nog een ander vraagje: hoe zit het met het passen van kleedjes? Ik dacht begrepen te hebben dat je overal minstens 1 keer vrijblijvend kan gaan passen, klopt dat of hangt het van de winkel af? Kan je dan achteraf eventueel nog een keer teruggaan voor een tweede pasbeurt alvorens je beslist, of wordt dat normaal niet gedaan? En moet je daar dan wel voor betalen?

Je ziet, ik ben nog redelijk onervaren op dit vlak, he. :-) Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Tamara

Tamara
4-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 919

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-10-2007 11:58:14

mijn kleed hebben ze nog besteld. Het moest dan wel besteld worden voor de nieuwe collectie er was.
Eigenlijk denk ik dat ze het meeste nog wel kunnen bestellen... denk dat het meestal verkoopspraatjes zijn. Want als je op een ander gaat passen, dan zijn ze je kwijt als klant.
Betalen voor passen is denk ik per winkel verschillend.
Waar ik ben geweest moest je eerste keer niet betalen en tweede keer 15 euro.
(denk ik toch, want ik heb eerste kleed dat ik gepast heb direct gekocht)
Je moet wel zien dat je voorschot bij hebt. Ik moest 1000 euro voorschot betalen en was daar niet op voorzien. succes!!

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik9-10-2007 12:21:00

Hallo,

Ik heb nergens moeten betalen om te passen. Ik heb wel telkens telefonisch een afspraak gemaakt. Kan je misschien dan even vragen voor de zekerheid.
Mij hebben ze gezegd dat de collecties van 2008 gedurende heel het jaar te bestellen zijn. Dus tot de collecties van 2009 eind volgend jaar uitkomen.
Aangezien mijn kleed uit de collectie van 2007 kwam en ik het in september gevonden heb, hebben ze me wel aangeraden van onmiddelijk te bestellen omdat de collectie van 2008 eraan kwam en de vorige collectie dan moeilijk KAN zijn om bij te bestellen.

Groetjes
Silvy

Tamara

Meld misbruik9-10-2007 22:29:03

Tot nu toe ben ik in 2 winkels geweest: Primo Piano en Lieben (beiden in Genk). In geen van deze 2 winkels moest ik pasgeld betalen, is voor mij trouwens al een reden om niet naar zo'n winkel te gaan ...
De eigenares van Lieben zei me dat ze tot nu toe al opmerkelijk veel verkocht voor volgend jaar en dat ze een jurk maar beperkt verkocht (ze zei letterlijk om te vermijden dat je in het stadhuis of in de kerk naast een andere bruid staat die krek hetzelfde kleed aanheeft).
Verder geven sommige winkels nog wat kortingen bij opendeurdagen. Maar of je dat nu als pushen moet aanzien ...

A.
1-1-2020
 Meld misbruik10-10-2007 15:35:17

Ik heb ook geen pasgeld moeten betalen, zou dan zowiezo al niet in de winkel gaan. De nieuwe collectie was bij mij net binnen. En de verkoopster zei me wel dat van bepaalde jurken (de toppers) er maar een beperkt aantal worden verkocht. Dit meestal op vraag van de ontwerper zelf, want anders blijven zijn andere jurken gewoon hangen. Wat wel begrijpbaar is.
Ik ben het nu niet helemaal zeker mr komen de collecties voor het najaar niet uit in januari?

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info