Nu Online
Momenteel zijn er 715 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

locatie Vlaams-Brabant of Brussel

9-10-2007 14:06:33
Dag Iedereen!
Wij zouden graag 4/10/2008 trouwen en de zoektocht naar een feestzaal is volop begonnen! Weet iemand een goede zaal zijn in de regio Vlaams-Brabant of Brussel? We zijn op zoek naar een mooie feestzaal voor ongeveer 200 mensen. Iemand ervaring met kasteel Gravenhof in Dworp of Groenhoven estate in Malderen? Alle voorstellen zijn alleszins welkom! Zouden jullie mij ook een idee kunnen geven van de gangbare prijzen?

Bedankt!!!

delphine
28-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 2815

griet
23-6-2014
 Meld misbruik9-10-2007 15:03:14

Hallo,

Mijn zus is getrouwd in salons de waerboom in Groot bijgaarden vlakbij de autosnelweg.
Het was een heel mooie feestzaal , ze hebben daar zalen tot 500 personen, en het is heel makkelijk bereikbaar.
Ook De Montil en t Brouwerhof in Affligem Zijn heel mooie zalen. Het brouwerhof is een oude hoeve en De Montil is dan weer super modern en rustig gelegen.

Groetjes griet
08/08/08

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik9-10-2007 15:05:40

Wat denk je van The Classic Domain in Beersel? Ik heb dat gezien in de bijlage bij het magazine For Lovers en ziet er wel mooi uit.
Ik ben 1x geweest naar een receptie in Het Gravenhof in Huizingen en niet iedereen was tevreden van de catering (niet goed gebakken vlees, andere dan weer taai) en ik weet dat het toen heel duur is geworden (was wel een bedrijfsfeest). Wijzelf trouwen in Hof ter Nering (Beersel) want is kortbij en zaal hoeft niet betaald te worden. Voor 200 personen is ze wel redelijk klein denk ik.
Groetjes,
Inge
14/06/2008

Karlien
9-8-2009
 Meld misbruik9-10-2007 16:39:27

Ik heb ooit een familiefeest gehad in het Gravenhof in Dworp. 't Is ondertussen wel al 5 jaar geleden, maar iedereen was toen wel tevreden van de bediening en het eten. Ook een heel mooie locatie.

Voor ons was het wat ver, anders waren we zeker gaan kijken.

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik9-10-2007 17:34:15

Wij hebben onze zaal aan de andere kant van Brussel gezocht. We zijn gaan kijken/hebben geïnformeerd bij volgende zalen:

- Kasteel Nieuwland in Aarschot: de zaal was te groot voor ons (minimaal 100 personen)
- Berkenhof in Bierbeek: heel veel goede commentaar van gehoord
- Faculty Cluc in Leuven: heel sfeervol, maar boven ons budget
- Chateau de Namur in Blanden: ook heel mooi, maar gemengde commentaar van gehoord (van heel goed tot te weinig drinken bij forfait)
- Hof ter Rode in Diest denk ik: was boven ons budget
- Hof ter Wichmaele in Wijgmaal (Leuven): niet zo'n sfeervolle zaal, wel heel sfeervolle tuin
- Salons 't Daelhoff in Wijgmaal: heel tof, maar te klein voor jullie
- Den Ast in Kampenhout: daar gaan we feesten :-)
- De Venkel in Kortenberg (dacht ik, heb via email prijzen gevraagd, maar geen antwoord gekregen)
- Salons Chartreuze in Bertem: moet net lukken voor jullie groep, tuin was niet super
- Kesseldal in Kessel-Lo (Leuven): ik denk dat deze zaal ook een beetje te klein is voor jullie
- Kastanjehof in Pellenberg: zaal is groot genoeg, sfeervolle omgeving, we hebben er al goeds van gehoord, maar ook ergens gelezen dat het eten tegenviel.
- Lassaut in Holsbeek: deze zaal hadden we gevonden de dag dat we Den Ast hebben vastgelegd. We zijn er niet meer gaan kijken, maar is denk ik wel de moeite.

En dan nog eentje buiten categorie (zeker groot genoeg): La Ramée, een voormalige abdij in Waals-Brabant die heel sfeervolle zalen heeft. Ligt in dezelfde prijsklasse als de Faculty Club (volgens mijn berekeningen toch).

Hopelijk ben je hier iets mee.

Bart

Meld misbruik9-10-2007 23:15:56

gravenhof - toffe locatie, hebben een eigen discobar, wel vragen of de dj lichten meebrengt want buiten de lichten een beetje dimmen was er geen sfeerverlichting voorhanden.

- waerboom ... vele feesten meegemaakt ... steeds af.

- den ast ... wederom een locatie waar je niet fout mee bent. Akoestiek in de benedenzaal is niet zo geweldig, bovenzaal daarentegen veel beter en een veel mooiere zaal

cheers, dj lebart

liese
8-9-2008
 Meld misbruik10-10-2007 10:20:37

Hey,

Wij zijn gaan kijken : in zaal Kattebroek te Dilbeek (ok van prijs en vriendelijk onthaalt geweest maar niet onze stijl), Salons de romree (mooie vierkantshoeve en valt uiteindelijk nog mee van prijs in vergelijking met andere oa tafelversiering en menukaarten in prijs), Classique in Beersel (mooi maar te duur voor ons, per hoesje over stoel betaal je bijv. 3 euro extra, wel héél mooie locatie !), gravenhof te Dworp (zeer mooi en prijs ok - leuke feest gehad 4 jaar geleden maar dj zat op verkeerde toeren te draaien), hof ter nering ( persoonlijk niet onze smaak van zaal maar zeker aan te raden), over t' Krekelhof in Gooik al ook veel goeds gehoord. Den Architect in Lennik (heel toffe mooie zaal + aparte traiteur + zeer vriendelijke dame !). Veel succes ! Wij zijn geschrokken van de prijzen en gaan het waarschijnlijk iets simpeler doen. Van waar ben je ergens ? Mail maar gerust ikkeliese@hotmail.com als je nog vragen hebt of tips wenst.
Groetjes

Koen
21-6-2008
 Meld misbruik10-10-2007 18:18:36

Wij hebben gekozen voor Berkenhof in Bierbeek en hebben daar nog steeds een goed gevoel bij. Ze zijn er heel duidelijk en concreet en dat bevalt ons wel. Eind november zijn er restaurantdagen en kunnen we alvast gaan proeven.

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik18-10-2007 22:11:56

Hey Delphine!

Wij gaan ons feest geven in het Hof ten Eenhoorn in Asse. Dat is niet heel duur (één van de goedkoopste zalen die wij hebben gezien) en heel gezellig (het is een oude boerderij met open haard in de feestzaal). En het wordt aangeraden door de Michelingids, dus slecht zal het niet zijn :-)
We zijn gaan kijken in de Flandria in Steenhuffel. Even goedkoop, maar niet zo mooi qua omkadering.
Nog veel succes met je zoektocht!

Groetjes,
Karen
xxx
13/09/2008

delphine
28-9-2008
 Meld misbruik19-10-2007 8:53:16

Bedankt voor de vele reacties en tips! Het is ondertussen het koloniënpaleis geworden in Tervuren!

Nathalie
20-12-2008
 Meld misbruik5-11-2008 16:30:58

Hallo Delphine!

Ik zie dat jullie recent getrouwd zijn in het Koloniënpaleis, Proficiat trouwens! Wij gaan daar volgend jaar ons huwelijksfeest organiseren. Ik wilde gewoon even weten hoe het daar voor jullie is verlopen en of je bepaalde opmerkingen had. Ik wou graag ook weten met welke DJ jullie hebben gewerkt en of jullie daar tevreden over waren?

Alvast bedankt!

Nathalie

delphine
28-9-2008
 Meld misbruik5-11-2008 17:59:16

hey!

We hebben een prachtig trouwfeest gehad. Alles is supergoed verlopen. Enige opmerking misschien was dat het dessertenbuffet nogal chaotisch verliep, ze zouden 2 standjes ofzo moeten hebben, want het duurde heel lang eer iedereen bediend was. Voor de rest: een schitterende zaal. Je kan onze fotos vinden op
http://www.pixagogo.be/1884204210
We hebben niet met de DJ van daar gewerkt, omdat we die niet kenden, en we er toch zeker van wouden zijn dat hij goed was. We hebben via via een amateur DJ gevonden van wie we zeker waren dat hij voor ambiance kan zorgen.

Veel plezier en geniet maar van de voorbereidingen!

Alexandra
1-5-2010
 Meld misbruik18-12-2008 16:32:23

Dag Delphine,
eerst en vooral: proficiat met jullie huwelijk! Wij zien het Koloniënpaleis helemaal zitten (zeker na het bekijken van jullie foto's), en nu vroeg ik me af of ik je evt. via email kon contacteren om een paar vraagjes te stellen?
Groetjes.

delphine
28-9-2008
 Meld misbruik18-12-2008 17:15:14

tuurlijk: delphientjecarron@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info