Terug naar overzicht
Ik trouw ook volgend jaar, waren van plan om met CD's te werken, maar blijkbaar wil onze pastoor dat helemaal niet. Zijn motto: "alles is live, iedereen is live aanwezig, jullie geven live jullie ja-woord, muziek die daarbij hoort, hoort ook live te zijn". Hij zei ook dat cd's zeer saai waren, en dat de mensen er gewoon niet naar luisterden, dat de betekenis en zo niet tot zijn recht kwam. Na de kleine paniekaanval van mijnentwege heb ik dan toch contact opgenomen met muzikanten die hij zelf voorstelde, en dit viel zeer goed mee! Mijn verloofde en ik hadden ook al muziek uitgekozen die we zeker wouden draaien, en blijkbaar hebben ze deze nummers ook al gespeeld, ook mijn intredelied! Dus daarmee toch wel opgelucht, en achteraf gezien geeft live-muziek toch wel wat extra "cachet" aan de viering. Mensen hebben iets om naar te kijken én te luisteren...Groetjes,Tamara10/05/2008
Hoe goed het voor Tamara ook meevalt: ik weiger livemuziek te laten horen. Ik vind net als jij dat een cd net zo goed klinkt en ben ook niet van plan om dit te gaan veranderen voor een priester. Het is onze viering en jullie viering, dus JULLIE mogen kiezen wat JULLIE doen! Dat is natuurlijk mijn mening...Verder vind ik het zélf énorm saai om constant te zitten luisteren naar live muziek. Ik heb de laatste vier weken drie huwelijk meegemaakt en er was eentje met live muziek en hier had ik net het minste kippenvel! Net omdat het niet live is gaan mensen meer luisteren naar de tekst en de melodie, ze KIJKEN niet, en dit zorgt dat teksten met diepgang echt raken. Misschien iets wat je kunt zeggen tegen je pastoor ;-)En als je toch live muziek kiest, maak dan dat het echt naar jouw/jullie smaak is want anders zal je er enkel maar spijt van krijgen :$ Heel veel succes!Groetjes
Hallo,Wat wel altijd tof is met muziek op cd is dat je de teksten vermeld in het misboekje. Hebben de mensen toch iets om naar te kijken als de pastoor dat zo nodig vindt! Ik persoonlijk vind dat sommige liedjes niet tot hun recht komen als ze niet door de originele zanger of band gespeeld worden en wij gaan dus ook voor een cd! Maar ieder zijn mening! GroetjesSilvy
Ik vind dat grof dat een priester iets opdringt! het is tenslotte toch jullie dag!Ik vind nog altijd de stem van de échte zanger/zangeres/...net dat ietsje beter.Je moet echt al héél goede groep hebben voor live muziek, en het is een kost dat er weer extra bijkomt hé!
het is wel de pastoor zijn kerk dus hij beslist.bij ons in het kerkje mag je blijkbaar alleen muziek gezongen worden door het plaatselijk koor onder begeleiding van het kerkorgel.
Dag IsabelleMmmm... als het natuurlijk niet je eigen keuze is om live-muziek te brengen tijdens de viering... Maar soit, misschien kan ik je wel helpen door je een mooi ensemble aan te raden: neem gerust eens een kijkje op de site www.imperialbrass.be . Het is een kwintet dat ook verzoeknummertjes brengt, dus misschien is dit wel een optie.Alvast heel veel succes met jullie huwelijk!Tom