Nu Online
Momenteel zijn er 328 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Originele locatie gezocht voor plechtigheid

9-10-2007 20:04:36
Hey,

Wij hebben lang getwijfeld of we nu wel of niet voor de kerk zouden trouwen, maar hebben uiteindelijk besloten om toch te kiezen voor een persoonlijke en originele plechtigheid.

Dit houdt wel in dat we dringend op zoek zijn naar een geschikte locatie. Ons feest gaat door in het Klokhof in Marke en zijn dus op zoek naar een originele locatie in de buurt van Zuid-West-Vlaanderen (Kortrijk-Deerlijk-Waregem-...)

Aangezien we eind april trouwen, zou het echt wel iets moeten zijn met een dak boven ons hoofd... Ik had gedacht aan een oud rustiek gebouw, kasteel, boerderij, ... noem maar op! Kortom iets romantisch en charmevol, niet zomaar een lege ruimte. Iets met karakter.

Maar waar vind je dat in hemelsnaam en bovendien low-budget? Iemand tips of tricks?

Alvast bedankt voor de hulp!

Sofie
26-4-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1077

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik10-10-2007 12:43:23

Ga jij je plechtigheid helemaal zelf in elkaar steken of laat je je begeleiden door rent-a-priest of uvv? Zij hebben soms namelijk ideëen en vroegere voorbeelden. Als ik mij niet vergis staat er op site van rent-a-priest ook een lijst met allemaal lokaties die ze al aangedaan hebben. Misschien vind je hier enkele ideetjes?

Sofie
26-4-2008
 Meld misbruik11-10-2007 18:03:34

Soetkin,

Voor rent-a-priest zijn we niet echt te vinden. 1 keer meegemaakt en ik vond het meer een verkoopspraatje dan iets anders.
Ik vrees dat we door tijdsgebrek het op een korte plechtigheid zullen houden en waarschijnlijk wel begeleiding zullen vragen van vrienden of eventueel iemand van de 'vrijzinnigen'. Daar zijn we nog niet echt uit. Alvast bedankt voor de tip!

Johan

Meld misbruik24-10-2007 10:37:47

Dag Sofie,
ik vermoed dat je een viering hebt meegemaakt met Norbert. Ik heb evenawel een viering meegemaakt met ' e goede herder' en deze viering was wel heel persoonlijk én intiem. Deze viering ging gewoon op de feestlocatie zelve, met nadien de receptie. Ik kan u enkel aanraden: ga eens kijken op goedeherder.be

Kathleen

Meld misbruik3-12-2007 14:31:48

Dag Sofie,

Trek je stoute schoenen aan en bel aan op locaties die je op het zicht bevallen. Soms zijn mensen blij verrast met de vraag naar het gebruik van hun locatie voor een viering. En als er een vergoeding tegenover staat, hoef je al helemaal niet te blozen, toch?

Ik lees dat je er nog niet helemaal uit bent (was?) welke alternatieve viering je zou willen. Een aanbod: samen met mijn man (hij is therapeut, ik schrijfster) ben ik kort geleden gestart met een bureau voor vieringen, plechtigheden en rituelen. We werken heel sterk gepersonaliseerd: alles is maatwerk. Mocht je interesse hebben, neem dan gerust een kijkje op onze website: www.eens-in-je-leven.be

Veel succes (en vooral plezier) gewenst met de voorbereidingen,
Kathleen

Sofie
11-5-2009
 Meld misbruik6-9-2008 17:36:05

We zijn van plan om de viering helemaal alleen in elkaar te steken. Dus geen rent-a-priest, maar volledig met teksten en muziek gebracht door familie en vrienden.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info