Terug naar overzicht
Hey Sarah,Mijn nicht heeft dit ook gedaan. K heb hun boekje nog liggen. K zal het je doorsturen.Groetjes,Sylvie
hallo!Wij hebben onze eerste afspraak met UVV al achter de rug. Er wordt natuurlijk verwacht dat je er zelf wat tijd insteekt, maar UVV zal ons daarbij begeleiden. Zo dienen wij een vragenlijst in te vullen en al eens na te denken over welke muziek wij graag zouden horen, wat we graag zouden willen,...Wij zullen bvb. ook met getuigen werken, een huwelijksakte tekenen, de ringen aan elkaar overhandigen met een persoonlijke huwelijksgelofte, er zal een gedicht of verhaal voorgelezen worden,...Heel veel mogelijkheden maar het vraagt inderdaad wat meer zoekwerk. Gelukkig is internet er nog. UVV zal jullie vast en zeker begeleiden maar toch ook niet te strak zodanig dat het echt persoonlijk wordt.Succes ermee!
Kunnen jullie eventuele voorbeelden ook naar mij doormailen?Alvast bedankt!ibelleke@yahoo.com
HOI,Kan ik dit boekje ook krijgen aub? merci, evelyne
Ook hier is een voorbeeld welkom.Alvast bedankt!koekedoos20@hotmail.com
We zijn terug van onze afspraak en het is heel goed verlopen. De moreel consulente was heel vriendelijk, het klikte meteen, wat natuurlijk superpositief is. Ze liet ons ons verhaal vertellen, stelde zelf ook een heleboel vragen zodat ze zich duidelijk een beeld kan vormen van hoe we in elkaar steken. Ze luisterde heel goed naar wat we wilden en niet wilden en schreef heel veel op. Op basis daarvan zal ze een tekst schrijven en die dan doorsturen. Wij moeten die dan nalezen, kijken of we iets willen toevoegen, weglaten veranderen, etc. De teksten die een aantal mensen gaan voorlezen mogen we ofwel zelf schrijven, ofwel uit een boek kiezen (en eventueel aanpassen) of onder begeleiding van haar schrijven. Een echte ceremonie op maat dus. Ik ben echt blij dat we voor deze manier van trouwen hebben gekozen, want echt alles is bespreekbaar.
Wij hebben een vrijzinnige plechtigheid gehad en waren er zeer tevreden over.Het vraagt inderdaad wel wat tijd en voorbereiding, maar de energie die je erin steekt, komt eruit als een prachtig resultaat. We hadden toch ook het idee dat we goed begeleid werden en als er iets niet duidelijk was, konden we altijd met onze vragen bij de moreel consulent terecht.
Wij zijn ook wel geïnteresseerd in enkele voorbeeldjes. Wie wil mag het boekje doormailen naar ellen@bigske.beAlvast bedankt!Ellen
Ik wil graag ook voorbeeldjes.n_ga@hotmail.comAlvast bedankt!
Wij zouden ook een 'vrijzinnige' ceremonie willen doen. Helpen de consulenten alleen bij de inhoud of zijn ze er de dag zelf ook bij als een soort "ceremoniemeester?