Nu Online
Momenteel zijn er 244 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer trouwjurk kiezen??

12-10-2007 10:56:43
Hallo,

wij trouwen op 06/09/08 en ik ben nu vooral bezig met de feestzaal,ceremoniewagens, fotograaf, etc, maar nog niet echt met de kledij; Nu waren we vorige week op "Trouw" in Antwerpen en daar zei een verkoopster (voor herenkledij weliswaar) dat ik best nu al zou beginnen passen en best voor eind november al zou gekozen hebben, omdat er anders al veel zou weg zijn. Ik viel totaal uit de lucht, ik dacht 's te beginnen kijken in januari of zo, dan is het nog 8-9 maand. Of is dat nu echt zo laat? Ik ben ook nog bezig met vermageren (moet nog minstens 10 kilo kwijt voor de trouw) en ben bang dat de jurk dan te groot zal zijn. Of kan je nog op minder dan 6 mnd op voorhand laten innemen of zo?

thnx

Sarah

Sarah
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1355

Kristien
16-8-2008
 Meld misbruik12-10-2007 11:10:06

Hey Sarah!
Wij trouwen op 16/08/2008 en volgende week zaterdag ga ik voor het eerst kiezen/passen. De nieuwe collectie is uit en ik ben zo nieuwsgierig dat ik niet langer meer kan wachten. Nu is het wel zo dat je moet rekenen op een leveringstermijn van ongeveer 6 maanden (afhankelijk qua merk). Daarna moet je nog een aantal pasbeurten vastleggen. Ik wil ook heel graag nog een aantal kilo's kwijt maar dat mag zeker geen probleem zijn voor je trouwkleed. Deze kan tot een aantal dagen op voorhand aangepast worden (dat hebben ze mij toch wijsgemaakt).
Nog veel succes en plezier met het voorbereiden!
Groetjes, Kristien

Gitte
16-8-2008
 Meld misbruik12-10-2007 11:32:49

Hallo Sarah,

Wij trouwen op 16/08/2008 en heb mijn eerste pasbeurt vastgelegd op 29 oktober.
Ten eerste omdat ik niet meer kon wachten, maar ook omdat de nieuwe collecties nu normaal gezien volledig in de winkel liggen.
Ik kan moeilijk geloven dat vele kleedjes direct 'weg' zullen zijn, maar sommige kleedjes zijn exclusief ontworpen en worden dus maar 1 maal verkocht.
Qua aanpassen kleed heeft Kristien gelijk. Dit kan normaal tot enkele dagen voor het huwelijk.
Lieve groetjes,
Gitte

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik12-10-2007 11:47:23

Hoi naamgenoot!

wij trouwen op 26/04 volgend jaar en ik heb twee weken geleden mijn eerste pasbeurt gehad. Ik ben die dag naar 2 verschillende winkels geweest en bij de tweede winkel was het prijs! Daar stelden ze me gerust dat ik zeker niet te laat was. Ze hebben wel al m'n maten genomen maar vroegen wel of ik van plan was af te vallen (er zijn er blijkbaar nog!), want dan houden ze daar wel wat rekening mee bij de bestelling (niet teveel want het moet nog lukken ook hé, dat afvallen)
Bij mij komt de tweede pasbeurt zo'n zes weken voor de trouw, dan wordt gekeken naar de nodige retouches en perfecties.
Dan een weekje voor de trouw wordt de laatste hand gelegd aan het kleed. Ik zou zeggen, probeer dus tussen zes weken en je trouw zelf op hetzelfde gewicht te blijven...

Zowiezo zal je nog niet te laat zijn hoor, don't worry! Trouwens de nieuwe collectie komt meestal rond november uit...

veel succes
Sarah

Ajla
22-3-2008
 Meld misbruik12-10-2007 11:47:48

Ik heb begin september mijn trouwkleedje (van Rembo) gaan bestellen en ik trouw op 22/03/08! ik ben in véél winkels gaan kijken en in sommige proberen ze je echt bang te maken (bv: dat de stoffen op gaan zijn..)
Ik moet pas op 18 februari voor de eerste maal gaan passen en mag het een paar dagen voor de trouw gaan halen (die keer mag je nog eens passen en doen ze de laatste aanpassingen :)
groetjes ajla

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik12-10-2007 12:53:44

ik trouw ook op 6 september en ben al naar verschillende winkels geweest, heb me voorgenomen om heel deze maand nog elk weekend een bruidswinkel te doen en eind oktober te beslissen welk kleed het zal worden
best is idd nu al bestellen daar er verschillende kleedjes rap uitgeput zullen zijn en er dus hoe langer je wacht hoe minder keuze er zal zijn

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik12-10-2007 12:57:53

hallo Sarah,

Ik denk dat je nog wel evntjes tijd hebt hoor.
De nieuwe collectie is nu wel juist uit, maar als je nog wat kilo's kwijt wil, ga je misschien best wat later kijken.

Zelf ben ik nu ook tien kilo kwijt. Een maand geleden ben ik voor het eerst een kleedje weest passen. Mijn keuze heb ik al gemaakt, alleen heb ik met de winkel afgesproken om te wachten welke maat het moet worden omdat ik nog op dieet ben. Nu dinsdag ga ik terug, er is ondertussen nog drie kilo af. Dan zullen we de maat vastleggen. (Nog ruim op tijd voor de trowu eind april.) De verkoopster heeft mij verteld dat ik daarna nog wel wat kan afvallen maar liefst niet meer té veel. Ze kunnen de jurk ongeveer één confectiemaat aanpassen maar liefst niet meer omdat dan de verhoudingen niet meer zouden kloppen.

Mocht ik jou zijn zou ik nog wat wachten. Tot ongeveer een 8 maanden voor de trouw. Ok, het is mogelijk dat de keuze dan wat minder is maar je zal je beter in je vel voelen en met iets meer precisie de juiste maat kennen.

Nog veel goede moed en de nodige doorzetting!

Sarah
6-9-2008
 Meld misbruik12-10-2007 12:58:11

Ik zal toch al eens beginnen rondkijken dan. Ik zou niet willen dat dé jurk dan niet meer in mijn maat beschikbaar is, dat zou echt erg zijn

Tina
16-8-2008
 Meld misbruik12-10-2007 13:00:59

Wij trouwen op 16/08/2008 (heb er hier nog 2 gezien die op die dag de grote sprong wagen: aangenaam!) en ik ga morgen voor de eerste keer passen...heb totaal geen idee of ik al iets ga vinden, maar ik ben toch ook van plan regelmatig te blijven zoeken nu. Ze hebben mij ook gezegd dat sommige merken pas na 6 maanden geleverd worden; daarna nog een paar keer aanpassen... Succes met jouw zoektocht! Groetjes, Tina

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik13-10-2007 12:25:44

Amai... wij trouwen op 30-08 en ik ben dat kleed kopen nog aan het uitstellen. Zou er echt al zoveel uit zijn tegen eind november?
Wat verkopen ze dan de rest van het seizoen?

Sandra
12-4-2008
 Meld misbruik13-10-2007 20:43:36

Ik ben gisteren gaan passen en wij trouwen op 12/04/2008. De eerste vraag die de verkoopster mij stelde was van welke gemeente ik was. Zij verkopen elk slechts 1x per gemeente.

katrien
9-2-2008
 Meld misbruik14-10-2007 14:23:24

Hey Sarah,

Je hebt nog wel even tijd. In sommige winkels is zelfs nog niet de volledige nieuwe collectie binnen (in andere al wel).

Ik zou me vooral niet te bang laten maken door verkoopsters die je zeggen dat je snel moet beslissen. Ik trouw begin februari 08, maar we hebben pas eind augustus beslist dat we zouden trouwen. Ik was dus nogal "laat" op zoek gegaan naar een trouwjurk, maar wist niet dat je daar zo snel bij moet zijn.

Tot een verkoopster in de eerste winkel waar ik binnenging me zei volgende week moet je beslissen, anders zal je misschien meer moeten betalen. Toen ben ik gewoon naar een andere winkel gegaan en daar was er helemaal geen probleem.

Intussen heb ik mijn "droomkleedje" gevonden, in een heel klein winkeltje, ik ga volgende week passen en de leveringstijden zijn daar veel korter dan de 6 maanden die je soms hoort, dus het verschilt echt erg van winkel tot winkel.

Veel succes!
Katrien

Joke
19-4-2008
 Meld misbruik15-10-2007 9:06:57

Hoi Sarah,

Ik sluit me aan bij wat Katrien hier net zei: je mag je niet laten bang maken en gewoon naar een andere winkel gaan als ze dat wel doen. Wij trouwen op 19 april 2008 en ik ga binnen twee weken voor de eerste keer passen. Ik ben wel al naar opendeur dagen geweest enzo, gewoon omdat ik erg nieuwsgierig was naar de nieuwe collectie en niet meer kon wachten om die te zien, maar van een keuze is bij mij nog geen sprake! Ik ga rustig passen binnen twee weken, vind ik daar niks, dan ga ik gewoon naar een andere winkel (al ben ik er vrij zeker van dat ik bij Maxim's wel iets zal vinden, hun collectie is super uitgebreid en ze zijn zo vriendelijk!). Daar hebben ze me trouwens al eens gezegd (toen ik naar de opendeur was geweest vorig jaar met mijn nicht die toen trouwde) dat het zever is dat sommige stoffen gaan op zijn en zo, dt zeggen ze alleen om je te pushen om te beslissen!

Om een lang verhaal kort te maken: niet te lang op voorhand gaan (anders zit er té veel tijd tussen voor de tweede pasbeurt) en laat je niet doen en niks wijsmaken!

Veel plezier bij de zoektocht,

Joke

Sarah
6-9-2008
 Meld misbruik15-10-2007 16:11:56

Ik heb met mijn mama afgesproken dat we op 24 november eens gaan langsgaan bij la sposa in roeselare. Tegen dan hebben we nog 9 maand de tijd, denk dat dat dan nog ruim voldoende is. De gulden middenweg zeg mar.
Bedankt voor de reacties!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info