Nu Online
Momenteel zijn er 501 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Datum trouw

12-10-2007 17:51:19
Dag allemaal, hoelang op voorhand zijn jullie met het voorbereiden van jullie trouwdag begonnen. Als wij op 08-08-08 willen trouwen, zijn we dan te laat of ???

Leen

Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 608

s
1-6-2007
 Meld misbruik12-10-2007 18:09:51

Ik ben 6 maanden op voorhand begonnen.
Voor ons was dat meer dan op tijd omdat we in de winter zijn getrouwd.

Ik denk als je in de zomer trouwt of op een populaire dag (zoals 8/8/8) dat een jaar opvoorhand dan helemaal niet vroeg is.

Laurie

Meld misbruik12-10-2007 18:14:25

hey,

Ik ben midden jullie ten huwelijk gevraagd en we zijn onmiddellijk beginnen voorbereiden. We gaan trouwen op 10 mei 2008. Voor je zaal begin je best goed op voorhand te zoeken.

Groetjes,

Laurie

kelly
19-7-2008
 Meld misbruik12-10-2007 19:13:13

hey ik ben ten huwelijk gevraagd in juli en we zijn in augustus beginnen zoeken naar een zaal wij waren zelfs niet op tijd meer voor sommige zalen!!! dus ik zou er niet te lang meer mee wachten !!!!

Groetjes

sabrina
27-10-2007
 Meld misbruik12-10-2007 19:35:51

wij zijn ongeveer 6 maanden op voorhand begonne
sabrina
27/10/2007

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik12-10-2007 19:45:17

ik denk dat 08.08.08 idd al vol zal staan overal. het eerste wat de verantwoordelijke voor onze zaal vroeg: het is toch niet voor 08.08.08 zeker? en dat was in juli al. dus ja. dat is een sterk gewilde datum eh natuurlijk.

Ik ben ten huwelijk gevraagd in juli 07. we zijn direct begonnen met een feestzaal te zoeken. We trouwen op 12.09.2008. we hebben deze datum gekozen omdat mijn vriend de dag ervoor verjaart. en september is ook een schone maand.

groetjes
cindy
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl hierop kan je mijn voorbereidingen volgen!

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik12-10-2007 19:50:07

Eerlijk?

Ik vrees ervoor.
Onze zaal is geboekt in januari dit jaar, en dan hebben we nog geluk gehad dat een ander koppel z'n optie niet gelicht heeft. Op dit moment krijgt de zaaleigenaar elke week nog een aantal aanvragen binnen voor 080808.
Ceremoniemeester en fotograaf liggen ook al half jaar vast. Voor de fotograaf hebben we zelfs nog lang moeten, want veel waren toen al bezet.

Dus: ik vrees dat je aan de late kant bent, maar in ieder geval toch heel veel geluk gewenst!

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik12-10-2007 19:59:39

Hey,

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vrees dat je grandioos te laat bent.
Wij zijn in april 2006 op zoek gegaan naar een zaal voor 07/07/07 en waren dan al te laat.
Vergeet ook niet dat je met alles moeite zal hebben voor die datum (fotograaf, dj, noem maar op).
Wij hebben dan beslist om een ander datum te nemen om zo toch alles echt te kunnen kiezen zodat het echt ons goesting was.

Voor een feestzaal op een zaterdag is een jaar op voorhand reserveren geen luxe maar het wordt stilaan een noodzaak.
Feestzalen zeggen vaak dat je voor een zaterdag anderhalf jaar op voorhand en voor een vrijdag een jaar op voorhand moet reserveren. Hangt een beetje af van de periode waarin je wil trouwen natuurlijk.

Groetjes, Sissi
(139 dagen getrouwd)

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik12-10-2007 20:26:57

Hallo,

Wij een 8-tal maanden op voorhand. Wij hebben contact opgenomen met een aantal feestzalen met de vraag welke zaterdagen er nog vrij waren in april en mei. We hebben van 7 van de 9 gecontacteerde zalen het antword gehad dat er nog één of meer data vrij waren. Maar de periode tussen 15 mei en 30 september was overal al volgeboekt.
Besluit: voor de zomer van 2008 ben je waarschijnlijk te laat, maar voor de lente of herfst 2008 zal je zeker nog iets vinden.

Evelyn
8-8-2008
 Meld misbruik13-10-2007 9:55:08

Hey Leen

Wij trouwen ook op 08/08/08. We zijn eigenlijk vrij snel na het aanzoek (30 juli) zalen gaan bezichtigen. Tot onze spijt kwamen we dan al te weten dat de meeste zalen al volgeboekt zijn ( op zaterdagen dan welteverstaan) van april tot oktober. (Meteen ook de reden dat we voor een vrijdag kozen)

Ondertussen liggen volgende zaken al vast:
- DJ
- fotograaf
- zaal
- ons vervoer
- stadhuis
- voorbereidingen alternatieve viering

De fotograaf hebben we gisteren gekozen, maar we kregen ook te horen dat ze deze week al 4 koppels voor dezelfde dag had geweigerd om ons toch nog de eerste kuze te kunnen geven. En op dit moment zijn we volop aan het zoeken naar vervoer voor de suite. We krijgen haast overal te horen dat er geen wagens of vervoer meer beschikbaar is op 08/08/08... Volgende week ga ik ook de eerste keer passen.

Ik wil je geen schrik aanjagen :) Volgens mij moet het nog perfect lukken om het huwelijk in elkaar te steken, maar door de speciale datum zal het misschien op sommige momenten een beetje langer zoekwerk zijn...

Als er vragen zijn, mag je me altijd contacteren hoor.

Groetjes en veel succes!

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik13-10-2007 10:26:09

Dag Leen,

Ook ik wil je niet ontmoedigen maar ik vrees dat je inderdaad grandioos te laat bent, zeker voor 8/8/8, zo'n gewilde datum!

Wij trouwen op 5/7/8 en zijn gestart met de voorbereidingen vorig jaar in 2006 dus. Toen hebben we de zaal besproken. Begin dit jaar hebben we onze dj, kerk, ... gekozen. Het vervoer was bij ons zelfs al een probleem! Alle busjes die ik leuk vond waren al weg voor die datum! Gelukkig hebben we een andere oplossing gevonden.

Als ik van jullie was zou ik een andere datum kiezen, omdat ik merk, hoe meer ik ermee bezig ben en bekijk hoeveel geld het kost, hoe meer ik wil dat het PERFECT is, dat we alles kunnen doen wat we willen doen, en dat lijkt me nu niet meer mogelijk voor 8/8/8...

Maar wie niet waagt niet wint! En uiteraard kan een tweede keuze (zaal, kleed...) ook heel mooi/goed zijn...

Veel succes!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik15-10-2007 13:15:46

Nja, ik vrees ook het ergste voor die datum. Tenzij je niet kieskeurig bent en een "mindere" zaal durft te nemen...Maar als ik eerlijk mag zijn: denk dat je locatie toch wel belangrijker is dan die datum? Ik ben eind aug ten huwelijk gevraagd en trouwen volg jaar in okt. Doordat we niet vasthingen aan die zomer of aan één datum hadden we uitgebreid de tijd om zalen te zoeken, wat héél leuk en leerrijk was. Nu hebben we de perfecte locatie en dat vinden we toch wel belangrijk.Succes!!

Marianne

Meld misbruik15-10-2007 19:45:30

Hier dan toch een meer optimistisch bericht. Ik ben gevraagd op 07 06 07 en we zijn getrouwd op 13 10 07. Iets meer dan 4 maanden dus. Alles ging vrij vlot en we hebben nergens genoegen genomen met minder. De zaal was wel een parochiezaal maar heel mooi, heel behulpzaam personeel en zalig eten.

Sylvie

Meld misbruik16-10-2007 13:54:01

Hey Leen

K denk niet dat het een probleem is om nog te trouwen in 2008, maar 080808 zal nooit meer lukken om een feestzaal te vinden, tenzij je natuurlijk zou werken met een zaal met traiteur, misschien dat je dan nog geluk zal hebben. Deze datum is veel té populair hé.
Wij trouwen op 27/09/2008 en zijn al bezig met de voorbereidingen sedert augustus. De zaal die wij wensten had nog twee datums vrij tussen mei en oktober, dus wij hadden een goed jaar op voorhand ook niet veel keuze meer.

Groetjes,

Sylvie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...