Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pierre yves

16-10-2007 14:11:26
hallo, ik trouw 13 september 2008.
ik begin op zoek te gaan naar een trouwjurk. ik zou graag eens bij pierre yves gaan, maar ik vraag mij af of ze daar niet te duur zijn. of hebben ze daar verschillende prijsklasses? ik zie graag de collectie van pronovias. rond welke prijs liggen deze jurken?

nathalie
13-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 703

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik16-10-2007 14:15:57

Hey Nathalie,

Ik ga nu vrijdag langs bij pierre-yves voor de eerste keer. Ik ben vooral geïnteresseerd in de collectie van Marylise.
Als je wil laat ik je wel weten hoe het geweest is.
Ik heb wel al van een vriendin gehoord dat ze niet duurder zijn dan andere bruidswinkels. Er moeten wel retouchekosten betaald worden (indien nodig).

Groetjes, katrien

09.08.2008

Vanessa
28-6-2008
 Meld misbruik16-10-2007 15:16:07

Hallo nathalie!
Ik ben zaterdag bij Pierre Yves langs geweest en heb een Pronovias jurk gekozen. Ze kost 1290 euro maar je moet er nog 60 euro retouches bijrekenen. Tesamen kost ze dus 1350 euro. Ik heb verschillende pronovias jurken gepast en de prijzen lagen allemaal tussen de 1200 tot 1500 euro.
Groetjes Vanessa
28/06/2008

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik16-10-2007 15:33:05

hallo,

heb vorige week mijn kleed van pronovias bij Pierre Yves besteld en ik betaal daar 1250 EUR voor de jurk en 60 EUR retouches. Dus dat zijn wel de normale prijzen.
Ik vind het vooral positief dat je op voorhand de retouches prijs weet want dat is bij enkele winkels niet het geval heb ik gehoord.
Het zijn vooral de accessoires die het geld kosten vind ik. Daar ben ik wel van verschoten. De onderrok kost 100 EUR en de voile 499 EUR. Dus totaalprijs kom ik op ongeveer 1900 EUR. Uiteindelijk valt dat wel mee als je naar sommige andere merken kijkt.

Alvast veel plezier in uw zoektocht naar de droomjurk. ;-)
En laat vooral weten welke het geworden is. Die van mezelf was een twijfel tussen de Nicole en de Najar, en het is de Najar geworden omdat die wat lichter was om te dragen.

Groetjes

Angela
21/06/2008

Karolien
2-8-2008
 Meld misbruik16-10-2007 16:02:10

Ik zou daar zeker niet langsgaan. mijn vriendin is er geweest en moest betalen om te passen; ze mocht maar 3 jurken passen en dwongen haar bijna om het kleedje te kopen. kostte 2500€ en vond dit teveel waarop de verkoopster tegen haar moeder zei: "dat is geen goeie moeder hé als je dit niet wil betalen voor je enige dochter". Ze zei ook: het is te nemen of te laten, je moet nu beslissen. bovendien weet ik van een specifiek kleedje van Ian Stuart die bij Mia Monta welgeteld 1000€ minder (!!) kost. vind ik wel schandalig. bij Mia Monta in Zottegem zijn de retouches gratis. het is geen mooie winkel maar ze zijn er wel heel vriendelijk, hulpvaardig en zeker de goedkoopste voor de bekende merken; Pierre-Yves is echt grote commercie en het romantische is er helemaal verdwenen. Vind hun eigen collectie ook wel mooi maar ga er al niet uit principe. maar dat moet iedereen voor zichzelf natuurlijk uitmaken. Veel succes nog met je zoektocht!

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik16-10-2007 16:12:57

@Karolien

Ik heb mijn afspraak met Pierre-Yves telefonisch vastgelegd en daar hebben ze me verteld dat ik 1.5u tot 2u de tijd zou hebben om kleedjes te passen. Ze hebben ook gezegd dat er GEEN pasgeld wordt gevraagd.
Dit is me allemaal bevestigd geweest door een vriendin (heb dus zelf nog geen ervaring). Ze hebben haar ook nooit gedwongen om iets te kopen.
Ik vind dat je redelijk hard te keer gaat over iets waarbij je zelf niet geweest bent.
Ik denk dat er bij iedere winkel wel een verkoopster zal zijn die minder vriendelijk is of die misschien zelf opdringerig is. Maar je kan alleen maar door er naar toe te gaan erachter komen of het echt waar is.

Katrien

Myriam
16-2-2008
 Meld misbruik16-10-2007 16:51:48

Dag Nathalie,
er zijn 2 winkels in België van P-Y. 1) Aalst, 2) Brussel. Ik ben voor de 2e keer al naar P-Y geweest in Brussel (1x omdat ik iets zocht als genodigde, nu als bruid). Ben er héééél tevreden over. Superservice, vriendelijk en helemaal niet pushy. Ook nooit pasgeld gevraagd. Kan er enkel maar lovend over spreken. De prijzen van Pronovias (en ander merken) liggen trouwens vast; enkel als je "eigen creaties" kiest, kan de prijs variëren of als je bepaalde (persoonlijke) veranderingen wilt aan een bestaand model (nogal logisch). Maak je geen zorgen; heb je een onvriendelijke verkoopster, dan vraag je naar een andere. jij bent klant, jij brengt het geld binnen (misschien), dus laat je niet afschrikken.
Veel plezier nog!
Grtjs

Melissa

Meld misbruik16-10-2007 18:50:15

Hey,

Ik trouw op 12/01/2008 en mijn kleedje komt ook van bij Pierre-Yves. Over de service bij het kiezen kan ik niets slechts zeggen. Ze waren niet opdringerig, mocht veel kleedjes kiezen en ze waren zeer vriendelijk tegenover mijn mama schoonmama en toekomstige man. Mijn mama zei haar budget, ik zei dat het eventueel iets meer mocht zijn (ik zou dan wat bijleggen).
Maar ze hebben mij toch eerste jurken getoont rond het bedrag van mijn mama en vond er meteen mijn gedacht. Mijn Pronovias kleedje noemt Nicole en kostte 1460 EUR. Natuurlijk wordt het meteen duurder door de accesoires, aangezien het winter is zijn wanten, een bontje etc. natuurlijk geen overbodige luxe. Mijn schoonzus is daar twee jaar terug ook geweest voor haar kleed en heeft ook niet moeten betalen voor het passen. Integendeel ze zeiden zelf: Als je wilt kies je er nu een paar uit en kom je nog eens passen zonder je toekomstige. Hopelijk is hun verdere service ook goed maar tot nu geen klagen. Mijn schoonzus is ook bij Mia Monta gaan kijken en de prijzen zijn hetzelfde voor hetzelfde kleedje hoor. Enkel de retouche is 60EUR.
Denk dat een eigen ervaring toch nog meer telt dan een gerucht van een 'vriendin'. Best eerst eens zelf gaan kijken en oordelen, kan nooit kwaad hé.

Melissa
12/01/08

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik17-10-2007 12:14:20

Hallo, ben er weer.

Ik ben twee keer gaan passen en ze hebben geen pasgeld gevraagd. Heb er ongeveer 3 uur binnen gezeten.
Het enige was als je een reservatie wou maken, maar als je het niet zeker wist en nog een tweede mening wou dat ze 120 EUR vroegen. Dit zou gewoon worden verekend bij de aankoop van dat kleed of zelfs eender ander kleed dat je daar koopt.
En dan heb je nog een vrije keuze...

Het enige dat ik er minder vond, was dat je er niets te drinken kreeg, terwijl dat bij andere wel is. Maarja, dat heeft me niet tegengehouden om mijn kleed daar te bestellen. Als ik dorst heb, moet ik maar op café gaan eh.
Ter uwe info, ik spreek over PY in aalst.
Was heel tevreden met mijn verkoopster.

Groetjes
Angela
21/06/08

Linda
17-5-2008
 Meld misbruik18-10-2007 18:03:19

Dames,

Hier mijn ervaringen met Pierre-Yves, ik kan het jullie niet aanraden. In deze winkel zijn ze absoluut niet vriendelijk! Ik had hen op voorhand verwittigd dat ik een maatje meer heb, een 46, dus niet eens zo spectaculair, maar daar aangekomen bleek dat ineens wel een probleem. Alle jurken daar zijn maat 38, ik mocht alleen maar in een berghok passen, en voor de rest moest een model mij de jurk maar tonen. Verder vermelden ze ook een paar keer dat ik niet moest denken dat ik elders een jurk ging vinden in een collectie want dat ik daarvoor te zwaar was (écht gezegd). Gelukkig had ik in een andere winkel al meer dan 20 collectiejurken gepast en wist ik dat dit een leugen was! Nu denk je waarschijnlijk: ok ik heb een gewone maat, dan lukt het wel. Nee, ook voor de rest zijn ze supersnobs daar! Ze zeiden al dat een bepaalde jurk te duur ging zijn voor ons nog voor ze naar ons budget gevraagd hadden! En ook eens je er een jurk gekocht hebt hoor ik niets dan slechte dingen over hun retouches. Dus zeker niet aan te raden, blijf hier maar ver weg!

Groetjes,
Linda

17/05/2008

Isabelle
6-9-2008
 Meld misbruik18-10-2007 19:56:05

Hoi,
Ben vandaag bij Pierre Yves geweest en ik kan niets aanmerken op hun service en bediening. Verkoopster was zeer vriendelijk, niet opdringerig en liet me wel meer dan 10 jurken passen. Keuze is gevallen op een Pronovias jurk van 1200 €. Opgelet: voorschot moet wel cash worden betaald of via cheque. Ook ik dacht er eerst niet te gaan omwille van vele negatieve commentaren; maar heb uiteindelijk ervoor gekozen om niet voort te gaan op wat anderen zeiden, maar zelf te gaan 'ondervinden', wat zeer goed is uitgedraaid.
Veel succes bij je zoektocht!

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik19-10-2007 13:17:19

Hey,

Deze morgen had ik mijn afspraak bij Pierre-Yves en ik heb geen slecht woord erover te zeggen. Ze waren heel vriendelijk en vooral eerlijk over met wat ik stond en met wat niet. Ze zeiden telkens de prijs en hebben ook van bij het begin gezegd dat de retouches 60€ waren. Alles staat op papier.

Veel succes!

Katrien

Katia
10-5-2008
 Meld misbruik19-10-2007 16:17:24

wel ik heb eigenlijk niet zo een goede ervaring met PY. Nochtans was ik overtuigd om daar te gaan ondanks de kritieken. Ik ben op een zaterdag eens inlichtingen gaan nemen over de kleedjes en suitekledij. Na lang wachten is er uiteindelijk een verkoopster bij mij gekomen en voor heel de winkel gevraagd voor wat het was (we zijn in een bruidswinkel... waar zou het over gaan ???). Mijn trouwdatum werd door de winkel bijna geschreeuwd. Tot daar enige discretie! Toen zij dan ook hoorde dat het maar voor volgend jaar was, heeft zij het gesprek heel snel afgerond en mij een paar brochuren in mijn handen gestopt en doodleuk gezegd... bel maar eens terug binnen een paar maanden. ik had ondertussen wel een kleedje gezien dat ik leuk vond in de brochure maar zij zei me en ik citeer "goh, dat kleedje zit er ongeveer elk jaar in... je zal dat wel volgend seizoen dan wel kunnen zien". Ik stond dus vlugger buiten dan dat ik had staan wachten om bediend te worden.
Kort daarop ben ik bij Moderna in Schepdaal terecht gekomen en ik kan je zeggen dat de service er tot nu toe uitmuntend is. Ik ben gaan passen eind juli en vorige week hadden ze me gebeld dat het kleedje was gearriveerd. Oh, ja, het is ook een pronovias! mooi!!!!

nathalie
13-9-2008
 Meld misbruik22-10-2007 14:46:45

bedankt iedereen voor de vele reacties. ik heb dit weekend mijn kleed besteld bij pierre yves. ik had een zeer vriendelijke verkoopster. mijn verloofde die beneden aan het passen was had een minder vriendelijke verkoopster. het is een kleed van benjamin roberts geworden (nr966 op de website van benjamin roberts bij de nieuwe stuks)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info