TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sarah
26-7-2008
|
17-10-2007 14:15:54
Hey, ik heb een mooie tekst liggen. Het is een verhaal over een boom. op een dag komt er een man met een mes en snijdt een tak af van die boom. Een tijdje later komt die man terug, zet zich onder de boom en speelt een lied op een fluit die hij van de afgesneden tak maakte. de boom verstaat in het lied iets van 'herken je me nog? ik ben uit jou gemaakt. dankzij jou speel ik nu dit prachtige lied en leef ik nu een eigen leven...' De volledige tekst heb ik nog niet overgetypt, maar ik vind het een prachtig verhaal. Als je interesse hebt, mail je me maar. dan mail ik de tekst door wanneer ik hem overgetypt heb. groetjes, Sarah sarahvancraen@hotmail.com
|
|
Chantal
1-9-2007
|
17-10-2007 16:22:00
Hallo,
Ik denk dat Sarah deze tekst bedoelt. Wij hebben die ook gebruikt.
Er was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in, maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: "Welke tak is er nu aan de beurt?"
Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: "Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou."
Groetjes, Chantal getrouwd sinds 01.09.07
|
|
Céline
|
17-10-2007 17:42:48
Hallo,
Wij gebruiken de volgende tekst:
Heel dikwijls was iemand goed voor ons… Er was iemand die ons verzorgde toen we klein waren en naast ons stond als we ziek waren. Er was iemand lief voor ons toen we groot werden, Iemand die wist wanneer we jarig waren, ons verraste op een doodgewone dag met een kleine attentie, een groet, een glimlach, een vriendelijk woord. Iemand die bij ons bleef als de anderen ons lieten staan, en die ons aanmoedigde. Er was iemand blij omdat wij blij waren. Er was iemand die onmerkbaar maar zeker zijn hand legde op ons leven en veilig onze stappen leidde op de weg van de liefde… Bedankt lieve ouders voor al de goede zorgen die we reeds mochten ontvangen en waarschijnlijk toch nog mogen ontvangen.
Veel succes ermee! Céline
|
|
els
14-7-2007
|
17-10-2007 19:00:50
hey,
Wij hadden deze tekst op een spiegel laten graveren: Lieve ouders,
Een wonderbaarlijke gift, lang geleden ontvangen. Zo kostbaar dat niets maar dan ook niets materieels haar kan vervangen is ouders te hebben zoals jullie. Opvoeden is vaak een ondankbare taak. Ouders moeten zich veel ontzeggen en kunnen de verantwoording niet bij anderen leggen. Een handleiding zat er niet bij. Liefde was jullie gids en beleid. Jullie ondersteunden en voeden op met ’n kus, een gesprek en een tik op z’n tijd. Maar bij twijfel en boosheid, bij zorg en verdriet, is er altijd dat weten dat jullie handelen uit liefde en dat is om nooit te vergeten!
Bedankt lieve ouders.
Groetjes, Els 14/07/2007
|
|
Marijke
16-8-2008
|
19-10-2007 17:02:04
Wij hebben een tekst genomen uit een boekje 'moeder'. wij hebben dit boekje gekocht in de AVA, er staan supermooie teksten in... .
het hangt er natuurlijk vanaf waar je juist naar op zoek bent he... wij wilden mama en papa bedanken voor de dagdagelijkse dingen die ze voor ons deden/doen en dingen die voor velen vanzelfsprekend lijken, maar toch niet zijn eigenlijk...
groetjes Marijke
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |