Nu Online
Momenteel zijn er 670 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe begin ik

17-10-2007 16:04:12
Hallo,

volgend jaar in oktober trouwen we. We hebben dus nog heel wat tijd. Toen we onze datum gingen vastleggen bij de priester, had hij ons gezegd dat we pas volgend jaar in juli terug bij hem moeten gaan voor verdere besprekingen. Dat is dus nog lang. Toch zou ik graag al beginnen denken aan de indeling van onze huwelijksviering. Hoe begin ik hier best aan? Want onze priester heeft ons geen verdere informatie gegeven tot dusver. Ik weet dus niet wat de indeling is, voor welke teksten wij moeten zorgen,...

Groetjes

Isabelle

Isabelle
4-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 792

SOFIE
7-6-2008
 Meld misbruik17-10-2007 23:55:53

hey isabelle,

Je moet hier maar is wat rondneuzen op het trouwforum, ik heb hier door de hulp van alle medebruidjes een fantastish misboekje kunnen opstellen! Maar neemt natuurlijk wel veeeeel tijd in beslag!
Er zijn heel wat mensen die voorbeelden hebben doorgestuurd en vraag vooral aan vrienden of kennissen voor voorbeeldjes van misboekjes die ze eventueel nog liggen hebben, dan kan je zo wat vergelijken, want er kan soms echt wel veel verschil van indelingen zijn van de boekjes!
Veel succes!!!
Het is echt wel heel leuk om dit in elkaar te puzzelen hoor!
hopelijk heb ik je wat kunnen helpen
groetjes, sofie

Nele
20-9-2008
 Meld misbruik18-10-2007 9:15:26

Mijn moeder heeft ons een map van bij Pascali cadeau gedaan, kost wel 13 euro ofzo maar daar staat echt wel alles in over het kerkelijk huwelijk met een hele hoop ideeën. Natuurlijk vind je op het internet ook heel wat informatie terug.

Succes ermee,

Nele

Judith
22-9-2007
 Meld misbruik19-10-2007 14:46:44

Wij zijn op 22 september getrouwd en hebben het misboekje ook helemaal zelf samengesteld.
Ik wil het je best mailen om wat ideetjes op te kunnen doen.
Stuur me even een email met je mailadres.

jhlhendrix@hotmail.com

Judith

Evi
8-8-2008
 Meld misbruik20-10-2007 11:38:29

Hallo Isabelle,

Je kunt ook eens aan je pastoor vragen of hij een 'werkboek huwelijksvieringen' heeft. Die van ons heeft dat de eerste keer dat we bij hem kwamen meegegeven en we hebben nu een voorbeeldje klaar waarmee we één van de volgend dagen eens naar hem toe gaan om te zien of het zo in orde isM Maar dat is wel een handig boek waar alle stappen instaan.

Succes ermee.
Groetjes Evi

Tom

Meld misbruik20-10-2007 12:32:29

Dag Sofie,

Jullie hebben nog alle tijd, dus ik neem aan dat alle ideetjes nog welkom zijn: neem dus gerust ook eens een kijkje op www.wijtrouwen.com/huwelijksorkesten . Wie weet kan dit jullie nog ideeën geven!
Groetjes,
Tom

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik20-10-2007 19:18:36

Hey Isabelle! Wij trouwen ook volgend jaar in oktober! De elfde en jij? Onze pastoor heeft ons zo'n werkboek meegegeven en daarin staat welke misdelen er zijn, op volgorde en daar telkens soorten teksten bij. De teksten kan ik natuurlijk niet allemaal versturen, maar ik kan je wel zeggen wat de volgorde is van wat er allemaal in de mis moet zitten. Ik heb het bovendien gecontroleerd bij twee misboekjes van vriendinnen en dit blijkt idd het stramien te zijn:
Tekst omslag boekje
Intredelied
Welkom
Vergevingsmoment
Lied
Openingsgebed
Eerste lezing
Lied
Evangelie
Huwelijksritus
Drie Vragen/…
Trouwbelofte
Ringen
Huwelijkskaars
Lied (tijdens ondertekenen huwelijksregister)
Voorbeden
Offergang en offerandelied
Gebed over de gaven
Prefatie
Lied
Groot dankgebed/Eucharistiegebed: onze vader
Huwelijkszegen
Vredeswens
Lam gods ??
Communie en communielied
Bezinningsmoment
Slotgebed en zegen
(of hier: huwelijksregister met lied)
Uittredelied
Achteraan boekje: dank aan…

PS. De liedjes heb ik er zelf bij gezet adhv de trouwboekjes van vriendinnen.

Hopelijk ben je hier iets mee!
Groetjes Marie

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik21-10-2007 18:07:48

Bedank voor al jullie reacties! Ik zal er zeker eens een kijkje gaan nemen! Wij trouwen 4 oktober. Wanneer zou ik er eigenlijk best mee beginnen? Is het nu nog te vroeg?

Isabelle

Charlotte
1-5-2009
 Meld misbruik23-10-2007 10:54:29

ik denk niet dat je nu al te vroeg bent. Ik trouw maar in mei 2009 en ben nnu al veel aan het regelen: zaal, stadhuis, ideeen voor liedjes, openingsdans, DJ, welke menus en formules, ringen, kledij. Die laatste zou ik nog niet gaan halen, maar al ideeen opdoen is ook al leuk. De rest moet toch vroeg genoeg geregeld worden é...

annelore
19-9-2009
 Meld misbruik19-12-2007 15:58:41

Als er nog iemand een misboekje kan doormailen, graag:

annelorelehouck@hotmail.com

Dankje!

Annelore

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info