TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sophie
6-9-2008
|
17-10-2007 17:34:20
Beste Céline,
Ter verduidelijking, "jacquette" is de juiste term voor ceremoniële kledij in de suite. Een "pitaleer" is eigenlijk de "smoking" voor de suite. Dateert nog van de tijd dat de suite zich omkleedde voor het avondfeest.
Om op jouw vraag te antwoorden, wij gaan de jacquetten van de suite betalen. Zijn bij ons wel de schoonbroers maar ik vind persoonlijk dat als je aan mensen in de suite een bepaalde dress code oplegt, je dit dan ook moet bekostigen. Anders kunnen ze een kostuum aandoen dat reeds in hun kast hangt.
Groetjes Sophie
|
|
ANNEMIE
29-12-2007
|
17-10-2007 17:51:41
Beste Céline, de suite betaalt bij ons zelf hun gehuurd kostuum. De vrouwen betalen immers ook zelf hun kleren. De suite bestaat toch uit mensen die heel dicht bij de trouwers staan. Zij zouden zich sowieso iets nieuws kopen. Ze hebben trouwens de keuze tussen een gehuurd of gekocht kostuum. Zij bepalen dus zelf hoeveel ze eraan geven. Het moet natuurlijk wel dat ene kostuum zijn zodat iedereen hetzelfde draagt. Maar je ouders, schoonouders, zussen en broers vinden dit denk ik niet meer dan normaal. Bij mij toch. Veel plezier verder en nogmaals gefeliciteerd!!!
|
|
LEEN
6-9-2008
|
17-10-2007 18:39:37
ik vind niet dat de suite de kleding moet betalen die hen wordt opgelegd. als bruid wil jij dat ze dat dragen dus moet jij dat betalen . wil je dat niet betalen moet je hen laten kiezen wat ze aandoen.
|
|
Patricia
15-12-2007
|
17-10-2007 19:32:51
Hallo,
Bij ons zijn alle mannen in jacquette. Iedereen betaald dat zelf (het kost 75 euro). Zelfs mijn neefje van 3 als bruidsjonker... Ze krijgen van ons de das cadeau in de kleuren van de dag. De vrouwen doen ook moeite om iets moois aan te doen voor de suite en dat bekostigen wij ook niet. Dus.. Maar er is daar eigenlijk nooit een probleem van gemaakt.
gr patricia 15 december 2007
|
|
Tina
16-8-2008
|
17-10-2007 20:00:03
Bij ons gaan de mannen een kostuum huren zodat ze allemaal hetzelfde dragen. En dit betalen ze zelf. Niemand heeft hetzelfde kostuum dus zou het anders -naast de verschillende outfits van de vrouwen- nogal een kakafonie van kleren worden! De vrouwen bekostigen zelf hun kleren, dus bij ons de mannen ook. Zij vinden dit trouwens zelf een betere oplossing dan eentje te moeten gaan kopen. Want wie draagt er in een suite een kostuum dat al in de kast hing? Vraag anders gewoon eens wat zij daar zelf van vinden. Het zijn toch allemaal familieleden of goeie vrienden... Succes! Tina
|
|
LEEN
6-9-2008
|
17-10-2007 21:58:22
mijn broer zijn lief was van de zomer ook getuigen van haar beste vriendin en moest mijn broer dus mee in de suite lopen. Hij moest ook een jasje van 75€ huren anders mocht hij niet mee in de suite. Daar ze niet echt geld op overschot hebben (hebben net gebouwd) kon mijn broer dit niet betalen , kwestie van nog een kado te kunnen geven. De bruid heeft dan beslist dat hij ni mee in de suite mocht lopen, sorry maar dat vind ik heel erg. Ik vind als je sjik wil doen en iedereen in het zelfde pakje wil steken moet je er maar voor betalen. trouwens de vrouwen moeten al een sjiek kleed aan doen dat waarschijnlijk al niet goedkoop is, en naar de kapper, dit kost ook allemaal geld maar dat kleed kan je achteraf nog eens aan doen voor een andere trouw.
je mag je gasten /suite niet laten opdraaien voor jou fantasietjes!
ps ik heb liever dat we 75€ meer kado krijgen om op huwelijksreis te gaan dan een man die een zelfde vestje aan heeft
|
|
Melissa
|
18-10-2007 7:30:07
Hey,
Wij trouwen op 12/01/08 en huren de kostuums voor de suite bij Labaere in Zottegem. Prijs van volledige kostuum met hemd en das was 81€, niet goedkoop maar zal heel mooi zijn als iedereen dat kostuum draagt. Mijn toekomstige en ik vonden ook niet dat je mensen kan opdragen dit ene kostuum zelf te kopen/te huren. Niet iedereen zwemt in het geld en indien je het als trouwer zelf niet kan betalen vind ik niet dat je de grote sjiek moet uithangen op andermans kosten. Wij moeten serieus sparen voor onze eigen trouw, werken er beide hard voor maar hebben het er voor over. Aangezien wij reeds de kostuums bekostigen vind ik dat we mogen vragen of de dames wel in het lang gaan. Iemand weigeren in de suite omdat die jouw specifieke kostuum niet zelf wil/kan bekostigen is ronduit schandalig. Hoop voor Leen haar broer dat hij dan ook niet meer naar het feest geweest is enzo.
Melissa 12/01/08
|
|
Ingrid
28-4-2007
|
18-10-2007 8:18:07
Dag Céline,
Volgens mij is het logisch dat je als je vraagt om een gehuurd kostuum je dit ook betaalt.
Wij hebben geen kledingvoorschriften gedaan voor de suite (behalve mannen in kostuum) en dat was heus geen kakafonie.
Ingrid
|
|
Lieve
1-9-2006
|
18-10-2007 9:06:12
Hey,
als mij een bepaalde kledij werd opgelegd om in de suite te lopen, zou ik dat niet zelf betalen, hoe dicht ik ook bij de trouwers zou sta. Ik vind dat je anderen niet moet laten opdraaien voor jouw idee van een ideale trouw. Als de dames iets nieuws kopen, is dat hun eigen keuze en zullen ze iets kopen dat ze later nog eens aan kunnen doen. Lang of kort, tot daar toe, maar allemaal hetzelfde kostuum of kleur? Neen, daar geef ik geen geld aan, net als veel mensen kan ik mijn centjes beter aan iets anders besteden.
Groetjes, Lieve
|
|
Sylvie
|
18-10-2007 9:31:44
Hey Céline,
K denk dat dat bij iedereen verschillend is. Bij de één betaalt het koppel het zelf en bij de ander betalen de mensen van de suite dat. Aangezien mijn nicht in juni getrouwd is en wij dus bijna dezelfde mensen hebben in de suite, heb 'k 't voorbeeld van haar en iedereen heeft z'n eigen huurkostuum betaalt en niemand heeft daarvan een probleem gemaakt. Het enige wat wij wel gaan doen is wat prijzen vergelijken, je moet vind 'k ook niet beginnen met echt dure kostuums uit te kiezen. Er bestaan echt mooie huurkostuums tegen schappelijke prijzen.
Groetjes,
Sylvie
|
|
Caroline
15-9-2007
|
18-10-2007 9:57:48
Hallo, Ja, er zijn verschillende meningen over, maar ook ik vind dat je niet van anderen kan verwachten dat zij daarvoor betalen. Als jullie heel graag een suite willen waar iedereen hetzelfde draagt, vind ik dat jullie dat zelf moeten betalen. groeten
|
|
sandra
22-9-2007
|
18-10-2007 16:16:21
vraag u ens eerst af wat dat nu ins hemelsnaam uitmaakt of de mannelijke suite nu hetzelfde kostuum draagt of niet??? en als dat nu zòòò belangrijk is omdat het anders 'een kakafonie' is dan vind ik inderdaad dat jullie dat dan ook maar zelf moeten betalen. (maar de meeste kostuums gelijken sowieso op elkaar dus een kakafonie heb ik nog nooit gezien op ne trouw) het gaat nog steeds om de belofte die jullie die dag voor elkaar voorbrengen voor de mensen die voor jullie belangrijk zijn.... maakt dat dan iets uit wat die mensen die dag aanhebben?? ze zullen heus wel niet in trainingspak komen hoor!
|
|
Aurélie
3-5-2008
|
18-10-2007 20:10:25
Hallo Céline,
Wij vragen ook aan alle mannen om in jacquette te komen. Ik vind dat wel iets hebben dat alle mannen hetzelfde dragen. Omdat we de dresscode opleggen betalen wij het wel. Groetjes en veel plezier ermee!
Aurélie
|
|
s
1-6-2007
|
19-10-2007 18:19:32
Ik vind dat het koppel dit zelf moet betalen.
Maar blijkbaar verschillen de meningen hierin. Zal misschien ook afhangen van je familie ofzo,...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|