TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
17-5-2008
|
19-10-2007 11:39:09
mijn vader is ook overleden en ik laat mij wel weggeven door de vriend van mijn mama. Maar ja, mijn papa is al 15 jaar dood en ik ken die 'nieuwe' vriend al 20 jaar... Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Of heb je bijvoorbeeld geen goede vriend/ nonkel? Het hangt eigenlijk allemaal een beetje af, in welke mate je band is met de nieuwe vriend van je mama. Als die echt goed is, ga je hem wel op zijn hart trappen vrees ik. Het ligt nu allemaal gevoelig voor jou. Maar je papa zou niet anders willen dan dat zijn vrouw en dochter die dag stralen! NIEMAND kan hem vervangen, maar je moet wel proberen om verder te gaan en te accepteren dat je mama ook iemand nieuw heeft in haar leven. Wat vind zij ervan?? Denk dat dat wel belangrijk is om te vragen..
|
|
Griet
13-10-2008
|
19-10-2007 12:18:05
Mijn vader is ook enige tijd geleden gestorven. Niemand kan natuurlijk mijn vader vervangen en mijn moeder heeft ook geen nieuwe vriend, maar ik vind dat zij het recht heeft om mij weg te geven, niet een goede vriend of nonkel. Het is mijn moeder die getracht heeft het verlies van mijn vader op te vangen voor mij en mijn zus. Daarom vind ik het ook niet meer dan logisch dat zij mij mag weggeven. Na de openingsdans zal ik dan ook met mijn moeder dansen en daarna met mijn zus. Ik vind hier helemaal niets raars aan.
|
|
Nathalie
8-8-2008
|
19-10-2007 13:11:07
Dag Vicky, Mijn papa is ook al een hele tijd overleden (14 jaar). Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan dat hij er bij belangrijke momenten niet bij zou kunnen zijn, tot mijn vriend en ik besloten om te trouwen. Wij trouwen niet voor de kerk (misschien wel onbewust omdat mijn papa mij niet naar het altaar kan te brengen)en wat de openingsdans betreft... daar zijn ook wij nog steeds niet uit... Onze dj stelde voor om, gezien de situatie, na de openingsdans de ouders samen met iedereen die wil op de dansvloer te roepen zodat dit minder opvalt. Je kan er misschien eens met je moeder rustig over praten zodat je haar niet kwetst op de dag zelf..
|
|
Ilse
|
19-10-2007 18:53:03
Hey Vicky,
Mijn papa is ook zo'n 2 jaar geleden gestorven en in t begin wist ik ook niet goed wat te doen... Na overleg met mijn mama hebben we besloten om samen met mijn vriend de kerk binnen te wandelen (dus ieder per koppel). Wat de vermenigvuldiging betreft ga ik na de openingsdans, dansen met mijn toekomstige schoonvader. Mijn vriend danst met mijn mama. Daarna dans ik waarschijnlijk met mijn broer (getuige) en mijn vriend danst met zijn nicht (getuige)... Het is een hele boterham, maar ik heb de raad gekregen om te doen waar ik mij het best bij zal voelen! (dansen met de vriend van mijn mama is misschien leuk, maar ik denk dat het emotioneel zal wringen, ook voor de familie...)
Veel succes
Ilse kristofenilse@bruiloftsite.nl
|
|
Evelien
8-8-2009
|
19-10-2007 19:40:44
Dag Vicky
Mijn vader kan me ook niet weggeven in de kerk, omwille van andere redenen. Daarom vroeg ik het aan mijn moeder. Ik ben uit haar huis samen gaan wonen, zij was er altijd voor mij, ze was eigenlijk mijn moeder en vader tegelijk. Dus wil ik die bijzondere eer aan haar laten... Groetjes Evelien
|
|
Marie
13-6-2009
|
19-10-2007 20:24:20
Hoi,
heb dezelfde situatie al meegemaakt op een huwelijk en daar nam de grootvader de plaats van de papa in. Ik vond het heel mooi en emationeel. De grootvader moet dit dan wel willen doen natuurlijk, zijn zoon vervangen.
Hopelijk vind je een goede oplossing!
Groetjes!
|
|
Kelly
29-9-2007
|
20-10-2007 8:56:47
hallokes
mijn papa is er ook al enkele jaren niet meer en daarom heb ik dit ales gevraagd aan men dooppeter. Alles is vrij goed verlopen wat dit betreft.
groetjes Kelly
|
|
Hanne
30-8-2008
|
20-10-2007 14:10:17
Inderdaad je dooppeter of een grootvader? Of een nonkel waar je goed mee overeenkomt? Of heb je een broer, dat is ook leuk?
|
|
Caroline
31-5-2008
|
21-10-2007 14:08:28
Hey Vicky,
Mijn papa is ook een paar jaar geleden gestorven. En het is inderdaad niet gemakkeijk om zo'n voorbereidingen te doen als je weet dat hij er niet bij kan zijn. Bij ons gaat mijn nonkel mee in de suite. Hij is mijn papa z'n broer en gelijkt enorm op hem. Zelf heeft hij geen kinderen (kon er geen krijgen) en vond het dus een enorme eer dat hij dit mocht doen. Zo heb ik toch ook een beetje het gevoel dat hij erbij is. Wat de openingsdans betreft, er wordt achteraf niet vermenigvuldigd. Dit is voor ons de gemakkelijkste oplossing. Hopelijk heb je hier een beetje iets aan. Veel sterkte nog !
groetjes,
Caroline D. 31/5/'08
|
|
Elke
13-10-2007
|
22-10-2007 10:48:24
Hey Vicky,
Zoals ik het begrijp heeft je moeder een nieuwe vriend. Wat wij hebben gedaan is het volgende: na onze huwelijksdans hebben we de ouders en de getuigen (met partner of een vriend/in) ook op de dansvloer gevraagd en hebben wij dus nog eens met elkaar gedanst. (Zo heb je wel een soort vermenigvuldiging maar danst iedereen met degene die hij graag ziet, of iemand die hij graag heeft.)
Wil zijn mama graag met hem dansen, dan kan dat nadien nog altijd hé. En dan geeft het niet dat jij met een neef/vriend/... danst of zelfs niet danst, dan valt dat echt niet op!!! Ik heb op onze trouw niet met mijn schoonvader gedanst en eigenlijk ook niet met mijn eigen papa (danst niet graag), dat is niemand opgevallen!!! (Eigenlijk denk ik er nu pas aan!!)
veel succes en sterkte!! Elke
|
|
Vicky
7-12-2007
|
24-10-2007 17:17:05
Iedereen bedankt voor de toffe reacties en tips. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om met mijn schoonbroer te dansen. Ik kom heel goed met hem overeen en ik voel mij op mijn gemak bij hem. Persoonlijk vond ik dat het belangrijkste, veel belangrijker dan etiquette of traditie. Iemand zoals de vriend van mijn mama of mijn pepe zag ik niet echt zitten, omdat het dan meer zou lijken alsof ik mijn pa vervang. Aangezien mijn schoonbroer meer mijn leeftijd is, heb ik dat gevoel minder. Mijn moeder vond dit ook een goed idee, dus gelukkig weeral een probleem minder en kunnen we weer volop verder uitkijken naar onze trouwdag! aan iedereen nog eens bedankt voor de reacties! groetjes, Vicky
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|