Nu Online
Momenteel zijn er 338 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips bij het zelf ontwerpen van de uitnodiging

24-10-2007 21:14:11
Hallo,

We zijn van plan om onze uitnodigingen zelf te ontwerpen. Graag hadden we enkele tips gekregen van zaken waar we zeker op moeten letten.

Groetjes

Anke
29-3-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 379

nicky
30-9-2007
 Meld misbruik25-10-2007 1:16:03

wij hadden onze uitnodiging ook zelf ontworpen, wij hebben een kaartje en envelop gekozen bij de drukker maar zelf een tekening gemaakt.
waar moet je op letten? kleuren.
zie dat het goe uitkomt en gebruik er niet teveel. je betaalt per kleur, 2 kleuren is goedkoop, wij hadden 4 kleuren en betaalden voor het drukken alleen al 125euro, tel dan nog de kaartjes en enveloppen erbij...
wij hadden wel een goede drukker, balien.
veel succes

nicky 30sept reeds getrouwd

Charlotte
1-5-2009
 Meld misbruik25-10-2007 8:13:07

Let ook op het formaat, alles wat groter is dan een gewone envelop (zo van verjaardagskaartjes of zo) kost meer om te versturen en ook de enveloppen zelf zijn duurder. Wij hebben het zelf ontworpen en alles zelf gemaakt, afgedrukt en geplooid. Als je dat ook wilt doen zou ik je aanraden om naar AVA te gaan, daar hebben ze papier dat al voorgesneden is. Ze hebben daar ook mappen met voorbeelden van uitnodigingen.
Veel plezier!

Marijke
1-9-2007
 Meld misbruik25-10-2007 12:33:21

Hey
Wat ik gedaan heb, is ervoor gezorgd dat ik het bestand in een aantal verschillende extensies heb afgegeven bij de drukker.
Onze uitnodiging was gemaakt met PhotoShop (extensie .psd), maar vanuit dit programma kunnen de meeste drukkerijen niet printen. Wel vanuit .pdf en/of .jpg.
En ook een detail is dat je niet te dicht bij de kant mag gaan zitten (zeker 1 cm eraf blijven) of de snijmachines snijden er wel eens stukje af.
(in mijn geval ging dat zeker gebeuren, hadden ze mij verteld, heb ze daarom zelf moeten snijden).

Groetjes

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik25-10-2007 18:17:59

Hey Anke,

Wij hebben ook onze uitnodigingen zelf ontworpen, maar door een drukker laten 'drukken' aangezien we zilverinkt op zwarte kaarten wouden en we dat niet zelf konden 'printen'. Wat we eerst gedaan hebben is heel wat boeken met kaarten bekeken (bvb voor afmetingen) om wat ideeën op te doen.
Wij zijn dan met ons ontwerp enkele drukkers afgegaan voor prijsoffertes, daar zit echt een groot verschil op ... dikte van de kaart, dikte van het kalkje, grootte van de envelopes etc. Ook, doe wat je zelf kan doen, zelf, bvb vouwen, linten, ...

veel succes,
Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info