Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen

24-10-2007 22:23:10
Hallo, wij twijfelen nog in het materiaal van onze ringen. Zilver / titanium met goud of edelstaal? Kan iemand de voor- en nadelen hiervan opsommen. Ik dacht dat titanium en edelstaal krasvrij is. Maar kan dit later nog aangepast worden als ze te klein/groot moesten zijn, of als we er een steentje willen bij in laten plaatsen.

Heidi
2-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 905

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik24-10-2007 22:26:13

Hallo,

Volgens mij kan enkel goud achteraf nog aangepast worden. Bepaalde materialen krijgen ze zelfs heel moeilijk doorgesneden als het echt moet, bv. in het ziekenhuis na een ongeluk. Best goed navragen bij de juwelier.

Vele groetjes
Silvy

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik24-10-2007 23:16:17

Dat je titanium niet of moeilijk zou kunnen doorsnijden bij een ongeval, is een indianenverhaal. Maar is het wel zo dat je ring onherstelbaar beschadigd is zodra hij opengesneden is. Aanpassen aan een nieuwe maat is dus uit den boze.
Een van de fabrikanten, Aurodesign, biedt daarom aan om je ring te verwisselen als je van ringmaat moet verwisselen tegen een fractie van de kost (20-25%?) van een nieuwe ring.

Omdat ik per se een titanium ring wilde maar nog nooit zo'n ring gedragen heb, heb ik er mij dit weekend eentje aangeschaft om uit te proberen. Ik wil tenslotte niet opgezadeld zitten met een "foute keuze" voor de komende 30-40 jaar.
Ik moet zeggen: het valt heel goed mee. Ring is vederlicht, zeer sterk (krijg je totaal niet vervormd, kun je niet van elke gouden ring zeggen). Men had me ook verteld dat de ringen zeer koud aanvoelen, maar na een paar minuten past hij zich al aan aan je lichaamstemperatuur en voel je geen temperatuursverschil meer.

Eén minpunt: 100% krasvrij zijn ze volgens mij niét. De ring zelf waarschijnlijk wel, maar de matte bovenlaag vertoont nu toch al een kleine kras. Heb wel nog niet echt geprobeerd om hem express te krassen.

Zoals de juwelier ons dit weekend ook zei: een paar jaar geleden was het prijsverschil tussen titanium en goud verwaarloosbaar, maar nu de prijzen voor goud zo gestegen zijn, is titanium ineens een stuk ineens interessanter te worden.

Wat mij betreft zeker te overwegen. Ik vind ze persoonlijk mooier, maar ieder z'n eigen mening.

Groeten,
Karlo
www.080808.tk

Liesje
15-2-2008
 Meld misbruik25-10-2007 8:31:09

Wij hebben er in edelstaal en we zijn heel tevreden!
Van het merk Xen.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-10-2007 8:37:03

ik heb een ring van memoire gekocht in het goud. (best prijzig) Nu zag ik onlangs dat mijn schoonzusje een ring van dezelfde reeks had, en die stond ook vol, maar dan echt VOL krassen...
Ik heb dus al wat spijt, maar ja, heb al een voorschot gegeven.
Tegen mij zei de juwelier dat titanium uit is voor trouwringen. Maar in of uit, dat vind ik onzin. Je koopt wat je graag ziet en wat binnen je budget past. (dat vind ik toch)

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik25-10-2007 8:52:20

Ik wens jullie veel succes bij de keuze van de ringen...maar wil jullie toch gewoon even meegeven: KOOP ZE NIET in Antwerpen in de gekende winkeltjes nabij het station!!! Je zou er, zoals de meesten zeggen, écht koopjes kunnen doen?!!
Wel, ik vind dan toch dat wij de onze veel, en ook veel te veel betaald hebben!!
Het zijn wit gouden en na slechts enkele maanden gehuwd te zijn, lijken ze echt al nergens meer op!! Groetjes

Joke
19-4-2008
 Meld misbruik25-10-2007 9:07:33

Hoi, Mijn verlovingsring is uit titanium en ik kan je verzekeren dat die niet krasvrij is! Topegegeven, het eerste krasje vond ik erg, maar ik denk dat je dat niet kan vermijden, welk materiaal je ook kiest. Ik heb me wel laten vertellen dat je de ringen terug kan laten "opblinken", maar dat zal ik nog eens moeten navragen...

K
7-7-2007
 Meld misbruik25-10-2007 10:18:11

Heb een edelstalen verlovingsring van Xen, en die is toch niet bepaald krasvrij. Ook nogal breed; echt pijnlijk bij het sporten bijvoorbeeld.
Mijn trouwring is er een van witgoud, en die zit toch een stuk aangenamer, en ook nog geen krassen op.

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik25-10-2007 16:47:43

hallo,
edelstaal en titanium ringen kan je niet laten vergroten/verkleinen en de krassen kunnen ook niet weggewerkt worden zoals bij gouden en zilveren ringen wel kan.

groetjes

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik27-10-2007 15:51:12

Mijn verlovingsring is in platina, echt heel mooi, er komen wel krasjes op, maar je kan die laten wegwerken zoals goud en zilver.

Het zou duurzamer moeten zijn, maar daar kan ik nog niet van getuigen ;)

Veel succces!

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik27-10-2007 23:22:45

De onze zijn witgoud, ze zijn een cadeau van m'n schoonzus (ze is goudsmid) dus dan kan je moeilijk eisen gaan stellen.

De ringen zijn heel erg mooi geworden maar ik ben ook bang voor de krassen. We zijn 6 weken getrouwd en op de binnenkant van mijn ring (ik bedoel de kant in mijn handpalm) zijn er al kleine krasjes.

Ik heb nochthans ook een witgouden verlovingsring en die heb ik al 6 jaar aan (lange verloving!) en daar is nog geneen krasje op. Mijn schoonzus zei dat die gerodieerd is en dat dat het verschil maakt, dus ik denk dat ik mijn trouwring ook maar ga laten rodieren.

Heidi
2-2-2008
 Meld misbruik28-10-2007 9:08:31

Bedankt allemaal voor de massale reacties. Ik denk dat ik mijn keuze ondertussen gemaakt hebt. Een tweekleurige gouden ring met een 'oud effec'. Goud kan dus zeker aangepast worden op later stadium en dat op 'oud effect' zie je al minder snel krassen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...