Terug naar overzicht
Hoi Tamara,Ik heb voor een feestje eens uitnodigingen ontworpen via www.poobies.nl . Het is een website met een heel gebruiksvriendelijk programma en ze drukken de uitnodigingen daarna ook zelf.Je kan er echt veel mee doen en het resultaat was heel mooi!Groetjes,Liesbeth
Hey,Ik ontwerp mijn uitnodigingen ook zelf (zit in het vak). Ik doe dit met photoshop (enkel en alleen voor beeld niet voor tekst). Ik plaatst dit beeld dan in illustrator of indesign waar ik dan alle tekst bijtik.Probleem met teksten in photoshop is dat deze onscherp worden aangezien hij de tekst omzet naar pixels terwijl je in illustrator tekst als vectoren behoud wat voor een mooie scherpe tekst zorgt terwijl photoshoptekst veel vager en onduidelijk overkomt...Dit zijn natuurlijk paketten waar je niet van de ene dag op de andere mee kunt werken... Enkel de mogelijkheden van photoshop om je beeld te verwerken zijn al zo uitgebreid dat ik als professioneel gebruiker kan zeggen dat ik photoshop 30 a 40 procent ken. In elke versie verandert er dan ook nog zodanig veel dat je gewoon niet kunt bijblijven met dit pakket. Bij illustrator en indesign in de verandering (gelukkig) minder voelbaar...Publisher is voor de gewone gebruiker zeker niet slecht maar de mogelijkheden zijn natuurlijk minder.GroetjesDany
@liesbethhoeveel koste je dit? was de kwaliteit goed?
Wij gaan onze uitnodigingen bestellen via fotokaarten.nlKost niet veel en binnen 3 dagen heb je ze thuis.
Ik zou Photoshop en InDesign aanraden. Voor heel veel drukwerk (kranten, tijdschriften, folders,...) moet de bron via InDesign aangeleverd worden. Je bent ook zeker van de kleuren dan. Als je in InDesign vb. het Pantone-kleurschema gebruikt, ben je zeker dat het ook die kleur zal zijn op het drukwerk...
werk met het programma waar je best mee kan werken en zet het dan gewoon in pdf... daar kan iedere drukker weg mee!