Terug naar overzicht
Hallo,Wij hebben een offerande'stoet' gehad... leuk om iedereen eens te zien passeren:-)Groetjes
Zeker doen!!! Ik wou dat zelf ook, maar de kindjes bij mij in de familie wren eigenlijk nog te klein om in een offerandestoet te lopen. Let er wel op dat die stoet in ee bepaalde volgorde verloopt. Ik dacht: bloemen vooraan, kaarse, hosties, wijn en water en afsluiten met de kelk. Vraag het voor de zekerheid eens na bij de pastoor.
Hoi Marijke,Wij hebben zes bruidskindjes en samen met onze pater die de viering voorgaat hebben we ook besloten om hen de gaven te laten aanbrengen. Z'e zijn wel nog klein (tussen de 2 en de vijf jaar) dus gaan de mama's ( eveneens de getuigen) mee om de delicatere dingen te dragen. Als er niet voldoende is om iedereen iets te laten dragen, laten we de kleinsten een tekening of knutseltje meebrengen dat zij aan kunnen brengen om de 'tafel' te 'versieren'. Ik wou de kinderen ook echt betrekken, omdat ik niet verwacht dat ze een uur op hun stoel blijven zitten. Onze eerste lezing is dan ook een verhaaltje dat wordt verteld door één van de mama's vooraan en waar de kindjes rond mogen gaan zitten. Dan is er nog het aanbrengen van de ringen en dus ook het aanbrengen van de gaven. dan zijn ze toch al 3 momentjes betrokken. Anders duurt zoiets eindeloos voor die lieverdjes, vrees ik. Ik kijk er in ieder geval naar uit om ze in de mis en voor de rest van de dag dicht bij ons te hebben. Zorgt voor een spontane vrolijke sfeer, hé.groetjes,Inge05/07/2008
hoi Inge,wij zijn ook van het idee dat voor hen een superlange bedoening zal worden. Daarom wilde wij dit ook graag doen. Wij gaan ook, net zoals jullie, bij de eerste lezing de kindjes in een kring laten zitten, zoals in een klasje.Ik kijk er enorm naar uit! T zal supermooi en schattig zijn denk ik (en hoop ik :-) )groetjesMarijke