Nu Online
Momenteel zijn er 247 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen tegen de avond

4-11-2007 13:28:31
Hallo,
ik vroeg me af of hier misschien koppels zijn die hun dag zo plannen, dat ze pas tegen 17u voor de kerk trouwen? Wij trouwen namelijk eind februari, en nu waren we zo aan het denken omdat het dan vroeg donker is, dat het dan veel romantischer zou zijn om pas voor de kerk te trouwen als het al schemert, en donker is als we buiten komen. Met kaarsjes dan aan de kerk en zo en als er dan sneeuw moest liggen zou het helemaal af zijn. En vandaar kunnen we dan rechtstreeks doorgaan naar onze zaal. Maar zie nog niet hoe we dat praktisch moeten aanpakken, met foto's en zo. Hebben nu parkfoto's tussen de receptie en het avondfeest, maar dan zouden we al bijna voor dat we echt getrouwd zijn foto's moeten gaan laten nemen. Graag ideetjes? Alvast bedankt

annemie
23-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 785

San
12-4-2008
 Meld misbruik4-11-2007 14:01:31

Hey. Wij trouwen op 12/04/2008 om 17h00 normaal gezien. Wij trouwen enkel voor de wet en om geen verloren tijd te hebben tussen trouw en feest gaan wij pas om 17h00 trouwen. Foto's nemen wij op het domein van de feestzaal zelf.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik4-11-2007 15:04:25

Hallo Annemie,

Mijn vriend en ik trouwen eind april. In de late voormiddag trouwen we voor de kerk, daarna gaan we met de suite eten en rond 17u. begint de viering bij de feestzaal.
Wij zullen het zo doen voor de foto's: mijn vriend komt mij thuis afhalen waarna wij foto's gaan nemen. De suite zien we terug aan het stadhuis, een kwartier voor het begin van de plechtigheid.

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-11-2007 16:29:05

Hey,

wij trouwen smorgens voor de wet, nemen dan de fotos en daarna dan voor de kerk. We zijn dan idd nog ni 'echt' getrouwd, maar we bekijken het als een dag in het geheel hé :)

Succes!

Ann
9-9-2009
 Meld misbruik4-11-2007 16:34:41

Hey!!!

Ook wij willen in de late namiddag trouwen. Zo ziet mijn (waarschijnlijke) planning eruit:
8u-10u klaarmaken (make-up, kleding)
11u-13u foto's maken
15u gemeentehuis
16u-17u kerk
18u aankomst feestzaal (wij)
18.30u aankomst feestzaal (gasten)
19.30u eten
...
Ik heb echter nog niks vastgelegd. We trouwen nl pas 07-08-09. Vorige week zijn we naar een zaal gaan kijken die ons echt aanstond. Maar nu hoor ik dat je het gemeentehuis en de kerk pas officieel een half jaar op voorhand kan vastleggen. Hoe gaat dit dan in z'n werk. Dan kan je toch geen zaal boeken?

Groetjes

ulrike

Meld misbruik4-11-2007 17:01:51

@ ann, voor de kerk hangt het wat af van je pastoor en voor de wet kan je vragen om het voorlopig te noteren en dan 6 md ervoor te bevestigen

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik4-11-2007 19:06:46

wij nemen de foto's in de voormiddag. in de namiddag trouwen we pas (zowel stadhuis als kerk)

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik4-11-2007 19:35:36

Hoi,

wij trouwen op 8 december om 14u30. Dat is natuurlijk niet echt 'laat', maar toch laat genoeg om al schemerig te zijn bij het buitenkomen. We bieden ook iedereen een glaasje glühwein aan na de kerkdienst, bij het vallen van het duister dus. Lijkt me inderdaad heel romantisch, al vrees ik dat er bij ons niet echt sneeuw inzit. Maar je weet nooit! Wij nemen sowieso foto's voor het kerkelijk huwelijk. Zoals hieronder al werd geschreven: we bekijken die dag als geheel, maakt voor ons niet echt uit wanneer foto's komen. We trouwen ook dezelfde dag in de voormiddag voor de wet, dus we zijn dan toch al een beetje getrouwd hé ;-)
Veel succes met plannen! Hebben jullie nog veel 'winter'-elementen ingebouwd?

Groetjes,
Evelien x

nele
4-4-2008
 Meld misbruik4-11-2007 21:25:27

dag annemie,

wij trouwen op 4/4/08.
onze viering (we doen die zelf) is om 17u.
omdat die in de feestzaal zelf is (het godshuis), was dit de beste oplossing.
dit is onze planning ongeveer:
voormiddag: thuis kapper (voor mij en onze kindjes) en make-up
13u: aankomst in onze bed&breakfast in middelburg + klaarmaken kindjes en onszelf
14u: dichte familie komt naar de bed&breakfast
15u30: fotoreportage in godshuis
16u30: even rust...
17u: viering
18u30: receptie (we doen er maar één)
20u: diner + avondfeest

heel veel succes met de voorbereiding en 'n prachtige "wintertrouw" gewenst!!
groeten,
nele

nele
4-4-2008
 Meld misbruik4-11-2007 21:48:13

oeps, vergeten te melden dat we wel al voor de wet getrouwd zijn en dat dus niet meer hoeven te doen die dag... :-)
nele

annemie
23-2-2008
 Meld misbruik4-11-2007 22:14:56

@evelien: zijn nog aan het brainstormen over winterelementen, maar komt nog niet veel haalbaars uit :). Maar denk toch dat ik pastoor ga bellen om de kerkdienst te verlaten, ben er meer en meer voor te vinden. Is echt romantischer zo. Foto's moeten dan maar ervoor ofzo. Bedankt voor jullie reacties, en fijne voorbereidingen nog!!!

Johan

Meld misbruik13-11-2007 11:20:56

bij ons trouwen vele koppeltjes in de late namiidag: de mensen komen toe aan de feestzaal, dan de viering aan de feestzaal (binnen of buiten naargelang het weer), dan de receptie én het feest, met als voordeel dat de mensen zich niet meer hoeven te verplaatsen. Wij verzorgen een heel sterke en persoonlijke viering.
groetjes
goedeherder.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...