Nu Online
Momenteel zijn er 348 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

viering

5-11-2007 19:58:44
hoi medebruidjes,

Zijn er nog koppels die kiezen voor een viering zonder eucharistie ??
Wij trouwen in een kerk, maar houden een gewone dienst, hebben jullie soms tips of mooie teksten of eventueel het verloop van zo een viering ?
Wij trouwen in juni 2008

alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Sabrina

sabrina

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 729

Kelly
6-6-2008
 Meld misbruik6-11-2007 7:38:18

Hey Sabrina,

Wij trouwen ook in juni 2008.
Wanneer trouwen jullie precies?

Wij kozen ook voor een viering ipv een mis.
Het verschil is dat dan heel het deel van het groot dankgebed, offerande, ... wegvalt.
Wij trouwen ook in de kerk, maar worden gehuwd door de Diaken.

Teksten kan je veel vinden op internet.
Via google, en dan misboekjes intypen.

Groetjes,
Kelly

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik6-11-2007 8:36:51

Hey Sabrina,

Ook wij huwen zonder eucharistieviering. Bij ons was dit een bewuste keuze (ik ga niet meer te communnie sinds mijn 15de en wil dan ook die dag daarvoor niet hypocriet doen). De pastoor verzekerde ons dat dit heel gebruikelijk is en veel koppels dit doen. Door de eucharistie weg te laten duurt de mis minder lang en kan je meer tijd investeren voor teksten.
Teksten vind je op het net.

Groetjes
Ellen
21-06-08

evelien
6-9-2008
 Meld misbruik6-11-2007 10:05:38

dag sabrina,
Wij gaan ook een viering geven, maar niet in de kerk. Wij zouden het in onze tuin doen maar we zitten met het probleem "wat als het regent". Ik heb wel al wat teksten samen inelkaar gestoken voor de viering, dus als je die wilt, laat mij maar wat weten.
Zou wel handig zijn moesten we dat inderdaad in de kerk kunnen doen. Dan zit ik niet met het slameur voor stoelen te zoeken, micro's,...
Laat je me eens je mailadres achter? Vele groetjes Evelien
Evelienvantornhout@hotmail.com

sabrina

Meld misbruik6-11-2007 12:48:34

hoi Kelly,

wij trouwen op 6 juni en jullie ?
Nu volop beginnen met de voorbereidingen he. Bedankt voor de tip.

Sabrina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...