Nu Online
Momenteel zijn er 385 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zilveren trouwringen

6-11-2007 14:57:27
Hallo,

Zijn er nog mensen die voor zilveren trouwringen zijn gegaan? Wij laten de onze door een bevriend ontwerpster, maar ik begin mij nu af te vragen of er onder jullie ook zijn die voor zilver hebben gekozen in plaats van goud.

Groetjes Marjan
24/05/08

marjan
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1032

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik6-11-2007 15:25:47

Hey,

wij hebben gekozen voor wit goud. Wij vonden geel niet zo mooi, maar zilver is een metaal dat niet zo sterk is en dus veel sneller verslijt. Omdat trouwringen normaal gezien toch een leven lang moeten meegaan, hebben we daar dus niet voor gekozen.

Groetjes,
Lieve

San
12-4-2008
 Meld misbruik6-11-2007 15:38:45

Wij hebben ook gekozen voor wit goud omwille van dezelfde reden als Lieve. Wij zijn ze gisteren gaan bestellen. Het is de aurodesign collectie geworden. Voor mij is het een wit gouden ring met een briljantje in en 2 matte smalle ringskes ernaast. Voor mijn ventje hetzelfde zonder steentje

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik6-11-2007 15:41:37

eigenlijk moeten ringen van goud zijn , maar ik ben ook niet zo voor geel goud dus wij gaan waarschijnlijk niet gerodierd goud nemen dat is zo precies zilver met een tintje in.
zilver is niet stevig genoeg om heel je leven te dragen aan je hand vrees ik

Liesje
15-2-2008
 Meld misbruik6-11-2007 16:05:21

@ LEEN: waarom MOETEN ringen van goud zijn? Die van ons zijn in edelstaal en zijn prachtig!

Vera
15-3-2008
 Meld misbruik6-11-2007 17:43:48

Mmm, ik heb toch mijn bedenking bij "zilver is niet zo stevig en verslijt sneller".
Ik draag al 5j een zilveren ring (draag deze altijd, doe hem voor niets uit), deze is nog steeds stevig en ziet er zelfs beter uit dan een vriendin haar gouden ring die minder oud is...
Wij zijn volop aan't zien naar trouwringen en het zou me niet verbazen moesten dat zilveren worden.

Gwendy
8-8-2008
 Meld misbruik6-11-2007 17:49:47

Hoi bruidjes,

Euhm, sorry maar zilver is juist een harder metaal dan goud. Ik heb het voor alle zekerheid nog eens opgezocht (via google op wickpeda). Om die reden en de prijs gaan wij juist voor zilveren ringen. gerodieerd (=platina) goud verliest zijn witte kleur na de jaren. Je kan het dan wel makkelijk terug laten rodiëren. Zilver wordt dan weer lelijk,zwart als je het niet draagt, maar het is toch de bedoeling dat je je trouwringen de hele tijd draagt.

groetjes

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik7-11-2007 0:42:36

Als je per se voor harde, kleurvaste ringen wilt gaan, waarom dan niet voor titanium gaan? Is een andere prijsklasse dan zilver, is moeilijker te bewerken (waarom sommige ontwerpers er liever niet aan beginnen), maar wel keihard en kleurvast.

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

danielle
8-8-2008
 Meld misbruik7-11-2007 12:23:47

hoi
ik heb al jaren een zilveren (vrienden)ringetje aan, dat er nog steeds even mooi uitziet als toen ik hem kreeg, hoewel ik hem altijd aanheb. Mijn verlovingsring is ongeveer een 7 maanden oud, en is van witgoud (wat hier gerodierd ofzo genoemd wordt), en soms heb ik inderdaad de indruk dat hij stilaan wat geler wordt. Dat vind ik heel erg, want ik zie veel liever dat zilvere schijntje dan het gouden. Ben bang dat hij binnen een aantal jaren niet meer mooi gaat zijn. Ben daarom blij dat deze vraag gesteld wordt hier, want ik denk er ook aan van zilveren trouwringen te kopen. Weet alleen niet of elke juwelier dit heeft. Heb mijn oog laten vallen op ringetjes van Fede di Oro,... We zullen nog zien!

groetjes
danielle 08/08/2008

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik7-11-2007 17:52:05

@ Danielle... ik denk niet dat het merk 'Fede di oro' ook zilveren ringen heeft. Fede di oro is italiaans en betekend namelijk 'huwelijk van het goud'.
@ al de rest : zowel goud als zilver is heel duurzaam dus eigenlijk maakt dat niet zoveel uit qua stevigheid enzo. het is wel zo dat je zilver inderdaad moet dragen om te voorkomen dat het 'zwartachtig' wordt... maar dat lijkt me voor een trouwring geen probleem!

nele
4-4-2008
 Meld misbruik7-11-2007 21:46:38

hallo,

onze trouwringen hebben we laten ontwerpen door alex fabry in roeselare. heel originele en bijzondere ontwerpen, allemaal unieke stukken.
wij hebben voor zilveren ringen gekozen (kan ook in wit goud) omwille van de prijs.
ze zijn zeker zo mooi en persoonlijk vind ik dat zilver meer "leeft", maar da's eigen keuze.
onze ringen hebben een structuur die zal slijten, maar daar kiezen we ook echt voor. ik vind dat 'n trouwring mag "leven".
veel succes!
nele

inge
1-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 11:10:34

Hallo,mijn verlovingsring is van zilver.
Maar voor de trouwringen gaan we voor wit goud.
Ik heb mijn oog laten vallen op ringen van Fede Di Oro in Izegem.
Heeft er iemand ervaring met deze ontwerper.
Groetjes...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...