Terug naar overzicht
Dag Hilde,Je kan hiervoor best contact opnemen met de burgelijke stand van jouw gemeente. Ik heb al vanalles gehoord, van vrienden die niets zelf mochten inbrengen tot anderen die ook muziek mochten laten spelen en zelf een woordje zeggen. Veel hangt er ook vanaf of je gekozen hebt voor een huwelijk voor de wet alleen of ook voor een kerkelijk huwelijk. Best dus gewoon eens bij je gemeente bevragen.Groetjes,Sofie
Hallo,dit is inderdaad erg afhankelijk van je gemeente. in de ene gemeente mag dit wel en in de andere is hier geen sprake van.Bel gewoon even naar je burgerlijke stand van het gemeentehuis en ga even vragen...succes ermee!
Ja, ok, zal ik doen, maar ik ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal zit... hebben jullie een soort "intredemuziek" of zo, ... want dat lijkt me zo vreemd als het echt lopendeband-werk is...
bij ons zetten ze zelf een liedje op bij de intrede, eveneens als bij het buitengaan. dit hebben we wel niet zelf mogen kiezen, dat werd automatisch opgezet.
Ik vrees dat het bij ons meer lopende-band-werk zal zijn. Er wordt ongeveer om de 15 minuten getrouwd bij ons op het stadhuis. Enkel wanneer je niet voor de kerk huwt, wordt er meer tijd voorzien, dacht ik. Nu, aangezien we ook een kerkelijk huwelijk hebben en ik dit het belangrijkste vind, vind ik het niet zo erg dat het wettelijke vlug gedaan zal zijn.Groetjes