Nu Online
Momenteel zijn er 642 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders

11-11-2007 22:01:00
Hallo allemaal,
wie van jullie heeft problemen met de ouders tijdens de voorbereidingen? Wij dus! Vooral mijn moeder moeit zich met al onze voorbereiding. Zij wil het neusje van de zalm, maar dat hoeft voor ons allemaal niet! De kosten zijn gedeeld, een deel mijn schoonouders, een deel voor ons en een deel voor haar. Zodus moet mijn moeder overeenkomen met mijn schoonouders. Mijn schoonouders zien 't niet zitten om hopen van geld uit te geven aan de sjiekste dingen. Ze houdt zich sterk aan tradities, waardoor dit soms kostelijk uitkomt. Ook voor ons is dit niet haalbaar. Als ze zo voortdoet, zien mijn schoonouders dit niet zitten en willen ze niet meer meewerken. Als wij tegen haar wensen in gaan, gaat zij niet meer meewerken enzovoort... Mijn vriend heeft het er ongelooflijk moeilijk mee, maar je kan haar niet van gedachten veranderen. We hebben niet door dat wij trouwen, maar eerder zij die wil trouwen. Het is om slecht te komen! Wie weet raad? Een onzekere bruid.

Eline
16-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 868

San
12-4-2008
 Meld misbruik11-11-2007 22:09:06

Beste Eline,

Ik vind het heel jammer voor jullie dat je moeder zich zo bemoeit. Het is natuurlijk niet makkelijk als zij een deel van de kosten op haar neemt om neen tegen haar te zeggen. Bij ons gaat dit eigenlijk allemaal vlot dus ik kan je eigenlijk geen raad geven hieromtrent. Ik wil je alleen een hart onder de riem steken. Ik hoop dat jullie er met zen allen een beetje uitkomen en toch kunnen genieten van de voorbereidingen en jullie dag zelf.

Groetjes,

Sandra
12/04/2008

melissa
16-8-2008
 Meld misbruik11-11-2007 22:27:25

hey

wij zitten in het zelfde probleem mijn moeder deelt ook een stukje van de kosten maar voor haar is alles te duur ik kijk echt al uit naar het goedkoopste en naar het noodzakelijke enz vandaag gaf ik haar de prijs van de fotograaf da was te duur ik moet maar geen fotograaf nemen
hallo wie trouwt er?

srr da moest er even af

ik hoop da uw moeder en uw schoonouders bij draaien want door mijn moeder heb ik al veel tranen gelaten en op het punt gestaan alles af te blazen

melissa

Eline
16-8-2008
 Meld misbruik11-11-2007 22:38:04

Dat vraag ik mij ook af. Wie trouwt er hier? Wij of zij? Zij wilt mercedessen, zij wilt om 11u trouwen, zij wilt champagne, zij wilt... Pff. Ik heb ook al dagen in tranen doorgebracht. Mijn vriend staat op ontploffen. Zodus het gaat van kwaad naar erger! 't Beste Melissa!!!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik11-11-2007 23:12:18

Dag Eline, het is heel herkenbaar! Vooral mijn schoonvader wil alles naar zij hand zetten: hij is van plan om 100 man uit te nodige op ons trouwfeest, terwijl we zelf maar 100 man hebbenn, dwz dat wij de helft van ons volk niet zouden kennen! Bovendien moet het ook persé champagne zijn enzovoort enzovoort...Ik hou gewoon mijn been stijf en zeg dat het ons trouwfeest is. Hij mag dan nijdig zijn en voor mijn part dreigen niets te betalen, dat is dan zijn probleem, dan komt zijn volk niet. We weten wij toch dat hij dat nooit zou doen! Been stijf houden, Eline, het is JULLIE trouw!! Groetjes, Marie

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik12-11-2007 9:29:59

Eline,

ouders maken het er niet makkelijker op. Dat is waar. In het begin had ik een beetje hetzelfde probleem als Marie, mijn vader wou ook een heleboel mensen uitnodigingen die ik ni kende, maar we zijn overeengekomen dat hij ze op de receptie mag vragen en 20 voor tavondfeest (wij betalen het grootste stuk, ouders en schoonouders zetten elk een stukje bij).
Dan wast dikke ruzie over buffet of zittend diner. Mijn verloofde en ik willen graag neerzitten, mijn vader vind het gezelliger dat het buffet is & dan lust iedereen zeker alles! We gaan niks serveren da ni ongeveer iedereen lust, en als ge naar een feest moogt dan moet ge ook ni zagen hé, dan eet ge wa meer vant voorgerecht of wa meer cake (er is een dessertenbuffet dat wordt aangevuld met hartige hapjes om half 10, dus echt honger lijden zal toch ni moeten). Afijn, daar blijft hem maar over zagen.
Dan de kosten, misschien is het best gewoon een vast bedrag met de mensen overeen te komen, ik bedoel, alsu moeder allerlij extra tierlantijntjes wil die jullie schoonouders (en jullie) niet willen, dan moet ze maar beetje meer betalen ook.

En dan nu zit ik met beetje zelfde probleem als Melissa, mijn vervoer is te duur dus gaan we moeten we maar gewoon met autos gaan. Maar ik heb gezegd dat ik dat belangrijk vind & tis uiteindelijk onze trouw. Ik heb gezegd dat als hem nog blijft moeilijk doen dat we het geld ni willen & toen was hem gekwetst.

Pfff... ik zou zeggen, laat weten dat je het graag zelf doet, dan je het belangrijk vind dat zij ook een leuke dag heeft maar dat jij de bruid bent, niet zij.

Alleszins veel succes, het komt in orde! Geniet nog van de voorbereidingen!

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik12-11-2007 11:31:16

Hallo,

Wat betreft de keuzes van eten en auto's en zo deden onze ouders niet zo moeilijk.
Maar mijn schoonouders wilden graag een paar koppels op het avondfeest vragen en mijn vader bleef maar kennissen en collega's uitnodigen voor de de receptie. We hebben hen allebei hun zin laten doen, want ze zeiden dat ze voor die mensen wilden betalen. Mijn vader heeft zich, samen met mijn moeder, heel erg goed geamuseerd op de receptie met zijn vrienden en collega's. Mijn schoonouders daarentegen zaten bij hun vrienden aan tafel waarvan sommigen dan nog eens Frans, Duits, Engels praatten. Bijgevolg moesten ze zich daar voor de rest van de avond mee bezig houden. Ik heb het gevoel dat zij zich niet zo goed geamuseerd hebben. Mijn ouders hebben hun volk van de receptie betaald, maar mijn schoonouders nog niet. En mijn man wil daar niet achter vragen. Tja...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-11-2007 16:06:25

hallo,
Bij mij zit het totaal anders! Ik vroeg onlangs aan mijn schoonmoeder of ze menu-suggesties had... 'nee, voor mijn part spek en eieren'
Toen mijn schoonzusje een paar jaar geleden laaiend enthousiast (samen met mij) daar aankwam en vertelde over haar net gekochte trouwkleed, toen kregen we als reactie "tja, bij schoondochter x ging ik nog boekjes kopen enzo, maar ja, ik heb het al eens meegemaakt, dus interesseert het mij niet meer zo'
Leuk he???
Ik laat er in ieder geval GEEN traantjes door! ONZE trouw en wij doen het zoals WIJ het willen...
Maar ja, het zijn ook onze centen. Kan best zijn, als onze ouders het zouden betalen, we ons ook iets meer zouden moeten schikken.
succes!!

Natacha B

Meld misbruik13-11-2007 17:47:43

Aiaiai, hoeveel keer hoor je dat hier niet hé? k Vind het jammer en vreemd! Snappen die ouders dan niet dat ne mens niet trouwt voor hun een plezier te doen, maar voor zichzelf als koppel? Het koppel wil een droomdag, wil die ook zelf bepalen en wil laten zien aan iedereen dat ze elkaar voor altijd graag zien en verder willen samen.
Maar dan moet daar precies nog wa miserie bijkomen. Deneen wilt alleen maar stoefen, den ander wilt de trouw voor zijn dochter die ze zelf niet gekregen heeft ...

Ik ben erg blij met onze trouw. Wij betalen alles zelf en onze ouders geven achteraf een cadeau. We hebben ze de zaal laten zien, en ze vinden het super (Fabriekspand), iets speciaals. We lieten weten dat we bbq zouden willen en dat werd ook gezellig bevonden. We mogen echt doen wat we willen, want het is onze dag!! We regelen ook alles zelf, nog zo plezant! Enkel mijn ma is meegeweest naar de bruidszaak en heeft mijn kleed gezien. Dat weekend hebben ze dan wat zitten vissen naar prijzen van het hele gebeuren (kleed, zaal, traiteur, dj, fotograaf, wet, ringen, boeket, uitnodiging, bedanking) en ik geloof dat ze op basis daarvan een mooi cadeau gaan geven op t feest.
Natuurlijk weten wij dan vooraf niet hoeveel zij willen investeren in de trouw, maar dat beïnvloedt ons ook niet. Wij moeten niks schrappen want we willen zelf geen mercedessen of koets of oldtimerbus, geen kerkelijk huwelijk, geen zevengangenmenu ... Het feest zal zijn zoals wij het willen en toevallig geloof ik dat onze (schoon)ouders het wel allemaal plezant gaan vinden.

Onze ouders hebben elk ook zowat hun mensen die ze willen uitnodigen, maar dat zijn er niet veel en we kennen die mensen (sommige heel vaag, sommige al goed) en die mogen er gerust bij zijn, maar dan enkel vanaf het dessert & avondfeest (wij doen geen aparte receptie) en daar was iedereen meteen mee t akkoord!

Veel succes met de verdere voorbereidingen en laat je niet doen maar probeer er ook vredevol uit te geraken :s !

Ann

Meld misbruik21-10-2017 21:09:05

Mijn moeder doet vooral moeilijk over onze fuif terwijl wij zo iets hebben, alleen een dessertenbuffet en voor de rest niks, maar zij vind dat je dat niet doet, dus ik wil een tussen oplossing vinden.
Ik vind als je jij trouwt en ze wilt alles het beste dat zij dat moet betalen.

Mvg

Ann

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...