Nu Online
Momenteel zijn er 611 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afstand tussen feestzaal en woonplaats familie

20-11-2007 19:25:07
Dag toekomstige bruidjes,

Ik heb jullie hulp nodig... Wij zijn volop op zoek naar een geschikte feestzaal maar de feestzaal die ik echt wil, is volgens mijn vriend te ver... Voor mijn vriend is het eigenlijk niet belangrijk welke feestzaal, als er maar genoeg en lekker eten is voor iedereen, dan is hij al tevreden. Maar ik daarentegen wil echt dat alles perfect in orde is en wil dus "de perfecte feestzaal". De feestzaal die mijn nummer 1 is, is de Cortina in Wevelgem: zaal Escoffier. Ik vind dit daar echt prachtig!!! Er is maar 1 nadeel: die ligt niet direct in onze buurt en ligt ongeveer 50 minuten van onze familie vandaan (ongeveer 50 minuten rijden). Mijn vriend vindt dit veel te ver en zegt dat er in onze buurt toch ook wel zalen zijn die mooi zijn. Dit is wel waar maar de Cortina is echt mijn droomzaal. Ik vrees ook een beetje voor de reactie van de ouders van mijn vriend want die willen ook graag hun zegje doen daarover. Bovendien zijn de vrienden van mijn schoonouders bijna allemaal landbouwers en ik vrees dat er van hen wel redelijk wat negatieve commentaar zou komen moest het feest doorgaan "zo ver van hun deur". Ik weet nu echt niet wat te doen. Bovendien is mijn vriend op dit ogenblik wat prikkelbaar en gestresseerd omdat ze bij hem thuis aan het bouwen zijn. Daardoor kan ik mijn frustraties niet aan hem kwijt. Nog een geluk dat ik op dit forum mijn hartje nog kan luchten... Ik heb voorlopig nu een optie lopen op 4 feestzalen tot januari. In december gaan we naar 3 van de 4 feestzalen kijken. Enkel in de Cortina lukt het niet om een afspraak te krijgen op zondag en daardoor zal ik waarschijnlijk alleen moeten gaan naar daar... :-( Net die zaal die ik wil en dan kan hij niet meegaan! Ik zou graag een beetje raad hebben van jullie. Wat moet ik doen: voor mijn droomfeestzaal gaan en een heleboel negatieve commentaar krijgen van mijn toekomstige schoonfamilie, of een andere ook wel goede zaal in onze buurt nemen? Het gaat tussen volgende zalen:
- Cortina in Wevelgem
- Vossenberg in Hooglede
- Gravenhof in Torhout
- Ten Boogaerde in Kortemark

Als je meer informatie of positieve of negatieve commentaar over deze feestzalen kan geven, laat maar komen. Dit kan alleen maar mijn keuze wat vergemakkelijken...

Bedankt voor jullie raad!

Mieke
27-06-09

Mieke

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 473

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik20-11-2007 20:40:58

Als het je droomfeestzaal is dan moet je het zeker in overweging nemen.
Onze feestzaal ligt voor mijn ouders niet direct bij de deur (ongeveer op 40 km.)maar ze ligt wel niet ver van de snelweg zodat iedereen een goede verbinding heeft.

Houdt ook wel rekening met de plaats waar je dient te huwen voor de wet en eventueel de kerk want de afstand naar de feestzaal zal je moeten incalculeren in je dagindeling.

Wat betreft je feestzalenkeuze:

Vossenberg en het Gravenhof hebben wij ook bezocht.
De ontvangst in het Gravenhof was erg goed, mooie zaal maar wel wat groot voor het aantal genodigden die wij op het oog hebben. Prachtige tuin, met huisje waar het koppel de huwelijksnacht kan doorbrengen. Hier uiteindelijk niet voor gekozen omdat er geen vrije zaterdagen meer waren in de periode dat we wensen te huwen.
De Vossenberg: was ook een serieuze kanshebber. Prachtige ligging, in de kleinere zaal een houten dansvloer, hotel er aan verbonden,... Maar wij hadden niet echt het gevoel dat we er welkom waren en dat we lastig vragen stelden. Het prijzenboekje dat we meekregen was ook 2 jaar oud (waar in staat dat eenmaal gereserveerd de prijzen definitief vaststaan) maar voor ons zouden de prijzen gelden die begin 2008 kenbaar worden gemaakt??? Kortom, zo'n vertrekbasis was voor ons NIET ideaal. Daarom verder gezocht en het is Denotter in Zedelgem geworden.

bjm

Meld misbruik20-11-2007 20:47:16

Ik ben niet van de streek, maar Mieke het is JULLIE trouw en jullie kiezen de zaal. Het is JOUW dag en niet van een ander!!!! Knoop dat goed tussen je oren want anders ga je dit zwaar beklagen. Laat je niet op de achtergrond schuiven. Ik klink misschien een beetje streng, maar ik wil jouw een extra push geven. Ik en mijn toekomstige zijn verliefd geworden op onze zaal en die ligt 45min van bij ons. Wij hebben aan alle gasten een hotelkamer voorgesteld. En 1/3 van de gasten hebben een kamer gereserveerd!

Mieke het is jullie trouw en niet van een ander!

Veel succes met je voorbereidingen,
Julie

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik21-11-2007 8:11:58

jullie moeten idd zelf kiezen MAAR verschiet dan niet dat je gasten al om 12u weg zijn he
mensen kunnen zich het niet meer permiteren om dronken te rijden want er zijn teveel controles , op een trouwfeest mag je niet verwachten dat 1 van de 2 partners maar BOB zal zijn dus zullen ze vroeg doorgaan want ze kunnen toch niet mer dan 2 glaasjes wijn drinken (en ja velen feesten niet graag als ze heel de tijd nuchter moeten blijven.)
ik zou het in ieder geval niet zo leuk vinden als het zo ver weg is daar een taxi naar huis dan zeer veel geld kost

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik21-11-2007 8:31:19

Hey Mieke

Vooral als je aanstaande er ook niet voor te vinden is om zo ver te gaan, zou ik toch overwegen om iets korter bij te zoeken. De locatie is het toch echt niet waard om als koppel ruzie over te maken.
Opteer je toch voor je droomzaal, ben je er dan van bewust dat je commentaar zal krijgen (je vriend moet er dan best ook 100% achter staan, zodat je dit samen kan verdedigen) en inderdaad zoals leen zegt, zou het best wel eens kunnen dat iedereen snel naar huis is.
wij hadden ook een prachtzaal gezien op ongeveer 50min van bij ons en zijn er vooral omwille van die laatste reden van af gestapt. Je geeft veel geld en het is toch de bedoeling dat je daar dan een hele avond kan van genieten hé!

Groetjes
ellen
21-06-08

Sylvie

Meld misbruik21-11-2007 8:40:12

Hey Mieke,

Als dit echt je droomzaal is dan zou 'k daarvoor gaan hoor, je kan toch nooit voor iedereen goed doen hoor. Wij trouwen in Salons Denotter in Zedelgem, voor mijn familie op 15 min rijden, voor de vrienden van ons beiden ook maar 15-20 min rijden, maar m'n vriend z'n familie dat is andere koek, want die wonen totaal verschillend, er zijn er van de kust, wat toch al 40 min rijden is, er zijn er van Luik, van Mechelen en ga zo maar door. De verscheidenheid is daar veel té groot, dus konden wij nooit voor iedereen goed doen, maar op slechts 2 minuten van de feestzaal is er een hotel, dus stellen wij voor aan de mensen die ver wonen, als zij daar wensen te overnachten. Zo is iedereen tevreden.

Groetjes,

Sylvie

Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik21-11-2007 10:35:08

Hoi Mieke! Wij hebben net t zelfde probleem! Mijn vriend is van Aalter en ikke van Dendermonde! We hebben wat zalen bezocht in mijn buurt maar vinden niet echt iets naar ons goesting! We zijn dan kasteel Coninxdonck gaan bekijken en waren allebei verkocht! Dit ligt wel in Gentbrugge dus ook niet ideaal voor mijn familie/ vriendden, maar wij vonden het wel de moeite waard!!
groetjes

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-11-2007 10:43:14

Hey,

ik zou er toch eens goed over nadenken hoor. De sfeer van jullie grote dag wordt toch vooral bepaald door de mensen die aanwezig zijn, en als die lastig of ontevreden zijn omdat ze zo ver moeten rijden, zal je dat zeker aanvoelen. Je kan inderdaad niet voor iedereen goed doen, maar als je vriend je niet steunt, zal het toch doorwegen die dag, en dat wil je toch niet?

Groetjes,
Lieve

Griet
13-10-2008
 Meld misbruik22-11-2007 16:38:26

Hallo Mieke,

Wij hebben hier een vergelijkbaar probleem. Ik ben van de provincie antwerpen verhuisd naar west vlaanderen. De feestzaal die we gekozen hebben ligt ook in west vlaanderen. Met andere woorden mijn familie zal van ver moeten komen voor naar ons trouwfeest te komen ( ongeveer 1.30u rijden ). Daarom zorg ik voor vervoer naar de feestzaal en adressen voor eventuele overnachting. Er zal 1 grote bus van antwerpen naar westvlaanderen rijden, en snachts zullen er 2 bussen terug rijden, dit omdat er anders een aantal mensen zullen afhaken en een aantal niet lang kunnen blijven omdat ze nog zo ver zelf terug moeten rijden.

Je kan misschien een aantal taxibussen inleggen om familie snachts naar huis te brengen?

Lien
14-6-2008
 Meld misbruik22-11-2007 19:36:04

Wij trouwen in de vossenberg in Hooglede. We hebben daar al heel wat positieve reacties over gekregen. De zaal ligt ook voor één deel van de familie ver (40-50 min), maar ik weet niet of dit zo'n verschil uitmaakt. Als je 10 min of 40 min moet rijden met een auto dan moet je sowieso nuchter blijven!! Oudere mensen die de lange afstand niet zien zitten, gaan sowieso niet lang blijven (ook al is het dicht). Jonge mensen zijn denk ik gewoon om verre afstanden af te leggen bij het uitgaan en die zullen dan ook sowieso langer blijven. Dat is mijn mening. Ik vind dat je de zaal moet kiezen dat je zelf wil en niet wat anderen willen. 't Is jullie feest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info