Nu Online
Momenteel zijn er 770 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zwanger voor trouw?

20-11-2007 19:25:18
Hey,
we waren vandaag aan het praten over kindjes en wanneer er aan te beginnen.
Nu hebben we een probleempje. Als we trouwen zou ik al 6 weken zwanger kunnen zijn.
Merk je dit dan al aan je kleding? Toch wel belangrijk om te weten voor mijn trouwjurk.

Groetjes
Kathleen

Kathleen
4-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 946

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik20-11-2007 19:28:08

Hoi

Een buikje zal je dan nog niet hebben, maar je kan het wel bijvoorbeeld al merken aan je borsten.. Want deze zullen misschien wel al een beetje "uitgezet" zijn.
En natuurlijk kan je wel moe en misselijk zijn op je trouw...

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik20-11-2007 19:34:32

Niet druk in maken. Als je even misselijk bent als ik op dit moment, dan verlies je alleen maar kilo's. (Ben er al 2 kwijt op 4 weken) Je past je kleedje toch nog een laatste keer als je het gaat afhalen, dus kan daar nog ingesprongen worden.
Maar normaalgezien begin je pas iets te zien vanaf 3,5 tot 4 maanden.
Kijk maar even via google op babysites, daar staat de uitleg hoe je lichaam verandert
Groetjes,
Griet

Jasmijn
7-6-2008
 Meld misbruik20-11-2007 20:25:34

Hoi,

om eerlijk te zijn hebben we er ook over nagedacht. Maar tenslotte toch beslist om te wachten tot na de trouw. Een vriendin van ons was ook enkele weken zwanger toen ze trouwde en nog voor het einde receptie is ze in de auto moeten gaan liggen omdat ze te ziek was. Na de openingsdans is ze dan tenslotte naar huis gegaan. Toch wel jammer vind ik dat, het is tenslotte toch je trouwdag en alles is ook zo duur. Jammer als je er niet van zou kunnen genieten.. Aan de andere kant, elke zwangerschap is inderdaad anders. Maar ik neem alleszins het risico niet :-).

Groetjes

bjm

Meld misbruik20-11-2007 20:29:40

Geen probleem. Je hebt dan nog geen buikje, maar ik verdraagde heel snel geen stretch broeken meer. Buikje is pas beginnen groeien rond de 12de week.

Succes!
Julie

griet

Meld misbruik20-11-2007 21:33:09

Hey Kathleen,

Ik ben zelf reeds mama van drie kindjes en trouw volgend jaar. Ik raad het je absoluut af om zwanger te trouwen. Ik was de eerste drie maanden telkens zéér moe en misselijk. Dat zou wel erg jammer zijn op je huwelijksdag, niet?

Griet

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-11-2007 7:18:57

je gaat het nog niet zien, maar ik was idd ook wel heel misselijk de eerste maanden (zeg maar bijna 9 maanden)
Daar kan je wel pilletjes voor innemen en dat helpt wel een beetje. Ik was trouwens s'morgens en s'avonds misselijk.
Als het echt maar om 6 weken gaat zou ik wachten.
Ik ken een meisje dat met hormonen enzo bezig was om zwanger te geraken en toen ze trouwplannen kreeg is ze met alles gestopt, zodat ze in haar kleed zou passen. Dat zou ik dan nooit doen, aangezien mijn kinderwens belangrijker was als het feit dat ik in mijn kleed zou passen. Maar als het over 1 a 2 maanden gaat, dan zou ik precies wachten.

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik21-11-2007 8:05:33

als je nu nog niet zwanger bent zou ik toch wachten tot na de trouw hoor, is zo spijtig dat je dan geen glaasje champagne kan meedrinke, vlug moe zal zijn, mss misselijk. als je kan wachten stel het uit tot na de trouw (heb je ineens veel tijd om te proberen op huwelijksreis ;-)

die 2 maanden zullen het nu niet maken he

evy
1-3-2009
 Meld misbruik21-11-2007 11:53:43

Persoonlijk zou ik het ook uitstellen, is hier ook het geval. Verlang sterk naar een 2e (heb een zoontje van 17 maand) maar volgend jaar trouwen we. M'n 1e zwangerschap was er 1 uit de 1000: nooit ziek, niets misselijk..kortom stralend zwanger. Maar wat bij een volgende? M'n vriendin was 9 maand misselijk. Ik zou het heel erg vinden om van de mooiste dag van m'n leven (na de geboorte van m'n zoon) de helft moeten te missen omdat ik boven de wc hang ;-)

En nu ff op je vraag antwoorden...op 6 weken merk je aan je buikje/borsten nog helemaal niets hoor, zeker niet bij een 1e zwangerschap!

Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik21-11-2007 13:11:47

Hey Katleen,

bij mij kan dit ook het geval zijn, zelfs al 10 weken. Wij zijn ervoor gegaan. Ik ben immers niet meer van de jongste en we wilden niet langer wachten. Had het alleen van mijn vriend afgehangen, we waren er al vroeger aan begonnen.

Groetjes & succes !

Julie
22-11-2008
 Meld misbruik21-11-2007 14:00:39

Hallo,

ik denk niet en ben er vrij zeker van dat je er nog niets van zult zien als je 6 weken zwanger zou zijn.

Groetjes
Julie

Julie
22-11-2008
 Meld misbruik21-11-2007 14:00:48

Hallo,

ik denk niet en ben er vrij zeker van dat je er nog niets van zult zien als je 6 weken zwanger zou zijn.

Groetjes
Julie

Myriam
16-2-2008
 Meld misbruik21-11-2007 18:48:53

Hey Kathleen,

wij hebben al 2 kindjes en gaan voor een derde. Ik kan/zal max. 3 maanden zwanger zijn op ons huwelijk. Gezien bij de twee vorige er geen probleem was, hebben we besloten het risico voor een derde ook maar te nemen. Het buikje wordt idd pas zichtbaar bij +/- 4 maanden (of later - al naar gelang je lichaamsbouw). Neem je liever geen risico (zoals hieronder reeds vermeld, hangt af van zwangerschap tot zwangerschap; men kan zelden iets voorspellen), wacht dan beter nog. Ik wens je/jullie voor de rest alvast heel veel geluk en dikke proficiat!

Groetjes,
Myriam

Inge
5-7-2008
 Meld misbruik21-11-2007 19:40:51

Hoi Kathleen,

Wij verlangen ook erg naar kindjes en hebben er ook al veel over gebabbeld. Maar we hebben toch besloten om te wachten tot na de trouw. Voor het risico op misselijk en moe zijn op de trouw, niet ten volle kunnen genieten van de huwelijksreis,... na de huwelijksreis stop ik met mijn pil en dan zien we wel. Ons huisje zal ook nog niet af zijn voor het eerst en waar we nu wonen is er eigenlijk weinig plaats voor een babytje. Ik ben ook nog maar 26 dan en heb dus nog tijd genoeg. Maar soms vind ik het wel spijtig dat ik nog moet wachten ... Tja, dat zijn keuzes, zeker.

groetjes,

Inge
05/07/2008

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik22-11-2007 9:27:12

Dag Kathleen

Ik ben blij dat je deze vraag gesteld hebt! Ik zit namelijk ook volledig met mijn hoofd in de babydays... Wij trouwen in juli en ik zou het wel leuk vinden om op onze huwelijksdag te verkondigen dat wij een kindje zouden krijgen... (met verkondigen bedoel ik dan eerder aan mijn toekomstige dan voor de volledige zaal ;-)) Het lijkt me het mooiste geschenk die dag :-)

Maar nu ik lees hoe ziek enzo sommige mensen wel niet zijn word ik toch ook een beetje bang... Misschien beter wachten tot na onze trouw :-)

Veel succes alvast!

Evelien
30-8-2008
 Meld misbruik22-11-2007 10:45:31

Ook wij zitten met hetzelfde dilemma. Ik denk dat ik gewoon 2.5 maand voor onze trouw ga stoppen met de pil en dan zien we wel. Ben ik daartegen nog niet zwanger geen probleem, ben ik dat daartegen al wel lijkt me dat een geweldig cadeau voor de ouders...:)

Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik23-11-2007 10:48:34

Hoi allemaal, wij dachten er ook aan te beginnen voor ons huwelijk. Wij zijn getrouwd sinds 08/09 en ik ben nu 9 weekjes zwanger. Ik kan jullie nu alleen maar bevestigen dat ik zelf blij ben dat we hebben gewacht tot na het huwelijk. Ik ben nog één van de gelukkige zwangere vrouwen die niet al te ziek zijn maar ik kan je verzekeren dat je in het begin heel moe bent en dat je lichaam zich toch wel aanpast van in het begin. Ik wil jullie natuurlijk niet afraden met kindjes te beginnen - en ik wens jullie allemaal toe dat jullie even snel zwanger mogen zijn als ik maar sta er eventje bij stil dat je lichaam toch wel reageert op het zwanger zijn. Allemaal heel veel succes zowel met jullie huwelijk als met jullie kindjesdroom. Groetjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...