Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

financiën

27-10-2004 21:13:49
iemand enig idee hoeveel een trouwfeest eigenlijk kost? een globaal idee misschien?

barbara
1-1-2005
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 807

Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik27-10-2004 23:36:26

Ik denk dat dat een beetje ligt aan wat je allemaal wil. Bij ons kost het ongeveer 18.000€. Daar zit wel ook de huwelijksreis bij en we hebben 's middags en 's avonds eten voor de gasten. We zitten 's avonds met 320 genodigden dus dat is ook niet weinig. We hebben ook ceremoniewagens enz. Het kan ook goedkoper hoor. Wij hebben wel een paar goede sponsors en we doen het ook maar één keer.
Groetjes Wendy

inga
4-3-2005
 Meld misbruik28-10-2004 9:17:22

hallo
bij ons is het wel goedkoper wij geven een avonfeest voor 58 personen met een 4 gangenmenu en serveren eerst een drankje daarna dansen we en de mensen mogen gans de avond drinken dit komt op 4500 € voor ons feest en 350 voor de dj

Lien
15-10-2005
 Meld misbruik28-10-2004 10:08:16

Hallo,

Je mag voor het avondfeest toch tussen de 55 euro en de 65 euro per persoon tellen hoor. Dit is meestal wel met een drankje bij wanneer ze aankomen. Daarboven nog eens een DJ die ook al makkelijk rond de 300 en meer euro vraagt. En dan maak je het zelf, wil je auto's huren, een fotograaf of iemand die je kent, ...

Groetjes,
Lien

Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik28-10-2004 12:55:32

hallo,
inderdaad, zoals Lien zegt, tss de 55 en 65 euro per persoon op avondfeest (app, diner en drank na diner inbegrepen), fotograaf (voor een goeie rap 1000 euro), trouwkleed, eveneens rap 1000 euro, kerk 200 euro, dan moet je nog bloemen kopen voor in de kerk, en kun je nog ceremoniewagens, trouwboeket, bruidskindjes, ceremoniemeester, uitnogigingen, bedankingen achteraf,....

kortom, goedkoop is het niet, maar wel de moeite waard!!

Rebecca
7-5-2005
 Meld misbruik28-10-2004 19:39:03

Hallo,
ik heb alles op papier staan van kosten, wij proberen wel het wat goedkoop te houden:
traiteur: eten 32€ pp
aperitieftoastjes: 0,45€ per stuk
huur kraampjes: 40€ per stuk

drank:??? we schatten max 10€pp

fotograaf: 1500€ (dit is het enige dure, bewust omdat dit het enige is dat we overhouden (buiten onze liefde natuurlijk(
zaal: 163€ (gewoon een parochiezaal en 't is een mooie)
dj: 200€ (kennis van ons)
auto: 363€
gemeentehuis: 100€ mét tapijten
geen kerk maar viering in de zaal dus gratis
voor versiering schatten we 1000€ (daar zitten ook de bedankjes voor de gasten in)
ringen: tussen 600 en 800€
drogen bruidsboeket: 265€
mijn kleed: 1250€ zonder lingerie, juwelen en schoenen
steve huurt een pak en koopt schoenen: ongeveer 250€

dus voor het feest (zonder kledij) zijn we ongeveer 10000€ kwijt voor alles voor 80 gasten tijdens eten en 80 erbij voor de fuif.
Ik zou vooral veel zoeken: je kan heel originele dingen doen die veel goedkoper zijn!!
vb. bedankkaarten kosten 100fr. per stuk en 45€ ontwerp. Wij bestellen bierviltjes met onze foto op en een bedanking op de achterkant gedrukt voor 135€ voor 300 stuks!
moest je nog tips willen of vragen hebben: rebeccadelahaut@skynet.be
succes,
groetjes
Rebecca

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik28-10-2004 20:16:47

Ik wil je vlug ook nog eens het mijne geven hoor:
(staat in de pc opgeslagen)
Genodigden: 135

kerk: 244 met loper
uitnodigingen: 100 zelf gemaakt
dj: 320
eten: 9,5/persoon (bbq van den beenhouwer gedaan)
aperitief: 200
drank: wij schatten 800 euro
trouwkledij van ons: 1600
bruidskindjes: 100 kledij + knuffeltjes
feestzaal: 1000
koffie en versnaperingen: 200 aangezien ik het zelf maak
bedankingsgeschenkjes: 100
versiering: 200 aangezien dit een feestzaal is zonder personeel, zullen we alles zelf versieren
helpers: een cadeautje, aangezien het vrienden zullen zijn.
foto's: prijs van een digitale camera. Ik heb een vriendin die graag fotografeert, daarom zullen we ons een digitale camera aanschaffen, een gewone hebben we al. Kan ze die allebei gebruiken.
Wagen: 400
In totaal komen we aan € 6000,
maar we proberen het echt wel goedkoop te houden en toch zodanig dat we het feest hebben dat wij willen. Een 4-gangen diner zagen we niet zitten. Liever een gewone bbq, dat lust iedereen.
Veel succes!

grtz,
Valerie

Wim
18-12-2004
 Meld misbruik1-11-2004 17:16:21

Hoi

interessant onderwerp!
wij gaan een 8500 euro in totaal kwijt zijn, voor een feest met eten en drank à volonté , de dj, onze kledij (kleed kostte 1250 euro), bloemen ed, de notaris, ceremoniemeester de mis, kledij bruidskinderen en we hebben een reisbus gehuurd voor de mensen die veraf wonen.
Wel vermelden: we hebben geen ceremoniewagens genomen (trouwen in de winter, waarschijnlijk toch slecht weer en dat ziet niemand ze), en we hebben een afzonderlijke receptie, wel een aperietiefreceptie met hapjes.

een gouden tip: vergelijk feestzalen, wij hebben gemerkt dat er veel verschil is in de drankprijzen (een behoorlijk deelvan de kost). onze zaal rekent de drank aan aan inkoopprijs.

groetjes
liesbet

Joke

Meld misbruik4-11-2004 19:28:47

Hallo!
Wij proberen het ook zo goedkoop mogelijk te houden, want wij moeten zelfs nog gaan samenwonen en dan alles tegelijk is gewoon een enorme hap uit u spaarcenten.

Onze zaal voor het avondfeest €250: huur zaal en diensten
Drank schat de uitbater altijd op maximum €10 per persoon.
En als eten doen wij gewoon een zwarte boterham met kipkap en belegde broodjes hesp en kaas. ( €3 à €4 pp)
Wij willen heel graag een dansfeest, daarmee geen 4gangendiner ofzo.
Trouwkleed:€1000
Schoenen weet ik nog niet
Lingerie weet ik nog niet
Kleding bruidegom zou ik niet weten
Ringen schat ik op €300.
Uitnodigingen: zelf maken , alles uit ava, zelf uitprinten en knutselen maar...(op hoop van zegen dat het lukt!)
Bedankjes: theelichthouders, theelichtjes, gekleurd zand en doorschijnend inpakpapier... allemaal uit ikea, ongeveer 1euro per persoon.
Oh ja het aantal gasten bij ons op het avondfeest is zo'n 140 waarschijnlijk!
We trouwen niet voor de kerk...
En het eten 's middags met ouders, broers, zussen, meter en peter, grootouders en getuigen zal rond de €1600 hangen, inclusief drank.
En dan nog de fotograaf €500 voor 50 foto's exclusief album. (geen kerk dus minder foto's hé)
En onze trouwauto is van mijn nonkel. (Niks dus)
Ik denk dat ik nu ongeveer alles heb gehad, buiten de huwelijksreis, maar dat weet ik nog niet.

Als je wat zelf doet, oplet met de prijzen van drank op het avondfeest, eventueel uw trouwjurk laten maken. (Wou ik ook eerst, maar ben dan iets tegengekomen en da moest het worden!)
Veel geluk, groetjes, joke.

sarah
17-6-2005
 Meld misbruik24-1-2005 11:57:23

ik heb in totaal vandaag nog maar alles juist berekend. en voor het huwelijk van mij en mijn vriend komt het neer op zo een 1500€. we houden het met andere woorden zo goedkoop mogelijk ook omwille dat zijn ex vrouw lastig doet over het geld enz... wij houden het liever simpel daarom dat het ook goedkoper is tegen over de meeste feesten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...