Terug naar overzicht
Hallo Patricia,Ons huwelijk wordt ook ingezegend door Rent-a-priest. Hij vertelde ons dat je de mis zo kan maken zoals je wil: zonder een woord over God of kerkelijk. Een huwelijksmis heb ik nog niet meegemaakt, maar bij een doopsmis was ik echt onder de indruk.Grt,Kelly
Volgens mij is een huwelijk door rent a priest niet een officieel kerkelijk huwelijk. Ik denk niet dat je als kerkelijk getrouwd wordt herkend.
Bij ons zal het wel als kerkelijk huwelijk tellen, want mijn verloofde had deze angst ook. Wij zullen wel officieel op een andere plaats getrouwd zijn dan in realiteit, maar dit vinden we niet erg.Ik denk gewoon best eens navragen.
Dag Patricia,wij als goedeherder.be doen het hele jaar rond vieringen met/voor mensen, waaronder vele huwelijken.Is er een trouwboekje, dan schrijven wij alle gegevens ook in in het trouwboekje, t.w. jullie zijn dan katholiek gehuwd én ingeschreven in onze registers van de Goede Herder, maar niet Rooms-Katholiek getrouwd, omdat wij geen huwelijksdossier opstellen én omdat wij geen delegatie kunnen bekomen van jullie pastoor. Jullie huwelijk staat dus in 'onze boek'.Maar de viering kan dan ook wel doorgaan op de locatie door jullie uitgekozen (bvb. in of buiten jullie feestzaal).Ik hoop dat dit antwoord enig licht werpt.Steeds welkom.www.goedeherder.be
Dag Patricia,als je écht een rooms-katholiek huwelijk wenst en RoomsKatholieke-registratie, dan moet je naar je pastoor gaan en zal de viering in de Kerk gebeuren.Als je voor alternatieven kiest, daarvoor kan gekozen worden: dit houdt tevens in dat er meer inbreng is van jullie, dat jullie huwelijk toch katholiek is (want de theologie zegt dat de gehuwden elkaar het sacrament toedienen - en daarom ontvangen jullie wel een sacrament!).Groetjesgoedeherder.be