Nu Online
Momenteel zijn er 614 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagje

13-1-2008 11:12:18
Hallo,

een vraagje, wij trouwen in augustus... dit is vrij recent beslist en we moeten nu alles beginnen regelen.
Maar met wat begin ik? Leggen we eerst de zaal vast, of eerst de kerk en het gemeentehuis.
Er zijn immers al veel mensen die hun wenkbrauwen optrekken als we zeggen dat we in augustus trouwen en we nu (pas?) beginnen met het organiseren.
Is dit echt zo onhaalbaar en/of kortdag?
Kan iemand me vertellen in welke volgorde we best te werk gaan?
tnx!

Jill
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 455

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik13-1-2008 11:24:10

Hoi,
Wij trouwen ook in augustus(02/08/2008) en we hadden het "ongeluk" dat onze datum heel populair was, dus veel dingen zaten vol. Ik heb eerst de zaal gezocht, en wanneer die nog vrij was en daar hebben we alles op afgesteld. Er bleek al bijna niets meer vrij te zijn. Ik heb ook reacties gekregen dat wij al vrij laat waren met alles.veel succes ermee!!

Jill
9-8-2008
 Meld misbruik13-1-2008 11:28:34

Hey Kim,

bedankt voor je reactie... nu begin ik natuurlijk nog harder te panikeren... want ook wij hadden 2/8 voor ogen! is dus echt populair blijkbaar ;-)
van welke regio ben je?

Jill
9-8-2008
 Meld misbruik13-1-2008 11:28:47

Hey Kim,

bedankt voor je reactie... nu begin ik natuurlijk nog harder te panikeren... want ook wij hadden 2/8 voor ogen! is dus echt populair blijkbaar ;-)
van welke regio ben je?

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik13-1-2008 11:31:01

je reserveert eerst best de zaal, je informeert bij de kerk eens of je die dag kan trouwen, dan ga je naar de gemeente en vraag je een uur voor de wettelijke trouw, dan ga je terug om het uur van de kerk vast te leggen. (Zo hebben wij het gedaan).
ik denk dat je nog tijd genoeg hebt om alles te regelen tegen dan.
Wij trouwen 26/07/08 en tot nu toe hebben we: vervoer, wet, kerk+ muzikanten (we moeten nog eens samenkomen om te overleggen), zaal, ceremoniemeester.
Ik ben al trouwkleren gaan passen maar vind niet echt wat ik zoek (ofwel is het te duur). Nu gaat een naaister waarschijnlijk mijn kleed maken.
Voor de rest moet nog alles gebeuren.
Dus je hebt nog tijd.

Veel succes met de voorbereidingen.

Katleen

BERT

Meld misbruik13-1-2008 11:33:19

hallo
best eerst de zaal en de kerk vastleggen ,daarna bestde fotograaf en de ceremoniemeester .ik ben ceremoniemeester 0477/892133

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik13-1-2008 13:02:59

Nem eerst een optie op een zaal naar keuze en kijk dan of kerk en gemeentehuis vrij zijn (eventueel trouw je gewoon eerder voor de wet), dan regel je eventueel een fotograaf/videograaf, bekijk ook de muziek als je voor live kiest en het vervoer, ook je jurlk niet vergeten, dan pas moet je beginnen denken aan formules, menu, liedjeskeuze, bedankcadeaus, misboekje, bloemen en accessoires...
Maak je vooral geen zorgen...je hebt tijd genoeg. Wij zullen ook nauwelijks acht maanden verloofd zijn als we volgende maand trouwen en alles is nu al geregeld zonder veel stress!!! Gewoon genieten is de boodschap!
Lien
16.02.2008

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik13-1-2008 13:35:25

Hallo,

Op zich is 7 maanden meer dan lang genoeg, maar augustus 2008 is wel heel gegeerd... Wij hebben onze zaal vastgelegd begin januari vorig jaar en dan nog geluk gehad dat een ander koppel z'n optie niet gelicht had. Sommige zalen waren toén al (voor 19 maanden later dus) bezet.

Zo snel mogelijk de zaal vastleggen, en dan zien wàt je nog kunt vinden. Wil je écht voor alles volledig je zin kunnen doen en voor àlles je eigen eerste keuze, dan is augustus 2009 misschien al een beter idee... :s
Juli-Augustus is gewoon blijkbaar topseizoen voor huwelijken, augustus 2008 is blijkbaar nog hectischer (heeft men ons wijsgemaakt).

Toch veel zoeksucces!
Karlo
www.080808.tk

David
2-8-2008
 Meld misbruik13-1-2008 19:07:31

Hallo,

Wij trouwen ook op 2 augustus 2008 en hebben dat beslist in april vorig jaar. Het lijkt inderdaad een populaire datum te zijn. Wij hebben onze zaal vastgelegd eind mei en toen waren er al een aantal bezet. Onlangs zijn wij bij de pastoor langsgeweest en op 2 februari (kan in onze gemeente ten vroegste 6 maanden op voorhand) moeten we een uur vastleggen voor de burgerlijke trouw. Volgens mij moet het nog wel lukken om jullie huwelijk te organiseren. De zaal is wel de eerste en belangrijkste stap om de rest op af te stemmen. Verder hebben we al een dj, fotograaf en vervoer vastgelegd. Vorige week heb ik een trouwkleed gekozen. Daar heb je zeker nog wat tijd voor.

Alleszins veel succes ermee!

Griet

liesbeth

Meld misbruik13-1-2008 19:16:46

Hoi Jill,

Wij trouwen op 16/08/08 omdat we deze dag exact 10 jaar samen zijn. Dat we zouden trouwen is pas beslist op 25/12/07. Wij zijn eerst naar gemeentehuis en kerk geweest om die dag vast te leggen. Daarna pas beginnen zoeken naar een zaal. Gelukkig hebben we de zaal van onze eerste keuze nog kunnen vastleggen. Maar de fotograaf die we in gedachten hadden, had reeds een huwelijk op staan. Wij vonden het belangrijk om op deze datum te trouwen. Dat we dan niet alles aan 1ste keuze kunnen/ konden boeken is dan maar pech. Wel heb ik vandaag op de trouwbeurs in Hasselt gehoord dat het hoog tijd begint te worden voor een trouwjurk. Dus als ik jou was, zou ik al zeker daar naar beginnen uit te kijken ook al ligt de datum nog niet vast. Groetjes en succes! Liesbeth

marie
11-10-2008
 Meld misbruik13-1-2008 19:21:13

Het is inderdaad nipt maar als je niet te kieskeurig bent wat datum (andere dagen in augustus kunnen toch ook? of september?) en zaal betreft, moet het zeker lukken. Wel snel ook ceremoniemeester, vervoer en foto/video vastleggen, ook DJ denk ik. Die mensen zijn allemaal snel vol geboekt. Niet al te kieskeurig zijn en je komt er wel! Groetjes, Marie

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik13-1-2008 23:03:34

Hallo Jill,

Mijn vriend heeft mij met kerstavond ten huwelijk gevraag en wij trouwen op 24/05/08 en hebben al alles geregeld.
Wij hebben eerst de zaal vastegelegd, dan de kerk en dan het gemeentehuis en daarna al de rest.

Veel succes

Groetjes
Sarah

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik14-1-2008 10:41:54

Hey,

Ik wil je niet ongerust maken, maar ook wij huwen op 2 augustus. Vorig jaar in januari hebben we onze zaal vastgelegd en toen hebben wij al de kleine zaal moeten nemen. De feestzaal heeft immers nog een huwelijk op die dag.

Ook bij de fotograaf zat augustus rond april vorig jaar al aardig vol. Bij de ceremoniewagens hetzelfde.

Mocht ik van jou zijn en je mag van je baas dan zou ik een week verlof nemen en alles zo snel mogelijk proberen te regelen.

Veel succes nog!

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik14-1-2008 11:07:03

Hey,
wij wouden ook in augustus of september trouwen, maar de zalen die we bezocht hadden, waren ook al besproken. Het wordt dus 2009 voor ons. De meeste zaken hadden wel nog in juli 2008 enkele weekends vrij, als je echt snel wil trouwen!

saskia
8-8-2008
 Meld misbruik14-1-2008 14:31:27

hallo ikzelf trouw ook in augustus men ventje geeft het me ook nog maar pas ten huwlijk gevraagd dus moeten we ook nog alles doen het eerste is de gemeente en eventueel de mis en, dan ook de zaal en fotograaf zo doen wij het ook want wij trouwen op 08082008
groetejes en veel succes

saskia
8-8-2008
 Meld misbruik14-1-2008 14:31:49

hallo ikzelf trouw ook in augustus men ventje geeft het me ook nog maar pas ten huwlijk gevraagd dus moeten we ook nog alles doen het eerste is de gemeente en eventueel de mis en, dan ook de zaal en fotograaf zo doen wij het ook want wij trouwen op 08082008
groetejes en veel succes

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik14-1-2008 20:10:25

't Is ook goed mogelijk dat je met alles wel geluk hebt. Wij zijn pas verloofd van eind november en trouwen in juni. In 2weken tijd stonden alle belangrijke zaken vast, en ja: we hebben wat geluk gehad! Echt niets van wat we wensten was volzet, maar mss heb jij ook wel die portie geluk. Trouwens ge kunt altijd een optie nemen op een datum dan heb je wat ademruimte. Belangrijkste is om eerst zaal, kerk en gemeente vast te leggen.
Eén tip: doe het niet te snel, kies nu niet omdat de tijd wat dringt. Voor het kleed moet je toch wel zo'n 6maand op voorhand kiezen, maar dat is nog 3weken dus...

Julien
1-4-2008
 Meld misbruik20-1-2008 16:29:44

Hey Jill,

we hebben zelf ook pas in september beslist om in maart te trouwen. En dat gaat heel vlotjes. Maar wat zalen betreft is het wel veel gemakkelijker omdat we op een vrijdag trouwen. Niet alleen zijn er nog veel zalen vrij, je kan soms een beter prijs bekomen omdat de kans klein is dat ze nog een ander trouwfeest kunnen vastleggen op die termijn. Dus als je de ruimte nog hebt, maak dan van je voordeel een andeel, en trouw op vrijdag

Nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik23-1-2008 12:44:20

Hallo Jill,

Nog niet pannikeren! :-)
Mijn vriend en ik hebben vorige week donderdag pas beslist om te trouwen.
Ik ben vanaf maandag 21 januari alles beginnen regelen.
In één dag en een half heb ik de wet, de kerk en de zaal vastgelegd voor 08/08/08. We wilden niet persé deze datum, maar we wilden wel in augustus trouwen. Deze datum kwam ons goed uit en alles was nog vrij.

Ik denk dat het een zaak is van kort op de bal te spelen. Telefoneren naar het stadhuis en vragen of je al een optie kunt nemen, en dan hetzelfde met de kerk en de zaal.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...