Terug naar overzicht
Hey,wij zaten in net dezelfde situatie bij ons huwelijk vorige zomer. Mijn man zijn ouders hebben ruzie met 2 tantes van hem en wij komen er wel nog met overeen. Zijn ouders weten dat niet echt. Waarschijnlijk bij jou ook niet. Komt daar nog eens bij dat mijn moeder een hele goeie vriendin is van 1 van deze 2 tantes. En wij konden hen dus ook niet vragen. We hebben ze wel een trouwkaart gestuurd voor de mis en een uitnodiging om achteraf eens bij ons thuis een feestje te houden. We zijn hen deze uitnodiging ook persoonlijk gaan afgeven en hebben hen uitgelegd dat we het heel jammer vonden maar liever geen scenes wilden op ons feest. Zij hebben dat heel goed opgenomen en begrepen het. Ze zijn dan ook samen met hun kinderen allemaal naar het feest bij ons thuis geweest. Samen met mijn ouders broers en zus. En ik moet zeggen dat het ook heel plezant was. Ze vroegen om onze trouwkleren nog eens aan te doen en we hebben dan de openingsdans nog eens overgedaan. Het was heel gezellig.Dus ik kan jullie dit ook aanraden. Groetjes,Sarah.
Langs mijn vriends kant is er ook heel wat ruzie. Zij zijn met 4 kinderen thuis, waarvan er nog maar 2 thuiskomen. Deze 2 hebben dan onderling nog ruzie ook. Nu, wij zien zijn oudste broer en zus wel, en zij zullen aanwezig zijn op ons huwelijk. Meer nog...zijn zus wordt getuige. Wij hebben dit onmiddellijk bekend gemaakt toen we vertelden dat we gingen trouwen. Z'n ouders werden wel ff stil, maar zeiden er niet veel over.Nu, wij betalen zelf ons feest, dus ze hebben er niets aan te zeggen wie we uitnodigen/niet uitnodigen. Da's natuurlijk ook al een voordeel. Z'n ouders hebben dan ook nog eens ruzie met een hoop nonkels en tantes. Die nodigen we dan wel niet uit, om verdere problemen te vermijden. Maar zijn zus en broer wilden we er absoluut bij!Heel moeilijke situatie, maar het is tenslotte ons feest!
Hallo,bij mijn familie is het zo dat mijn grootouders hun eigen dochter (mijn moeder dus) niet meer willen zien omdat die is gescheiden (van mijn vader dus).Ik nodig hen allemaal uit, maar heb op voorhand reeds gezegd dat het een feest is en dat ze zelf maar moeten beslissen of ze "volwassen" genoeg zullen zijn om toch samen op het feest te kunnen zijn. Ze begrepen wat ik wilde zeggen en hebben beloofd om zich te "gedragen". Misschien dus best gewoon eens op voorhand bespreken en de keuze aan hen laten? Uiteindelijk is het JOUW feest en een feest is er om plezier te maken...Groetjes en succes