Nu Online
Momenteel zijn er 689 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleur van jurk

20-1-2008 12:49:24
Het is een rare trend maar als ik over mijn trouw praat komt er bij vrienden/kennissen steevast uit " ge neemt toch geen wit kleed".Blijkbaar is het al kleuren wat de klok slaagt en doet ineens de ronde dat niet iedereen staat met wit en dat het u moet afgaan..Ik heb een ivoorkleed maar zie bv tegen men nicht dat ik een Marilyse kleed gekocht had en ze trok zo een wenkbrauw..Ze zei "dat zijn toch zo van die hele witte".Daarop antwoorde ik dat het een ivoor was. toen zei ze dat als zij ooit voor een kleed zou gaan zien, zeker de eerste keer zou gaan passen met al een paar zonnebankbeurten achter de rug want zoniet "kan je niet weten of je huidskleur dus jijzelf pas bij je kleed". Ik ben donkerblond en mits een beetje zonnebank word ik een beetje bruin, normaal zou dat toch moeten gaan bij een wit kleed?Meningen??
Ik blijf er trouwens van versteld staan hoe iedereen maar ongezouten zen mening over den trouw spuit..laat ons toch eens doen, denk ik dan...als ik nu in het wit wil trouwen is dat toch mijn zaak??

Vicky
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 563

els

Meld misbruik20-1-2008 12:54:40

hey,
Het is waar de mensen moeien zich veel te veel,ze vragen u uit tot op u ondergoed!!!
Jij moet het kleed aandoen en u er in goed voelen.Al moet je bij wijze van spreke een groen of paars kleed aan doen.
Ik zelf heb ook een ivoor kleed en kreeg ook dd de vraag van je neemt toch geen heel wit of gekleurd hé??Man man toch!!
Weet je het is uw dag en je zult zo wie zo stralen!!

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:04:09

Er wordt nog altijd veel meer in wit dan in kleur getrouwd!
Ik heb ook wit gekozen. Beetje traditie toch, é. Niets van aantrekken!
Ze kunnen we zeggen dat niet iedereen met wit staat, maar het is een waarheid als een koe dat niet veel vrouwen met knalrood staan!

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:04:23

Er wordt nog altijd veel meer in wit dan in kleur getrouwd!
Ik heb ook wit gekozen. Beetje traditie toch, é. Niets van aantrekken!
Ze kunnen wel zeggen dat niet iedereen met wit staat, maar het is een waarheid als een koe dat niet veel vrouwen met knalrood staan!

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:13:17

hallo vicky,
laat iedereen maar doen meid! doe je eigen ding. ikzelf was er heilig van overtuigd dat ik niet ging staan met wit omdat iedereen mij dat ook zei! ik ging dus een andere kleur kiezen...tot ik in de winkel kwam. de andere kleuren pasten totaal niet bij mij en het is dus een kleed geworden waarvan iedereen zei dat het mij niet ging staan. ivoorkleur,blote schouders waren uit den boze en dat is het uiteindelijk geworden! doe waar je je goed in voelt.
heb ik ook gedaan !
trouwens ik heb zwart haar en een bleke huid. ben niet eens onder de zonnebank geweest om een jurk te gaan passen. commentaar blijft komen tot die dag aanbreekt en dan komen ze tot de constatatie dat je WEL mooi bent.
succes

Karen
26-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:13:37

Hey

Ik heb bij mijn pasbeurt een wit kleed aangehad maar daar leek ik heel bleek bij en toen heb ik een licht gekleurd aangehad en daar stond ik vele beter bij dus... ieder zijn ding he.
En ik heb wel nog niet zo reacties gehad van een wit kleed of gekleurd. Het enigste wat ze mij vragen is of ik een kleed heb of 'gewone'kledij.
Blijkbaar zien ze mij niet direct in een trouwkleed dus laat ik hen ook maar in het ongewisse ;-)

Nina
16-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:17:14

Het is waar dat er weinig mensen staan met een echt wit kleed. Daarom zijn de meeste jurken ook ivoor, off-white of iets in die strekking. Mijn jurk is ook ivoor. En dan nog, niets van aantrekken, doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Wit, paars, gele stippen, jij moet er in rondlopen!

Nina

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:27:24

Hey Vicky!

Mijn kleed is ook ivoor ... en ik had mij voorgenomen om niet in het wit te trouwen! Maar ik stond er heel goed mee, en da's het belangrijkste! Doe dus gewoon waar jij je goed in voelt!
Trouwens: mijn moeder vindt nog altijd dat een bruid in het wit hoort te zijn. Zo heb je eens een andere mening :-)

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:29:23

hoi,
ikzelf koos ook voor een ivoren trouwkleed.
nu moet je weten: ik ben zo wit van huidskleur gelijk een fles melk. en het kleed staat me prachtig.

ik ga niet speciaal onder de zonnebank omdat mijn kleed wat bleker is. bij mij is het de omgekeerde trend: hier zeggen ze van: je zal toch wel wit nemen zeker... voorlopig zeg ik tegen iedereen dat het groen met paarskleurig is... lol. zo blijven ze bezig eh

ik zou je daarvan niets aantrekken. als jij vind dat je er goed mee staat: doe het dan. het is jouw dag, niet die van familie!

grts cindy 12.09.08

Sophie
7-6-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:45:50

hey,

Ik heb hetzelfde probleem: ook een wit kleed en iedereen zegt dat ook. Maar ik voelde mij er goed in en daarmee uit. En at iedereen is zwijgt want die ongevraagde meningen allemaal... Ik krijg het ervan.

Sophie
7-6-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:46:04

hey,

Ik heb hetzelfde probleem: ook een wit kleed en iedereen zegt dat ook. Maar ik voelde mij er goed in en daarmee uit. En at iedereen is zwijgt want die ongevraagde meningen allemaal... Ik krijg het ervan.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 14:06:44

vraag die betweters dan eens waarom ALLE bruidswinkels VOL hangen met witte kleedjes (of ivoor)????

Ben gisteren nog gaan passen en jawel bijna alles wit!

christine
10-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 14:16:24

GROOT GELIJK, Vicky, de mensen denken niet na over hun gemoei. Wij hebben dat heel handig opgelost, wij trouwen in het buitenland, alleen met de getuigen,dat word ook ineens onze huwelijksreis voor een week, en de familie KAN zich gewoon niet moeien!! Onze ouders zijn absoluut niet bereid om bij te leggen, dus...wij doen ons goesting!! Wat betreft jouw kleurkeuze: koop waar JIJ je goed in voelt!! De rest kan de boom in...

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 18:12:16

Ik kreeg dan weer eerder de reactie van: ge gaat toch wel in 't wit trouwen eh. Mijn moeder vond ook dat een bruid in 't wit hoorde te zijn. Tot ik mijn kleed aanhad (dat ik ook gekocht heb). Van linea Raffaeli met een grijze rok. En toen wisten we het dat het zo een moest zijn... het stond mij heel goed. En mijn moeder was onmiddellijk van gedacht veranderd. Veel succes

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik20-1-2008 18:46:56

@Kim,

Ben jij die Kim die op 5 juli in de Cofar in Roeselare trouwt?

Grtz

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 20:35:09

Nee sorry, ik trouw op 2 augustus in Limburg.

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik20-1-2008 23:18:17

Hihi, ik ben de Kim die in de Cofar trouwt :-)

en aan Vicky: gewoon dragen waar JIJ je goed in voelt!!!!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-1-2008 6:01:02

de ergste zijn dan nog de mensen die: zelf in het wit getrouwd zijn, zelf een groot feest hadden,enzovoort

en die nu gaan zeggen... ale, welke zot trouwt er nu nog?? dat kost zoveel..

Wendy

Meld misbruik21-1-2008 12:40:11

Hey Vicky,

Ik ben getrouwd in een ivoorkleurige Marylise. Toen ik mijn kleed koos, moest ik dit echter passen in een ander kleur maar van alle jurken stond ik het best met ivoor dus had ik het in ivoor besteld.
Ik kreeg dan ook lichtjes de schrik toen ik 'mijn' kleed (de ivoren versie) de eerste keer zag want het was echt wel heel bleek ivoor. (Ze hadden het gerust als wit kunnen verkopen).
Ook ik heb een bleke huid, en ooit heeft iemand mij ook gezegd dat ik 'nooit moest trouwen want dat ik absoluut niet met wit sta' maar het viel allemaal super goed mee!! Over mijn trouwkleed heb ik echt niets dan complimentjes gekregen!!

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik21-1-2008 16:54:06

Hey Vicky,

Ik dacht eigenlijk eerst een kleedje te nemen dat niet wit/ivoor zou zijn. Maar toen ik eenmaal in de winkel stond, is het toch wel een ivoor geworden, omdat het me uiteindelijk veel beter stond dan die ander kleedjes en ook wel omdat die ander niet de uitstraling hadden van een trouwjurk maar wel eerder van een galakleed of zo... en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn vind ik. Daarbij, ik vind het nogal straf dat je zoveel opmerkingen daarop krijgt! Het is jouw keuze, en als je je daarbij goed voelt, dan is het maar zo... Niets van al dat commentaar aantrekken, ze zullen versteld staan wanneer ze je gaan zien in je mooi kleedje!!!

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik21-1-2008 16:54:22

Hey Vicky,

Ik dacht eigenlijk eerst een kleedje te nemen dat niet wit/ivoor zou zijn. Maar toen ik eenmaal in de winkel stond, is het toch wel een ivoor geworden, omdat het me uiteindelijk veel beter stond dan die ander kleedjes en ook wel omdat die ander niet de uitstraling hadden van een trouwjurk maar wel eerder van een galakleed of zo... en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn vind ik. Daarbij, ik vind het nogal straf dat je zoveel opmerkingen daarop krijgt! Het is jouw keuze, en als je je daarbij goed voelt, dan is het maar zo... Niets van al dat commentaar aantrekken, ze zullen versteld staan wanneer ze je gaan zien in je mooi kleedje!!!

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik26-1-2008 15:44:11

Hoi Vicky,

ik zou mij over dat 'gerucht' van dat niet iedereen bij wit staat heel weinig aantrekken. Trouwens toen ik voor de eerste keer ging passen zei de verkoopster tegen mij dat je best nu al een jurk nam die mooi uitkomt bij je huid (ben ook nogal bleek) en als je dan een beetje gebruind bent, dan komt het alleen maar mooier uit. Ik heb ook een gekleurd kleed aangehad en dat was helemaal niet mooi. Dus ook ik: IN HET WIT!!!

groetjes
marijke

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik26-1-2008 15:44:25

Hoi Vicky,

ik zou mij over dat 'gerucht' van dat niet iedereen bij wit staat heel weinig aantrekken. Trouwens toen ik voor de eerste keer ging passen zei de verkoopster tegen mij dat je best nu al een jurk nam die mooi uitkomt bij je huid (ben ook nogal bleek) en als je dan een beetje gebruind bent, dan komt het alleen maar mooier uit. Ik heb ook een gekleurd kleed aangehad en dat was helemaal niet mooi. Dus ook ik: IN HET WIT!!!

groetjes
marijke

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik26-1-2008 15:44:37

Hoi Vicky,

groetjes
marijke

Marie
30-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 22:28:51

Hoi,

het is jouw trouw, dus jij moet kiezen waar je je het beste in voelt! Trek je niets aan van wat ze zeggen (ik krijg ook voortdurend de vraag: "waarom trouwen jullie eigenlijk?"), 't is de mooiste dag van JOUW leven!

Groetjes!

Marie
30-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 22:29:08

Hoi,

het is jouw trouw, dus jij moet kiezen waar je je het beste in voelt! Trek je niets aan van wat ze zeggen (ik krijg ook voortdurend de vraag: "waarom trouwen jullie eigenlijk?"), 't is de mooiste dag van JOUW leven!

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info