Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Doopbewijzen??

23-1-2008 20:31:20
Hallo,

alles begint stilaan vorm te krijgen... 2 weken geleden was ik nog helemaal in paniek omdat we zouden willen trouwen in augustus en er dus niet veel meer vrij was van feestzalen...
Ondertussen hebben we al een probleem, want we kunnen maar niet kiezen tussen 2 zalen ;-)
soit, de datum is bepaald en dus is ook de kerk vastgelegd, maar die vragen mij nu om onze doopbewijzen...
We zijn beide gedoopt, maar onze ouders hebben geen weet van een doopbewijs.
Weet iemand waar ik deze moet halen?

Alvast bedankt!

Jill
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 910

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik23-1-2008 20:52:18

Bij ons had de pastoor die in zijn archief! Mijn vriend was makkelijk want is in dezelfde parochie als waar we trouwen en t mijne heeft hij gehaald waar ik ben gedoopt!

Jitse
060908

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik23-1-2008 20:54:03

je doopbewijs moet de parochie waar je bent gedoopt opsturen naar het parochiesecretariaat waar je trouwt . Normaal zorgen ze daar wel zelf voor maar het kan zijn dat je het zelf inorde moet brengen.

Jill
9-8-2008
 Meld misbruik23-1-2008 21:04:29

probleem is dat ik ben gedoopt in het ziekenhuis waar ik ben geboren, onmiddellijk na de geboorte, maar die kapel is daar nu ni meer en die pastoor al helemaal ni meer...
:-(

Els
7-4-2008
 Meld misbruik23-1-2008 21:22:38

Hallo

Je ouders kijken best eens in hun trouwboekje. Daar staat in waar en wanneer je gedoopt bent. Deze info moet je doorgeven aan de pastoor en die zal dan bij zijn collega de nodige papieren aanvragen. Zo heeft onze pastoor dat toch gezegd.

Groetjes
Els

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik23-1-2008 22:08:14

hey jill,

k ben ook in de kapel van de kliniek gedoopt. maar de doopakte moet je bij de pastoor vragen van de parochie waar je ouders op het moment van de doop woonden.

groetjes
heidi

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-1-2008 7:16:10

mijn zoontje is onlangs gedoopt en ik heb ook geen weet van een doopbewijs...

kan me voorstellen dat uw ouders het niet meer weten dan!

We hadden ook geen trouwboekje (ah nee.. nog niet) waar ze het in hebben geschreven

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik24-1-2008 11:40:22

Ik ben ook in de kliniek gedoopt en dat wordt in het trouwboekje geschreven...

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik8-2-2008 13:51:51

Hoi,onze pastoor heeft zelf de doopakte's aangevraagd bij de betrefende parochie's.
grtz

steffie
9-9-2011
 Meld misbruik9-3-2011 11:15:06

hoi allemaal,
ik ga binnekort trouwen en mijn vriend is in het ziekenhuis
gedoopt, maar kan ik daar gewoon zijn bewijs gaan halen of hoe zit dat?
Ik ben zelf in een kerk gedoopt, maar moet ik dan contact opnemen met de pastoor
van mijn parochie?

grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...