Terug naar overzicht
Bij ons had de pastoor die in zijn archief! Mijn vriend was makkelijk want is in dezelfde parochie als waar we trouwen en t mijne heeft hij gehaald waar ik ben gedoopt!Jitse060908
je doopbewijs moet de parochie waar je bent gedoopt opsturen naar het parochiesecretariaat waar je trouwt . Normaal zorgen ze daar wel zelf voor maar het kan zijn dat je het zelf inorde moet brengen.
probleem is dat ik ben gedoopt in het ziekenhuis waar ik ben geboren, onmiddellijk na de geboorte, maar die kapel is daar nu ni meer en die pastoor al helemaal ni meer...:-(
HalloJe ouders kijken best eens in hun trouwboekje. Daar staat in waar en wanneer je gedoopt bent. Deze info moet je doorgeven aan de pastoor en die zal dan bij zijn collega de nodige papieren aanvragen. Zo heeft onze pastoor dat toch gezegd.GroetjesEls
hey jill,k ben ook in de kapel van de kliniek gedoopt. maar de doopakte moet je bij de pastoor vragen van de parochie waar je ouders op het moment van de doop woonden.groetjesheidi
mijn zoontje is onlangs gedoopt en ik heb ook geen weet van een doopbewijs...kan me voorstellen dat uw ouders het niet meer weten dan!We hadden ook geen trouwboekje (ah nee.. nog niet) waar ze het in hebben geschreven
Ik ben ook in de kliniek gedoopt en dat wordt in het trouwboekje geschreven...
Hoi,onze pastoor heeft zelf de doopakte's aangevraagd bij de betrefende parochie's.grtz
hoi allemaal, ik ga binnekort trouwen en mijn vriend is in het ziekenhuisgedoopt, maar kan ik daar gewoon zijn bewijs gaan halen of hoe zit dat?Ik ben zelf in een kerk gedoopt, maar moet ik dan contact opnemen met de pastoorvan mijn parochie? grtjs