Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat draag jullie suite?

11-2-2008 10:58:43
Hey,

Ik vroeg mij af wat jullie suite draagt (lang/kort, jacket/bepaald kostuum, ..) en wie dit beslist of wat jullie eisen zijn? Een kleine enquète dus.
Laat maar horen

Lore
9-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 667

Gitte
16-8-2008
 Meld misbruik11-2-2008 11:26:58

Hoi Lore,

Bij ons draagt iedereen wat ze zelf willen. Wij hebben geen kledingetiquette opgelegd. Maar wat ik al gehoord heb gaan de mannen blijkbaar allemaal in kostuum komen en de vrouwen toch in suitekledij. Maar het is volledig hun eigen beslissing.

Groetjes, Gitte

Laurie

Meld misbruik11-2-2008 11:36:53

Hey,

Bij ons zijn de vrouwen in "echte" suitekledij en de mannen dragen allemaal hetzelfde gehuurde kostuum. Dit wordt niet echt opgelegd... het is vanzelf een beetje gegroeid.

Groetjes,

Laurie

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik11-2-2008 12:07:04

Geen opgelegde dingen: de mannen dragen een kostuum dat ze zelf kiezen en de dames moeten geen typische suitekledij dragen. Ze mogen iets kiezen waarin ze zich goed voelen en ze nadien nog kunnen doordragen. Het blijft wel allemaal feestelijk.

groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-2-2008 12:09:03

Bij ons draagt iedereen gewoon wat ze zelf willen.

Ik wou eerst zoiets als dresscode; new york chic.. daar doet nog iedereen mee wat hij wil.

Maar mijn aanstaande wou absoluut niks van dresscode of wat dan ook..

Het is natuurlijk wel mooi voor op de foto's.

Als is zelf iets nieuw koop voor een trouw, dan koop ik ook liever iets wat ik achteraf nog kan dragen.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik11-2-2008 12:40:52

Bij ons komen de mannen in jacquet en de vrouwen in het lang. Misschien komt er voor de mama's nog een hoed bij maar dat is eerder uit praktische overwegingen: mijn schoonmoeder krijgt namelijk chemotherapie, wordt dus kaal en zal zich hiermee toch wat meer op haar gemak voelen.

Wat betreft de jacquets: wij komen volledig tussen in de huurkosten.

Sophie
6-9-2008
 Meld misbruik11-2-2008 12:57:30

Hallo,

Bij ons dragen de mannen (en ook de bruidsjongens) allen een gehuurde jacquette en de vrouwen gaan allen in het lang met hoed. Vermits bij ons enkel de zussen met partner in de suite lopen, komen de ouders daarin tussen. In onze families is het eigenlijk traditie dit zo te doen. Maar zoals hieronder vermeld, iedereen kiest voor zijn huwelijk hoe de de suite gekleed zal gaan, dit is dan ook een persoonlijke keuze. Persoonlijk vind ik wel dat als het koppel iets oplegt van (duurdere) dress code (zoals bij ons in het lang + hoed), je niet van je suite kunt verwachten dat ze dit zelf betalen (tenzij zij dit uitdrukkelijk zelf wensen of course) ...

Veel succes
Sophie

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik11-2-2008 16:54:27

Bij ons vroegen de mensen voor de suite zelf wat wij wilden dat ze droegen. Oorspronkelijk wilden we niets echt opleggen, maar ik heb wel altijd gezegd dat ik bij de vrouwen "in 't lang" heel mooi vind. Toen gaven enkele mensen zelf aan dat het dan mooi zou zijn als de mannen allemaal hetzelfde zouden dragen. Nu is het uiteindelijk eenzelfde kostuum voor alle mannen in de suite (behalve mijn aanstaande...die mag iets speciaals...) maar geen jacquette en de vrouwen mogen kiezen, als 't maar lang is, dus kan zowel broek of rok of kleedje zijn en ook met of zonder hoed, want sommige vrouwen met lang haar willen het mooi opsteken en geen hoed, anderen liever wel een hoed, maar dat vind ik helemaal niet storend als dat niet gelijk is. Bij ons betaalt iedereen zelf z'n kledij, behalve mijn nichtje van 17 en haar vriend. Zij is mijn getuige en ik betaal hun kledij wel.

groetjes en succes!
Amaryllis

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik11-2-2008 16:55:21

Wij gaan voor de mannen een kostuum of jacquet gaan huren, van de vrouwen verwacht ik dat ze in het lang zijn (liefst suitekledij, maar mag ook andere zijn). Iedereen betaalt dat zelf, ja, wij betalen zo al genoeg...

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik11-2-2008 22:42:33

hoi
bij ons is het voor de mannen een gewoon kostuum.
de vrouwen zou ik graag ook in het lang zien, maar ik kan niet van iedereen verwachten dat ze daarom een suitekleed kopen. ze betalen ook alles zelf, want vind ook dat ik al genoeg betaal... suitekledij is duur hoor.

grts cindy 12/09/08

Lore
9-8-2009
 Meld misbruik12-2-2008 9:57:25

Ik heb zelf geen grote verplichtingen vind ik: alle mannen in een donker kostuum met een wit hemd, de moeders in het lang, de rest van de suite in feestkledij. Tot mijn grote spijt zijn er in elke groep mensen die moeilijk willen doen "ik heb nog een licht kostuum hangen", "ik kom in een zomerkleedje", "lang kan ik niet meer aandoen nadien"...
Ben ik nu zo veeleisend?

Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik12-2-2008 10:59:26

Bij ons dragen de vrouwen allemaal suitekledij, da mannen hetzelfde kostuum. We hebben wel afgesproken (eigenlijk hebben ze dit zelf gekozen) om de elk koppel assortie te laten gaan, bv dame draagt rood suitekleed, man kostuum met bv rood hemd ofzo eronder,...

Groetjes

Els
30-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 11:26:32

de mannen dragen bij ons een gehuurd kostuum. dit wouden ze zelf, zijn minder kosten om nog een kostuum te kopen dat ze nadien toch niet meer dragen.
De vrouwen dragen gewoon wat ze willen, een broek of kleed, het maakt ons niet uit. ik wil hen niet nodeloos in de kosten jagen. in het 'lang' met hoed vind ik er persoonlijk wat over. Dit is hun persoonlijkheid niet dus kan ik dit niet vragen vind ik. Iedereen blijft gewoon zichzelf, alleen een beetje feestelijker.

Groetjes,

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik13-2-2008 21:09:07

Ik vind een trouw zo al duur genoeg. Het feit dat ik mijn kleed nadien nooit meer zal aandoen vind ik al erg genoeg ... We hebben dus besloten dat iedereen aandoet wat hij/zij wil, zolang het feestelijk is. In het lang of in het kort met broek of rok, een blauw / grijs / ... kostuum, ons maakt het niet uit.

De schoonfamilie wil wel persé in het lang ... maar mijn familie steigert bij het idee ... Op deze manier doet dus iedereen wat hij/zij wil.

groetjes

Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik22-2-2008 11:27:32

Bij ons draagt iedereen volledig wat zij zelf willen. Mijn broers hebben helemaal zelf gekozen wat ze wilden aandoen (dit blijkt allemaal een kostuum te zijn), dit kunnen ze achteraf nog gebruiken voor een eindejaarsbal ofzo...
Mijn moeder en schoonmoeder zijn er nog niet uit, maar ik laat ze volledig doen! De mannen langs de kant van mijn aanstaande doen waarschijnlijk geen kostuum aan (behalve zijn vader), omdat zij dat gewoon niet graag dragen en achteraf ook niet meer dragen. Mij maakt het eigenlijk niet uit, als iedereen maar HAPPY is op die mooie dag!

(en als het weer al mooi is, zal het samen ook wel mooie foto's opleveren hoop ik ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...