Nu Online
Momenteel zijn er 443 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag en tips van Lien 16/02

17-2-2008 15:14:06
Dag allemaal :-))))))))))) Tot jullie spreekt de stralende bruid van gisteren....
Het was - werkelijk - buitengewoon fantastisch, ongelooflijk, onvergetelijk,.. een droom!
Alles, maar dan ook alles is verlopen zoals het hoort en zonder stress zonder drukte.
We waren gisteren (en zijn vandaag) zoooooooo gelukkig .
Iedereen vond het fantastisch, het weer zat vreselijk mee (zon de ganse dag), de viering was magisch met persoonlijke toetsen en mooie woorden, , de zaal was fabuleus met een uitstekende service, het eten was werkelijk verrukkelijk, de sfeer was opperbest, de sketches van de vrienden waren hilarisch,...
De gasten vertelden ons allemaal dat ze dé avond van hun leven hebben gehad, dat het voorgeschotelde eten van het beste was dat ze al hebben geproefd, dat het ook voor hen onvergetelijk was,... Magnifiek, echt waar....
Deze morgen waren zaten we rond 7 uur in ons bedje... We waren iets vroeger al thuisgekomen maar hebben eerst nog envelopjes geopend ( woehoeoeoeoe) en cadeautjes van papier ontdaan (opnieuw woehoeoeoeoe)... we zijn zo verwend !
Ik heb maar enkele uren geslapen en werd klaarwakker rond 10.30 uur (het zal de adrenaline zijn geweest) en was terug fris als een hoentje!
Ik wil zeker niet nalaten om waardevolle tips en uiterst betrouwbare suggesties achter te laten op dit forum, dat ook voor mij een belangrijke gids en leidraad is geweest naar onze trouwdag toe.
Vooreerst een staande ovatie en luid applaus voor Salons Caipirinha te Merelbeke. Luc Steurbaut, zijn echtgenote Christine Jolie en hun voltallig team verdienen alle lof, eer en respect voor hun geleverde diensten. Nooit eerder had ik zo'n uitstekend samengesteld menu, nooit eerder genoten we zo'n service op een trouwfeest, de zaal was prachtig en romantisch. De hapjes waren voor de receptie waren ontelbaar en één voor één parels uit de keuken, het avondfeest heeft een onuitwisbare indruk nagelaten op alle aanwezigen (bewijzen terug te vinden in ons gastenboek waar veelvuldig superlatieven zijn terug te vinden)... Ik kan hen met stip aanbevelen!!! Correct, uiterst verzorgd, vriendelijk, stipt, 100% betrouwbaar... Er zijn geen woorden genoeg om onze dankbaarheid te betuigen voor het welslagen van ons feest!!!! Klant is koning bij hen...ze leveren puur maatwerk, al onze bijzondere wensen werden zonder probleem vervuld. Een heel speciaal bijkomend applaus voor het overweldigend dessertenbuffet dat het mooiste was dat wij ooit mochten aanschouwen...topklasse van topchefs! Alle info via www.caipirinha.be of email steurbautluc.caipirinha@yucom.be
Ten tweede: ballonplooier Stanny! Een aanrader geweest van Dorien op dit forum en werkelijk een verrassing van formaat voor al de kindjes aanwezig op de receptie (incl. de bruidskindjes). Deze man heeft eigenhandig tientallen kindjes geëntertaind en hen dé dag van hun leventjes bezorgd. Hij maakte de meest fantastische creaties en toverde als uit het niets de meest adembenemende creaties. De zaal was dikwijls gevuld met uitbundig kindergelach...geen enkel kind (groot tot zeer klein) heeft zich verveeld!!! Het idee om kinderentertainment te vragen is een dikke aanrader op ieder trouwfeest, kindes worden ocharme net op die dagen soms te vaak vergeten... Ballonplooier Stanny kan je bereiken via Stanny-ballon@hotmail.com. Doe hem vooral mijn groeten!!!
Ten derde: onze trouwmuziek in de kerk... De prachtige stem van Koen die de ganse kerk moeiteloos vulde en tranen bracht op menig wang... Onvergelijkbaar, topklasse,... Het is zelfs moeilijk onder woorden te brengen hoe de emoties en gedachten tijdens de momenten van zang best kunnen omschreven worden. Voor iedereen die op zoek is naar live muziek tijdens zijn huwelijksfeest of receptie heb ik maar 1 adres: www.davidenkoen.net . Laat je overtuigen door hun kwaliteit, hun ervaring en hun ongeëvenaard talent! Werkelijk buitengewoon....
Ten vierde: een eervolle vermelding voor onze bloemist! Voor iedereen uit de regio Oost-Vlaanderen of zelfs ver daarbuiten als je kwaliteit wilt kan ik bloemist...of liever bloemARTist Wim DE RUYVER uit Kalken van het Bloemenateljee in de Kruisenstraat dik aanraden... wat die man heeft gepresteerd was verbluffend en heeft me met stomheid geslagen. Zijn creaties (bruidsboeket, versiering ouderlijk huis, versiering kerk, bruidsboeketje bruidsmeisje,... waren origineel en fantastisch... mooimooimooi!
Ten vijfde: onze bus...het was werkelijk mooi om te zien (en te horen) hoe de oldtimerbus van de London Ceremony Bus ons van locatie naar locatie bracht. Supergezellig met z'n allen in de bus en leuk om eens mee te maken... De service was zeer correct en het moet worden benadrukt. De inbegrepen 100 km en 4 (!) uur dienst starten pas vanaf de eerste bestemming wat ons de kans heeft gegeven om enkele gasten voor het ganse gebeuren te laten ophalen aan de feestzaal zodat ze daar reeds hun wagen konden achterlaten en zich voor de rest van de dag geen zorgen hoefden te maken!!!! Houw el rekening met het feit dat deze bus max 60 per uur haalt en dus NIET op de autostrade mag rijden! Meer info op www.tlcb.be
Een zesde aanrader is het organiseren van een verrassingsevenement aan de kerk, een traktatie voor de aanwezigen tijdens de huwelijksviering om ook hen te bedanken voor de komst. Wij opteerden tijdens de koude (maar voor ons gisteren zonnige!) winterdag voor een kraam met pannekoeken, glühwein en warme chocomelk. Het was een succes te noemen, alles heeft iedereen heel erg gesmaakt! Wij hebben hiervoor contact opgenomen met www.dehongerkiller.be (email via website) en zijn tevreden van de kwaliteit van hun producten... Enig bescheiden minpunt mijns inziens is dat het kraam niet erg feestelijk of gezellig overkomt en in feite geheel niet in overeenstemming is met de kwaliteit van het geserveerde eten. Maar het idee is zeer aan te raden!
Een volgend geweldig goed uitgedraaid en zeer goed ontvangen idee is het bedankcadeautje/menu. Wij hebben gekozen voor het originele idee van www.drukcenter.be (email info@drukcenter.be) uit Denderhoutem voor het drukken van menu's op kleine zakjes uit handgeschept papier. Onze menu stond (met wijnen!) bedruukt aan de ene zijde, de bedanktekst aan de andere zijde en het cadeautje (geperdonaliseerde bruidssuiker aangekocht via www.geluk.com of www.fortunefactury.nl ) zat erin. Werkelijk geen enkele gast is dit vergeten meenemen. Er was bij ons vertrek geen zakje meer terug te vinden op de tafels. Wederom een perfect uitgedraaid idee!
Wat me brengt naar het bedankcadeau voor onze ouders. Wij hebben hen tot tranen gebracht met ons geschenk namelijk het volgende: op ons burgerlijk huwelijk op 24.12 hebben wij een fotografe, Nathalie Meirezonne uit Wachtebeke, gevraagd om een familiereportage te doen. Haar foto's - die super bleken - hebben geleid tot een prachtige collage in een subliem mooie kader waar eenieder van de familie op zijn mooist op straalde... Dit idee is mooier uitgedraaid dan we hadden gedroomd. Onze ouders, die werkelijk zeer gehecht zijn aan familie en gezin, stonden echt ontroerd en hadden geen woorden... Een origineel, geslaagd idee dat wij sterk kunnen aanraden. Het concept is simpel, de uitkomst onvergetelijk mooi.
Je kan het zien... onze bevindingen zijn unaniem fantastisch. Onze droom is alvast werkelijkheid geworden en ik kan enkel verhopen dat toekomstige bruidjes inspiratie zullen vinden in mijn relaas om ook hun trouwfeest zo super te maken om het daarna als onvergetelijke ervaring te kunnen meedragen naar een 50-jarig jubileum...
Voor mij is het huwelijksleven begonnen.
Ik dank als laatste mijn vele tipgevers op deze site die antwoord gaven op mijn vragen en ik wens iedereen een feest toe als dat van ons gisteren...
Heel veel succes aan alle toekomstige bruidjes en bruidegommen, maak er wat moois van. Dreams can come true!
Lien
16.02.2008

Lien
16-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 2942

Els

Meld misbruik17-2-2008 15:34:59

amai...

wij zijn nog maar net gestart met alle voorbereidingen voor 25 oktober 2008 en hopen net zoals jullie te mogen genieten!

Het moet een heerlijke dag geweest zijn als ik dit alles lees...

Geniet nog maar lekker en alleszinds een dikke proficiat!

Els

evelyne
20-12-2008
 Meld misbruik17-2-2008 15:36:10

Amaai, als ik dit lees, 't is gelijk een sprookje. Zijn er foto's? Ben benieuwd.
Wij trouwen komende vrijdag. Niet met een feest, maar wel gaan eten met de dichte familie. Hoop dat het ook zo meevalt!

Eef

Nadine

Meld misbruik17-2-2008 16:27:02

Dag Lien - jammer dat je niet uit de streek an A'pen bent want dan kon ik meer van je tips gebruiken maar het doet me wel watertanden en hoop dat het voor alle bruidjes op het forum (incl.mezelf) zo leuk mag verlopen! Succes in je huwelijk - Nadine

Ester
8-8-2008
 Meld misbruik17-2-2008 17:35:53

Fijn te lezen dat je zojuist je droomdag hebt beleefd :-) lijkt mij zààààlig! Wij trouwen op 08/08/2008 en ik ben ook nog op zoek naar een bus. Ik heb deze mensen al gemaild maar heb nog altijd geen reactie gehad van hen. Kan jij mij misschien hun basisprijs geven?

Ester
8-8-2008
 Meld misbruik17-2-2008 17:36:09

Fijn te lezen dat je zojuist je droomdag hebt beleefd :-) lijkt mij zààààlig! Wij trouwen op 08/08/2008 en ik ben ook nog op zoek naar een bus. Ik heb deze mensen al gemaild maar heb nog altijd geen reactie gehad van hen. Kan jij mij misschien hun basisprijs geven?

Ester
8-8-2008
 Meld misbruik17-2-2008 17:36:22

Ester
8-8-2008
 Meld misbruik17-2-2008 17:36:40

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik17-2-2008 21:13:21

Hoi Lien,

Vol vreugde vol vuur
Dit is het begin van een
Mooi avontuur
Jullie hebben elkaar het
Ja-woord gegeven
Heel veel geluk
In jullie verdere leven

Groetjes,
Sarah
nog 97 dagen te gaan.

Koen
21-6-2008
 Meld misbruik17-2-2008 21:20:30

Beste Lien,
Bedankt voor je tips. Ik beneens gaan kijken naar de website van de honger killer. Amaai, die hebben nogal een uitgebreide keuze. Mag ik je nog vragen, hoeveel tijd deze versnapperingen aan de kerk in beslag namen?

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik17-2-2008 21:58:19

@ Nadine, Evelyne, Els e.a.: ik wens jullie allen een zelfde trouwdag als ons toe, echt waar!!!!
@ Koen: Hongerkiller arriveerde een kwartier nadat wij allen binnen waren in de kerk en toen we buitenkwamen stond alles gereed en kon de bediening beginnen. Ze stonden dus geen enkel moment 'in de weg'
@ Sarah: bedankt voor het mooie gedichtje, echt knap!
@ Ester: reken zo'n 750 à 800 euro per bus, wij kozen de Bedford van 1949 in rood en crème en betaalden 785 euro
Groetjes!!!

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik17-2-2008 23:53:53

Hey

Proficiat met jullie huwelijk !!!
Ik ben wel geïnteresseerd in die zanger Koen voor in de kerk. Maar hoeveel kost zo iemand en hoeveel liedjes zingen die ongeveer tijdens de misviering?

Veel plezier tijdens je wittebroodsweken ;)
Laura

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik18-2-2008 9:14:28

@Laura: Koen (gitaar en zang) en David (piano)kosten samen 300 à 350 euro. Één en ander hangt af van het feit of je uit hun repertoire kiest of zelf ook nummers aanbrengt.Ze zijn zeker het contacteren waard als je met pure romantiek en emotie de kerk wil vullen... Het was zooooooo mooi!!!! Doe hen zeker de groetjes!
Veel liefs,
Lien

Katelijn
15-10-2008
 Meld misbruik18-2-2008 10:46:21

Super! Als bruidje in spe heb ik dit weekend veel aan de trouwers moeten denken, zo een prachtig weer!

Bedankt voor de leuke tips, die hapjes aan de kerk vind ik super goed idee!

@Els: wij trouwen ook op 25/10! Van welke streek ben je?

Groetjes

Katelijn

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik18-2-2008 18:12:38

Hoi

Super gewoon je dag!! Ben al jaloers ... maar ook niet want voor ons komt het nog.
't Is nog 4maand maar toch al stressie, weer kan je niet kiezen maar ben zo bang dat ik iets ga vergeten!
Alle tips zoals draaiboek, checklist, misboekje en zo zijn zeker welkom op valentinevg@skynet.be

Groetjes en nog ne dikke proficiat!!
Valentine

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik18-2-2008 23:11:11

@Valentine: ik heb het hier reeds gezegd op dit forrum... wij hebben niet echt gewerkt met een draaiboek. Wij hebben gewoon onze dag in ons hoofd gepland en noita's gemaaakt, contacten gelegd, offertes opgevraagd, beslist, voorschotten betaald,.... De essentie is niet te panikeren en zeker niet te stressen. Dat lukt vooral als je elk onderdeel één voor één afhandlt. Heel veel succes met je voorbereidingen. Ik ben er zeker van dat je er iets prachtig van zal maken hoor!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info