TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karen
13-9-2008
|
29-2-2008 14:56:05
Hey Nele,
Je kan alleszins niet zeggen dat het geen probleem is, anders zou je liegen; maar je kan haar moeilijk verplichten om een nieuw kleed te kopen, he. Het is in ieder geval smerig van haar om een korter kleed te kopen terwijl ze wist dat jullie wouden dat ze in het lang ging (ze zal ook wel weten dat jullie niet gaan zeggen: 'Nee, koop maar een ander kleed). Ik zou iets zeggen in de aard van: "Ja, da's eigenlijk wel een probleem, we hadden duidelijk gezegd dat we wouden dat de suite in het lang zou zijn. Maar je hebt dat kleedje nu gekocht, dus nu is het te laat, he." Dus duidelijk laten merken dat het jullie niet aanstaat (ze had maar beter moeten weten). Al is het maar om ervoor te zorgen dat de rest ook niet in het kort verschijnt. Ik weet dat dit misschien grof kan overkomen, maar ik vind echt wel dat je moet laten weten dat jullie er niet mee kunnen lachen, anders gaat de rest ook zijn eigen zin doen en da's zeker niet de bedoeling.
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
lies
5-7-2008
|
29-2-2008 15:01:07
Het kwaad is geschied, dus je boos maken heeft weinig zin, daar vaart niemand wel bij. Je kan misschien voorstellen dat de ouders in het lang gaan en de 'jongeren' in het kort, zo zit er toch nog een lijn in?
|
|
Kirsten
9-6-2007
|
29-2-2008 15:22:43
Hoi,
Ik kan eigenlijk wel begrijpen dat ze er voor kiest om iets te kopen dat ze achteraf nog kan afdragen. Als je haar wil verplichten in het lang te gaan, moeten jullie misschien die kleding maar betalen. Maar ze had misschien eerst wel met jou kunnen overleggen. Ik zou me er niet te druk over maken, zo'n dingen zorgen enkel voor onnodige stress.
Groetjes, Kirsten
|
|
Christel
30-6-2007
|
29-2-2008 15:36:45
dag Nele
ik versta je volledig hoor, je maakt afspraken en dan komen ze met iets anders af Wij hadden voor de mannensuite gezegd 'donker pak' toen mijn papa me enkele weken daarna belde dat hij zijn kostuum gevonden had en dat het een 'specialleke was' kreeg ik het koud en warm tegelijk ik wou weten welk kostuum hij bedoelde, maar hij wou niks zeggen omdat het een' verrassing ' moest zijn ik was om te ontploffen en had al ambras met mijn aanstaande weken en weken gingen voorbij vol ambetanigheid en buikkrampen toen heb ik mijn papa bij mij alleen geroepen en bleek hou je vast,....hij had een LICHTBLAUWE vest !!! met streepkes ik dacht dat ik ging flauwvallen alle mannen , incl de bruidegom hadden een donker pak, en hij een lichtblauw ziek was ik ervan , ik mocht het ook nog steeds niet zien
de dag van de trouw hield ik mijn hart vast , en gho ja eigenlijk viel het nog mee heel ons suite was toch al een kakafonie geworden, zeker bij de vrouwen, de ene in het groen, de andere in het rood,
dus ik zou zeggen alle aandacht is echt op bruid en bruidegom gericht, maak je er niet meer lastig in, t zal best meevallen hoor je mag natuurlijk wel zeggen dat je ontchoogeld bent maar k snap dat je het er lastig mee hebt
Succes hé meisje, maar geloof me vrij, t is echt de mooiste dag van je leven hoor
je kan heel onze suite bekijken op www.jimmyenchristel.bruiloftsite.nl :-)
|
|
Ilse
|
29-2-2008 16:10:56
Persoonlijk geef ik haar gelijk, ik draag ook niet graag een lang kleed, en zou het echt niet leuk vinden als ik er één moest kopen, ik ben al super vaak in de suite geweest en een gekleed cocktailkleed tot onder de knie is even gekleed vind ik en veel mooier!!! ik vind het juist mooi in een suite als de vrouwen veel kleuren dragen!!!!! Ik vind dat iedereen te moelijk doet, relax, het is de trouw zelf die telt niet die kleine details!!!!!!
|
|
LEEN
6-9-2008
|
29-2-2008 16:16:12
eigenlijk moet ik jou teleurstellen en ook haar gelijk geven. Ik vind dat je als bruid je suite tot iets verplicht je daar financieel voor moet opdraaien. Als jij perse wil dat ze in het lang gaat dan moet je dat ook maar betalen voor haar. niet iedereen vind het nuttig geld om kleding te kopen die ja maar 1 keer draagt. als ik tegen mijn schoonzus zeg je MOET in het lang komen , gegarandeerd dat ze een kort rokje aandoet, gewoonweg omdat niemand hoeft te eisen waar je je geld aan moet geven.( en ik zou hetzelfde doen)
|
|
nele
2-8-2008
|
29-2-2008 16:16:37
@ Ilse
Als ze de kledingvoorschriften maar niets vond, kon ze gerust vriendelijk bedanken en niet in de suite lopen. Dan had ze maar iets moeten zeggen toen het voorgesteld werd. Ik wil zeker niemand verplichten een lang kleed te kopen, maar dan moeten ze me dat maar zeggen op voorhand en niet zomaar iets anders kopen. Het is echt ambetant als 1 van de 7 vrouwen 'moeilijk' doet... en de rest gewoon in het lang gaat zoals gevraagd. En van mij mogen ze in verschillene kleuren gaan, dat vind ik ook mooi.
|
|
Céline
24-5-2008
|
29-2-2008 16:38:23
Hey Nele ik begrijp wat je bedoelt. Bij ons hebben de mannen een piteleer aan en hebben we aan de dames gevraagd om in het lang te komen. Mijn schoonzus heeft voor kort en ZWART ! gekozen. Absoluut not done. Nu heb je twee opties, je maakt er ruzie over en dan ben je voor een tijd vertrokken of je negeert het. Ik heb voor het laatste gekozen. Ik vind het wel spijtig dat ze onze wensen niet gerespecteerd heeft. Maar ja, ik ga er mijn dag niet door laten vergallen.
Succes Céline
|
|
betsy
6-6-2008
|
29-2-2008 16:39:55
hoi nele, ook ik geef je volledig gelijk!!! tis jullie trouw en alles moet verlopen zoals jullie het wensen ...zo gaat het bij ons ook hoor en ook met de nodige problemen en het nodige gezaag...ik trek het me niet aan wat ze zeggen of zagen...tzal gaan zoals ik het verlang en anders blijven ze maar thuis... heel veel succes meid!!!
|
|
betsy
6-6-2008
|
29-2-2008 16:42:03
céline heeft gelijk...uiteindelijk lopen ze zelf voor aap hoor...zo als enige int kort tussen alle lange jurken...
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:24:58
hallo nele,
wij trouwen 10 mei en hebben ongeveer het zelfde voor! De vriendin van mijn broer (die by the way ook mijn getuige is) is ook in een kort kleedje wel met legging onder. (maar kom iedereen is in het lang en als het echt goed weer wordt doet ze de legging zelfs niet aan!)
Maar wat bij ons nog erger is, is dat ze +/- in de zelfde kleur is als ik! Mijn kleed is champagne kleur ( goudachtig) en zei is ongeveer het zelfde!!
Dus knappe foto's gaat da geven he! 1 ze is in een kleedje dat niet is zoals de andere van de suite en dan komt ze nog in de zelfde kleur als ik!!!
Ik heb met er echt al zo hard in gestoord, maar veel kan je er toch niet aan doen! Het enge wat je moet proberen is er die dag niet aan denken!! En aan de fotgraaf vragen om haar achteraan te zetten, zo zie je niet direkt dat zij niet in het lang is! Dan zijn je foto's toch mooi!
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:25:15
hallo nele,
wij trouwen 10 mei en hebben ongeveer het zelfde voor! De vriendin van mijn broer (die by the way ook mijn getuige is) is ook in een kort kleedje wel met legging onder. (maar kom iedereen is in het lang en als het echt goed weer wordt doet ze de legging zelfs niet aan!)
Maar wat bij ons nog erger is, is dat ze +/- in de zelfde kleur is als ik! Mijn kleed is champagne kleur ( goudachtig) en zei is ongeveer het zelfde!!
Dus knappe foto's gaat da geven he! 1 ze is in een kleedje dat niet is zoals de andere van de suite en dan komt ze nog in de zelfde kleur als ik!!!
Ik heb met er echt al zo hard in gestoord, maar veel kan je er toch niet aan doen! Het enge wat je moet proberen is er die dag niet aan denken!! En aan de fotgraaf vragen om haar achteraan te zetten, zo zie je niet direkt dat zij niet in het lang is! Dan zijn je foto's toch mooi!
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:25:32
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:25:43
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:25:58
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:26:12
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:26:26
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:26:40
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:26:53
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
maureen
10-5-2008
|
29-2-2008 17:27:06
hallo nele,
groetjes
Maureen
|
|
sandra
22-9-2007
|
29-2-2008 18:57:01
ik vind ook dat iedereen veel te veel ZAAGT over wat de gasten moeten aandoen!! laat iedereen toch aandoen wat hij/zij wil!! als je daar al kleinzerig over kan doen, amai, het belangrijke is dat ze er zijn he! trouwens suitekledij/cocktailkleding tot onder de knie is ook prachtig (en eingelijk ook nog eens moderner als heel lang) als ze dan toch jouw 'wensen' moeten respecteren moet je het ook maar betalen ook. het is toch veel leuker als iedereen kan dragen waar hij/zij zich goed in voelt ipv de hele avond op je ongemak te zijn omdat je een lang kleed aanhebt wat je niet gewoon bent en bovendien misschien helemaal niet zo graag ziet! stel je gewoon eens in haar plaats
|
|
sarah
18-7-2008
|
29-2-2008 19:09:58
Ik steek me nie in de kop wat de andere aandoen,mijn schoonmoeder en schoonzus hebben gevraagt om mee te gaan met hun omdat ze mijn mening willen (het zijn zo geen shoppers),ma ik zal echt nie gaan zeggen wa ze moeten nemen,geef gewoon mijn mening,de rest trekt z'n plan maar,daar hou ik me nie mee bezig. grtz sarah
|
|
Lieselot
5-7-2008
|
29-2-2008 20:28:24
Ik vind het net leuk dat iedereen in de suite (de vrouwen althans) er een beetje anders uitziet. Mensen letten op hoe goed men eruit ziet. Niet of iedereen gelijk is. En daarbij, alle aandacht gaat sowieso grotendeels naar de bruid!!
|
|
sarah
17-5-2008
|
29-2-2008 23:33:39
ik vind dit echt commotie voor niks.. Denken jullie nu echt dat je dag mislukt is omdat een bepaalde persoon een lang of kort kleed aanheeft???? Dit topic is er ongeveer elke week en elke keer vraag ik me af waar jullie je druk in maken...
|
|
betsy
6-6-2008
|
1-3-2008 1:13:45
@ sarah,wij maken ons druk om onze dag...als wij willen dat de suite in het lang komt is dat zo...en terecht vind ik...wat een ander doet die dag is hun probleem maar wel een enorm gebrek aan respekt...gebrek aan respekt voor de bruid en bruidegom...als wij erom vragen in het lang te komen...als je een beetje mens bent hou je rekening met de mensen die huwen die dag...als jullie je er niet druk om maken , dan...laat het zo maar wij wel...ik wil het ook zo, en erg graag zelfs...laat iedereen zijn trouw beleven zoals hij het wil...das mijn mening...
|
|
sarah
17-5-2008
|
1-3-2008 7:41:12
als alles rond respect draait.. dan vraag ik me af of het respectvol is om mensen uw keuze op te dringen in het hetgeen wat uw gasten moeten dragen.
- wat met die mensen die zich niet goed voelen in een bepaalde kleur? - wat met mensen die niet graag een lang kleed dragen? - wat met mensen die het niet kunnen betalen? - wat met mensen die het wel kunnen betalen, maar geen 600 euro willen geven voor een kleed in een bepaalde kleur dat ze achteraf nooit meer aan doen? - wat met mannen die uit zichzelf dure, mooie kostuums dragen en die nu in een gehuurd pak van 75 euro moeten lopen in een kleur die ze afgrijselijk vinden?
Als jullie suite oprecht blij is, dat ze allemaal mogen komen in de opgelegde dresscode... awel dan hebben jullie geluk.
Maar ik vind niet dat je mensen mag DWINGEN om iets bepaald aan te doen.
|
|
Laurie
|
1-3-2008 7:47:31
Hey,
Ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje een halve bridezilla ben en ik begrijp echt wel wat je bedoelt. Ik heb ook zoiets van "Het is mijn dag, dus alles zal zijn zoals ik het wil!". Nu bij ons is de suite ook in het lang. De vrouwen hebben mij zelf gevraagd wat ik wou. Ik heb geantwoord dat het in het lang was, maar als ze iets moois kort vonden, dat dit ook voor mij mag. Nu zullen er twee vrouwen zijn met een rok die vooraan kort is en achteraan lang. Ik heb hier totaal geen problemen mee zolang het maar feestelijk en klassevol is. Alleen ook jammer dat er iemand is met een top in dezelfde kleur als mij. Daar til ik ook heel zwaar aan en ik was enorm ontgoocheld. Maar uiteindelijk kon ik toch niets verplichten en mijn mening is genegeerd geweest. Nu probeer ik om me dat niet aan te trekken, want het is nu zo en het zal niet meer veranderen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me het soms wel aantrek en dan heb ik schrik dat ik niet zal opvallen als bruid. Andere mensen weten me dan gelukkig weer op te beuren.
Misschien kan je eens naar het kleedje gaan kijken. Wie weet is het wel heel feestelijk en past het beter bij de rest dan je eerst dacht?
Groetjes en veel succes nog!
Laurie
|
|
Katleen
6-9-2008
|
1-3-2008 12:28:57
Hey, ik versta je bezorgdheid hoor. Ik heb ook graag dat iedereen in onze suite een beetje bij mekaar past van kledij. Bij ons komt iedeeen in lang of half lang (mijn mama heeft een kleedje dat tot in de helft van haar onderbenen komt). Ik vond dit een goeie compromis zodat iedereen zijn gading zou vinden. Ik zou mij idd ook zorgen maken moest er iemand in heel kort komen maar in de eerste plaats is het de persoon zélf die zich belachelijk maakt. Ik zou mij in haar plaats heel verschillend en ambetant voelen... Verder hebben wij ook verschillende kleuren in onze suite maar dat vind ik minder erg, zolang de stijl maar bijeen past. De opmerkingen die gegeven worden dat je mensen verplicht dure kledij te kopen vind ik trouwens onterecht. Mijn zus had met nieuwjaar een avondkleed aan dat zij in een heel goedkope winkel gevonden had. Er zijn áltijd winkels waar je mooie én goedkope kledij vindt. Maar trek het je niet te veel aan, alle aandacht gaat sowieso naar JOU!
Groetjes,
Katleen
|
|
evy
1-3-2009
|
1-3-2008 13:09:20
Ik lig echt niet wakker van wat de suite aandoet. Het voornaamste voor mij: ze moeten zich goed voelen! Ik leg hen geen kleuren en lengtes op. Laat de ene maar in het rood komen, een andere in het geel en nog eentje in het groen. Lekker kleurrijk. Voor mij hoeven ook niet alle mannen in eenzelfde saai grijs pak waar ze zich niet goed in voelen. 'k Snap echt niet waarom je daar wakker van ligt? En euhm...als ze mij vragen om in het lang te moeten komen...no way! Ofwel koop je zelfs de kleding voor de suite, ofwel draagt de suite wat ze zelf willen. Simpel he :)
|
|
Patricia
|
4-3-2008 14:08:25
Ik begrijp een beetje waar je naartoe wil (alhoewel het bij mij helemaal anders zal zijn). Je wil dat t een beetje ergens op lijkt en nu sla je in paniek omdat, na de vraag om in het lang te komen, nu blijkt dat iemand dat niet zal doen. Dit is erg jammer, maar vind ik, meer een probleem voor die persoon dan voor jou. Als het niet mooi zal zijn in de suite, is dat enkel haar probleem, niemand zal denken dat dat aan jou ligt. En ik denk ook dat weinig mensen hierover zullen vallen. Zolang iedereen maar deftig gekleed is en niet in jeans of training komt, toch?
Bij mij zal het helemaal anders zijn. Wij zullen geen "echte suite" hebben. En wij hebben gezegd dat iedereen mag aandoen wat hij of zij mooi vindt. En dat dat gerust iets mag zijn dat ze nog kunnen dragen. Ik heb dat zelf ook altijd gedaan om naar trouwfeesten te gaan, meestal omdat ik zelf niet het budget heb om dure kledij voor één keer te kopen. Ik heb zelfs al dikwijls complimenten gekregen over hetgeen ik aanhad, ook al was dat geen suitekledij.
Heb zelfs op de meeste feesten gezien dat de suite nooit 100% gelijk is. En dat is altijd wel mooi gebleken.
Maak je hier niet te druk over, probeer het naast je neer te leggen. Tzou toch jammer zijn dat je ruzie krijgt met familie over zoiets als kledij. Zolang jij maar straalt die dag en dat de dag mooi kan verlopen, zou ik me over een kleedje niet druk maken. Jammer van de energie die je erin steekt, die je beter voor iets anders kunt gebruiken. Dit laat niet weg dat je het wel eens kunt zeggen dat je dit heel jammer vindt, na alle afspraken.
Patricia
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|