Nu Online
Momenteel zijn er 414 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kinderfeest

15-4-2008 16:33:52
Hallo, aangezien wij al 2 kindjes hebben (2.5 en 1jr) willen we hen nauw betrekken. Ik had het idee om een kinderfeest te organiseren tijdens de aperitief (van 18-20u). Ik zou dan een springkasteel zetten, babysit voorzien, ... (animatie afhankelijk van aantal kids).
Bij onze feestzaal hebben we ook een apart zaaltje waar al die kinderen kunnen slapen terwijl de ouders samen met ons vieren.

Maar, als ik daarover praat met vrienden/kenissen is de reactie nogal lauw. Velen weten niet of ze hun kinderen zullen meebrengen.
Ik ben nu een beetje bang voor de reacties en gebrek aan belangstelling. Ik was er zelf superenthousiast over, maar nu ben ik wat teleurgesteld in de reacties.

Heeft iemand dit al gedaan? Wat waren de ervaringen?

vanessa
1-1-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 498

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 16:42:48

hela,
wij trouwen binnen 32 dagen en gaan dit doen!

Onze opzet is
- feest van 15u30 tot 22 uur

voor de kinderen:
- kinderanimatie (grime, ballonplooien, spelletjes,..)
- kinderparadijs (overdekte speeltuin op wielen)
- springkasteel
- kindertent, speciale decoratie
- snoeptaart
- kindermenu
- chocoladefontein
- glijbaantje en wippertje
- snoeptraktatie voor als ze naar huis gaan

wij hebben eigenlijk alleen nog maar positieve reacties gekregen van de ouders. Alleen schrikken de mensen dat het geen avondfeest is.
De allerkleinsten worden opgehaald als ze moe zijn. De groteren zullen het volgens mij wel tot 22 uur volhouden

Wanneer trouwen jullie?

wij hebben zelf een zoontje van 1,5 jaar en die moet gewoon een top-dag hebben!

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik15-4-2008 16:47:07

Hey

Ik vind dit supertof! Aangezien wij niet genoeg kleine kinderen in de familie hebben zullen wij dit niet doen!

Als je nog iemand zoekt als babysit! Altijd geïnteresseerd!

Groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 16:49:25

o ja vanessa... mijn stiefvader verhuurt al die materialen... dus we hadden goede sponsor.
ik denk dat jullie misschien keuzes daarin moeten maken. want als je bij ons optelt wat wij aan kinderdingen kwijt zijn, daar kan je bijna een trouwfeest mee betalen..

vanessa
1-1-2008
 Meld misbruik15-4-2008 17:03:14

Toffe reacties!

Wij trouwen op 20 juli.

voor onze kindjes moet het idd ook een topdag worden! Zij trouwen tenslotte mee!

De kerkdienst zal rond 13u zijn. Die proberen we zo kort mogelijk te houden. Dan hebben we receptie in onze tuin (schommel, schuifaf, trampoline, zandbak, ballen). Daarna de fotoshoot.

Om 18u zakken we dan af naar de feestzaal (we moeten er eig zijn om 18u). Daar worden dan de avondgasten verwacht (liefst met hun kinderen) en beginnen wij met aperitief. De kinderen kunnen dan ondertussen spelen en genieten van hun eigen buffet (kip, hamburgers, ....). Ze kunnen ook evt dansen. Als de groten dan aan tafel gaan, kunnen ze verder spelen of dansen of gaan slapen.

Sarah, je vermelde dat de kids worden opgehaald. Brengen jullie die dan naar een hotel ofzo?
Bij ons is er een aparte zaal (met TV), de ouders moeten wel zelf een bedje meebrengen.

We hebben al zeker 1 babysyt voor onze kids de ganse dag (onze vaste babysit). Afhankelijk van het aantal kindjes dat we verwachten, nemen we er nog bij. En, uiteraard eentje om eens af te wisselen, zodat zij ook kan eten ;o)

Die chocofontein vind ik een superidee!

Qua animatie gaan we niet overdrijven. Ik heb al gemerkt dat kinderen zich even goed amuseren met simpele dingen. Een ballenbad en springkasteel lijkt mij voldoende (ik zag dat er tegenwoordig ook zo van die opblaasbare hindernisparcours bestaan. Lijkt me ook superfun!!) Komen er echt veel kindjes, dan wil ik misschien nog wel een clown.

Hoe hebben jullie de uintnodiging geformuleerd?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 19:15:48

wij hebben het geluk dat iedereen vlakbij woont.
Er zijn 4 kindjes van 1,5 jaar, en die worden opgehaald door hun grootouders.

De oudere kindjes blijven gewoon bij het feest. We hebben beroep gedaan op 2 meisjes die de kinderopvang op evenementen verzorgen. (360 euro vanaf 15 uur tot 21 uur)

Die chocoladefontein is een GIGANTISCH succes... dat hebben we al gedaan op het feestje van ons zoontje zijn verjaardag.

Bij ons zijn er in totaal 15 kindjes. Ik denk dat je ook niet moet overdrijven in het aantal kindjes.

Wij hebben het niet op de uitnodigingen vermeld, maar wel de namen mee op de envelop gezet. En gezegd dat de kindjes welkom zijn.
de gasten vinden het echt wel leuk. zeker als ze weten als er opvang is.

Ik vind dat je niet moet kijken naar de reacties van anderen. Als ze maar matig enthousiast zijn. Het is jullie feest.

Zo trouwden er onlangs vrienden van ons. Op de uitnodiging stond x en x en x gaan trouwen. (dus ook de dochter)
We hebben dat kind niet gezien, want ze was er niet bij op het feest.
Ik kan me dat dus niet voorstellen...

vanessa
1-1-2008
 Meld misbruik16-4-2008 9:50:47

Gek he, dat kinderen er niet bij betrokken worden.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar naar mijn gevoel is het een dag in teken van liefde, en vieren we onze liefde voor mekaar. en, die is nu eenmaal verbonden door onze kindjes, en dat vieren we gelijk ook mee.

Ik word er gelijk helemaal lyrisch van ;o)

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik16-4-2008 22:34:40

Wij hebben aan de gasten laten weten dat de kinderen ook meer da nwelkom zijn,aangezien wij zelf ook een dochtertje van dan 3 jaar hebben.
Maar van de maaetse krijgen we meteen de reactie,"oh nee,die komen nie mee,kunnen we er nog es van profiteren.
Ik vind het ook spijtig,maarja,ze doen maar hé.

Grtz sarah

shirley
12-7-2008
 Meld misbruik8-5-2008 14:08:42

hoi,
doordat wij zelf al twee zoontjes hebben en ik werk als onthaalmama vond ik het leuk om de kinderen bij ons feest te betrekken
zo maken de grote kinderen bij mij hartjes met strijkparels die we dan aan een snoeproosje gaan hangen voor na de mis en enkele dagen voor het feest gaan we tesamen popcorn maken en ze mogen dan zelf alle zakjes vullen voor als cadeautje voor als ze naar huis gaan
wij hebben ervoor gekozen om de kindjes tijdens de mis uit te nodigen en naar de receptie
de ouders mogen dan blijven voor het avondfeest de meeste kindjes worden afgehaald door de grootouders
dat vonden de mensen allemaal heel fijn
gr shirley
12/07/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...