Nu Online
Momenteel zijn er 641 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen binnen 5 maanden

14-5-2008 11:23:52
Vorige week vroeg mijn vriend me ten huwelijk, niet zo raar als je op deze website zit, maar we zouden wel nog in oktober of zo willen trouwen. Denken jullie dat het kan lukken?
Graag snelle tips.

Inge
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 554

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik14-5-2008 11:40:30

Hey Inge,
Dan kan je misschien best opteren voor een zaal met catering, alles erop en eraan. Want als je de catering enz ook nog eens moet vinden ga je misschien tijd verspillen.
-Ga onmiddellijk kleedjes passen, levertijd kan hoog oplopen.
-Zoek je trouwringen uit en ga ook zo snel mogelijk bestellen.
-Neem vandaag nog contact op met de gemeente en/of kerk. Zo weet je ineens welke data nog vrij zijn.
Denk na over je uitnodigingen en hou rekening met vakantieperiodes van de drukker. Je weet maar nooit!
-Laat je ventje alvast kostuums passen.
-Als je de suite graag in gehuurde kostuums ziet, dan zou ik ook direct gaan kijken en alles vastleggen.
-Beslis snel of je met eigen of gehuurd vervoer gaat, de maatschapijen zijn meestal druk bezet.
-Kies jullie getuigen!

Op deze site vind je ook een huwelijksplanner waar alle belangrijke stappen beschreven staan. Misschien heb je er wat aan!

Als je dit alles al eens samen met je vriend overloopt zul je al een heel eind op weg zijn denk ik.

veel succes
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik14-5-2008 11:51:31

Natuurlijk lukt dat, maar je mag dan niet al te kieskeurig zijn.
Je gaat tijd genoeg hebben om de bruiloft te organiseren, maar je gaat niet genoeg tijd hebben (ofwel moet je hoerechance hebben) om alles tot in de puntjes uit te zoeken (bijvoorbeeld de goedkoopste si en de goedkoopste la).
Ik ken mensen die hun bruiloft op 3 maanden geregeld hebben. Zij hadden wel geen traditioneel feest in een feestzaal, maar het was niettemin een knalfeest!

Voor de rest ben ik het met Amber eens, behalve wat betreft de getuigen.
Als je enkel voor de wet trouwt, moet je je getuigen pas 5 dagen voor het huwelijk doorgeven bij de gemeente (althans dat is toch zo in Leuven). Resutaat: mijn vriend heeft zijn getuige pas gevraagd 2 uren voor het papier binnen moest...

Annelies
28-11-2015
 Meld misbruik14-5-2008 11:52:51

Hallo Inge,

Dit is perfect mogelijk. Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd op Valentijn en wij gaan trouwen op 9 augustus. en om eerlijk te zijn we zijn al klaar met alles.
Hebben wel een maand aan een stuk er constant mee bezig geweest. De zaal kerk en gemeentehuis waren de eerste twee weken al in orde. Alleen de jurk daar moet je zo snel mogelijk voor gaan want je moet 12 weken wachten. Maar als de zaal van je dromen nog vrij isn, net als bij ons, zie ik geen reden waarom niet! Het enige wat wij nog moeten doen is de menukaarten en daar zijn we ook mee bezig. Is echt perfect haalbaar maar dan moet je wel direct beginnen. Veel succes nog!!

groetjes,

Annelies

Kris

Meld misbruik14-5-2008 12:52:04

Dat moet perfect lukken! Wij hebben beslist om te trouwen in maart en we trouwen in augustus! De zaal en je kleed zou ik als eerste voor gaan kijken, de rest volgt vanzelf ;-)

Dorine

Meld misbruik14-5-2008 12:56:27

hallo,
proficiat in elk geval. Misschien een bruikbare tip bij Sofie in Deinze is er voorraadverkoop van de bruidskledij. Wie weet zit daar je WOW-kleed wel tussen!
Alvast succes met je zoektocht.
Groetjes

JOKE
12-7-2008
 Meld misbruik14-5-2008 13:54:05

Hallo Inge,

Al heel wat bruikbare tips hier! Maar ik zou toch ook zo snel mogelijk de fotograaf en/of videograaf vastleggen. Als je een echte professionele wilt, zitten die vaak toch ook al enkele maanden volboekt.

Nog veel succes bij alles!
Joke

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 14:21:44

Het kan lukken als je goed bent in snel de juiste beslissingen nemen. Ik ben daar niet zo goed in en heb dus ook mijn tijd genomen. Bij mijn vriend zou dat sneller gelukt zijn allemaal, maar ik heb alles goed overwogen. Wij trouwen nu zaterdag en we zijn er al iets meer dan een jaartje mee bezig...

Groetjes,

Hilde
17/5/08

Els

Meld misbruik14-5-2008 19:32:52

Hey!

Eerst en vooral een dikke proficiat en welkom bij de club!

Op deze site gaan jullie alvast heel wat leuke ideeën en tips opvissen.

Ook wij trouwen in oktober, de 25ste... m'n ventje heeft me gevraagd in februari.

Alles is mogelijk, maar je moet stilaan in actie schieten. Begin met de wet, feestzaal en kerk (als jullie dat willen).

Daarna kan je best voor je droomjurk gaan kijken.

Vervolgens komt alles wel in orde ;-)

Succes ermee!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Karolien
1-12-2007
 Meld misbruik14-5-2008 21:50:05

Niet mee inzitten! Wij hebben in augustus beslist om te trouwen en zijn op 1 december gehuwd. De praktische zaken waren snel in orde. Het meeste tijd kroop in het creatieve werk: uitnodigingen maken, de misviering voorbereiden, teksten schrijven enzomeer. Dus, het lukt zeker! Veel succes!!!

Kathleen
5-7-2008
 Meld misbruik15-5-2008 19:38:46

Mijn vriend vroeg me 12 april ten huwelijk en wij trouwen op 5 juli. Een stuk eerder dan jullie.

Dat moet zeker lukken dus!

mien
27-9-2008
 Meld misbruik18-5-2008 11:10:18

Hey,

Mijn vriend heeft me ook in april ten huwelijk gevraagd en we zouden ook al in oktober willen trouwen. iedereen zegt ook dat we veel te weinig tijd gaan hebben maar ik ga ervoor. Ik werk voltijds+leren(volop examens) +kindje dus het is nu ook stressen.Wij zijn gisteren naar de eerste zaal gaan kijken en het was meteen bingo.Ik ben me juist wat zorgen aan het maken voor het trouwkleed maar da zal wel lukken denk ik. veel succes en ik denk als je het echt wil, dan komt alles in orde.
grtz M&M

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik19-5-2008 9:08:39

Hallo allemaal,

Dank je wel voor de reacties, proficiat aan diegene die zo snel alles voor elkaar kregen. Maar nog een bijkomend vraagje. Trouwden jullie ook voor de kerk? Want dat levert toch nog wat bijkomend werk op heb ik ondertussen begrepen.
Wij zijn nog steeds op zoek naar onze droomzaal en een datum.
Inge

Heidi
11-7-2008
 Meld misbruik22-5-2008 9:40:38

hoi,
25 december vroeg mijn vriend me ten huwelijk en in april beslisten we om op 11 juli nog te trouwen en jawel hoor. alles is al zo goed als in orde.
Nog enkel problemen met onze ringen.
Succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...