Nu Online
Momenteel zijn er 449 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwverslag & tips

2-6-2008 11:13:27
Hallo toekomstige bruiden en bruidegommen,

ik ben geen bruid meer maar een echtgenote :) Wij zijn vorige zaterdag (24 mei getrouwd) en daarna direct op huwelijksreis vertrokken. Terug van gisteren en zoals beloofd een verslagje met hopelijk wat nuttige tips.

Eerst even algemeen: Ik ben een erge controlefreak maar heb wonder boven wonder echt alles kunnen loslaten. Zorg ervoor dat je een goed draaiboek hebt, met alle telefoonnrs van de bloemist/zaal/nuttige gsms, echt de details ook daarin, en geef dat aan een paar vrienden die die dag dan verantwoordelijk zijn voor de goede gang van zaken. Zo kan je zelf optimaal genieten, want je bent zo met alle gasten bezig dat je echt niet meer aan het organiseren wil slaan!

De week voor de trouw was mega-hectisch en ik had ne hoest en keelpijn maar alle adrenaline en endorfines hebben gezorgd dat ik daar niks van gemerkt heb de dag zelf :)

De dag op voorhand is Marina van bloemenwinkel Mirte ons huis en de kerk gaan versieren, en ik heb nog nooit zoiets moois gezien als op onze trap!

De dag begon om half 8 toen de make-up artiste Margot en mijn 4 bruidsmeisjes aankwamen (wij hadden een Belgisch/Engelse trouw vermits mijn man Engels is, dus we hadden volwassen bruidsmeisjes en een best man en ushers). We hebben elkaars haren gedaan, de make-up werd gedaan en we nuttigde één glaasje champagne. De fotograaf (Bart Vandermeersche) was ook aanwezig en hij hield zich heel rustig tussen al die kakelende meiden.

De bruidsmeisjes deden allen hun jurken aan (allemaal in dezelfde kleur, maar verschillende modellen) en ze waren echt prachtig!

Een singeldekker Engelse Oldtimer van de London Ceremony Bus - echt prachtig - is dan de familie van mijn man gaan ophalen in hotel New Damshire in Leuven en dan mijn man en de best man in ons huisje. Een beetje later stond Neil aan de deur met het boeket (Mirte op de Vismarkt), twas echt prachtig, en hij was aan het wenen (ongelofelijk, dat had ik nog maar 1 keer gezien). Mijn kleed was dus geslaagd :)
Twas een jurk van Sophia Tolli - de Sarah uit collectie 2007 als gelle curieus zijt :) Zat echt super!

Dan naar het gemeentehuis - daar een korte receptie en dan ging de suite thuis lunchen terwijl wij fotos gingen nemen in het park van Tervuren. Echt een mooie locatie, en niet te druk! Het weer was trouwens super, een 20-25 graden, niet te warm, niet te koud :)

Ondertussen was er een Engelse dubbeldekker bus aan het rondrijden in Leuven om alle buitenlandse gasten en ook een aantal van mijn vrienden op te pikken en naar de kerk te brengen. Ik kan zo een bus echt aanraden, ook voor de suite, is echt tof dat je zo allemaal samen zit!

Dan de misviering, in twee talen (vb eerste lezing int Engels, evangelie int Nederlands) en ik had misboekjes gemaakt waarin alles ook vertaald was voor de anderen, zodat iedereen de hele tijd kon volgen. Ik heb heel veel complimenten over de viering gekregen, dus dit systeem werkt zeker (voor de andere tweetalige huwelijken onder jullie). Er was ook echt enorm veel volk in de kerk, vriendinnen uit het middelbaar die via via gehoord hadden dat ik ging trouwen enzo :)

De muziek tijdens de viering was traditionele kerkmuziek. We hadden Joris Verheyden voor het orgel en dan een gelegenheidskoor 'Amicantuli' voor de zang. Het waren prachtige hymnen en een beetje gregoriaans, twas echt fantastisch!

Na het afleggen van de beloften (die we zelf geschreven hadden, ben echt blij dat ik daar Neil toch van heb kunnen overtuigen) bleek dat we de huwlijksaars in de auto waren vergeten, maar dat was vooral grappig ;)

Na de mis hadden we een ijskar van het ijsmanneke in Binkom, heel lekker, en niet duur!

Dan direct naar de receptie. Die vond plaats in het Kastanjehof te Pellenberg. Het weer was nog altijd goed, dus we konden buiten staan. De hapjes en drank waren goed en overvloedig, dus dat was top! De receptie heb ik het minste aan gehad omdat ge dan echt wel alle vrienden van u ouders enzo twee keer drie kussenmoet geven, maar twas ook wel leuk hoor!

Dan aan tafel. Vermits wij heel veel gezelschapsspelletjes spelen hadden we tafelnamen die verwezen naar spelletejs, wat blijkbaar aan een aantal tafels direct ook zorgde voor een extra gespreksonderwerp :) We hadden de buitenlandse en Belgische gasten gemixt en dat is echt goed gekomen! We hadden een soep - sorbet en hoofdgerecht. ALle mensen van het eten waren immers al op de receptie van twee uur geweest (met 7 hapjes per persoon), dus een voorgerecht was niet echt nodig. Het eten was echt lekker (één van mijn vrienden is ne hele moeilijke als hij op restaurant gaat, hij kent er veel van, en die heeft zelfs zijn zege gegeven) en de service top. Alles liep ongeveer op tijd en er was genoeg wijn, extra opdieningen, het Kastanjehof is echt SUPER!

Dan kwamen de mensen voor het dansfeest/dessertbuffet aan (ondertussen is het 9h). Die zijn we gaan verwelkomen en dan gingen de muren tussen de twee zalen open en hebben we onze openingsdans gedaan. 'We have all the time in the world' van Louis Armstrong, ons liedjes :) Twas ne echte plakker, maar tot mijn verbazing bleef echt iedereen kijken en ze waren zo stil, super grappig, want we hebben echt niks speciaal gedaan :) Ik had echt veel schrik voor de openingsdans, want Neil heeft geen enkel gevoel voor ritme, maar in dat moment opeens wel, dat was echt vreemd. Hij heeft me zelfs eens rondgedraaid :)

Na drie kwartier dansen - met DJ Lebart, een andere ongelofelijk aanrader - zijn we aan het dessertbuffet begonnen. De huwelijkstaart werd voorzien door het Kastanjehof en kwam van bij abkkerij Jaubin in Kessel-Lo, super lekker! Bovenop de taart hadden we een miniatuur Neil en Cathy (met alle details van het kleed enzo) en dit kwam uit Engeland, vanbij Atop of the Teir, die mevrouw maakt dat uit keramiek, en tis echt nog mooier als ik dacht (ons beeldje staat trouwens bij de voorbeelden nu, heb ik gezien).

Goed gedanst, en dan op een bepaald moment de openingsdans nog eens gedraaid en dan een taxi gepakt richting Pullman hotel aan de luchthaven. Daar de volgende morgen een shuttle naar Zaventem gepakt en naar Santorini in Griekenland vertrokken. Prachtige locatie voor een huwlijkreis! Heel romantish, mooi weer, echt super! (twas zelfs al een beetje te warm ;) )

Gisterenavond terug thuis gekomen tegen 3 uur en dan nog kaartjes en cadeautjes beginnen opendoen, we konden ons niet inhouden! Super om al die mooie wensen te lezen!

Maar dus, geniet van jullie dag, maak er iets mooi van, nog veel succes en als jullie nog vragen hebben, laat maar horen :)

Liefs

Cathy
9 dagen gehuwd

Cathy
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1556

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik2-6-2008 11:16:35

Ik wou ook nog even toevoegen (hoewel tprecies al een lang verslag is geworden): Bedankt aan alle mensen die mijn bij de voorbereidingen hier hebben geholpen. De tips die je hier meekrijgt zijn echt wel nuttig :)

En mijn trouwkleed kwam trouwens uit de Honeymoonshop in Rotterdam, omdat ik het in Engeland gekozen had en Sophia TOlli nog niet verkrijgbaar was in België, ik hoop dat dit gaat veranderen, want zijn echt super jurken!

Cheers!

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik2-6-2008 11:51:28

hey

Proficiat !!!!!

Leuk om te lezen dat een huwelijksfeest altijd vlot is verlopen en dat het waarschijnlijk de mooiste herinnering zal worden! Ik wens jullie nog heel veel succes in jullie verdere leven samen!

Groetjes, Laura
11 juli 2009

Matthias
6-9-2008
 Meld misbruik2-6-2008 12:15:19

Mooi, en proficat! :)

Zie er dubbel & dik naar uit wanneer je zoiets leest ... nog een paar maandjes ! :)

Matjas.

30/08/08

Ann
8-8-2008
 Meld misbruik2-6-2008 15:13:48

Cathy,
Leuk om dit hier zo te lezen, ik krijg superveel zin naar mijn trouwdag (8-8-8) ! De stress is minder nu ik jouw verhaal gelezen heb, echt ontroerend !
Zeg, wat vond jij van Bart Vandermeersche (fotograaf?) Wij hebben die ook...ben wel benieuwd wat jullie ervan vonden...
groetjes!
Ann

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik2-6-2008 17:00:16

Dag Ann,

ik ben heel content over Bart, is echt ne toffe kerel. Hij is ook langer blijven plakken dan afgesproken, hij was de hele tijd foto's aant nemen maar liep nooit in de weg, echt goed! Hij komt ook morgen al langs met de fotos op kleine kwaliteit op dvd, (dus 10 dagen na de trouw), en dan mogen we kiezen welke fotos we willen enzo. Mijn moeder heeft er al een aantal gezien en ze vond ze heel mooi, maar ik kan dus pas een eigen mening vormen morgen, maar ik heb er alle vertrouwen in :)

Geniet nog van de voorbereidingen!

Cathy

eva
1-10-2008
 Meld misbruik27-10-2008 23:20:40

hi Cathy,

hopelijk is je huwelijk sterker dan ooit. ik woon op t moment in Liverpool en ga trouwen met een Liverpudlian in Leuven in juli 2009. Zou je je huwelijksmis eens kunnen doorsturen en enige andere info met betrekking tot tweetalige huwelijken want het is ni gemakkelijk (ik weet alleen de vlaamse manier en wil graag enige engelse invloed)
kellydave62@hotmail.com
groetjes,
Eva

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info