Terug naar overzicht
fiogf49gjkf0dWij moesten ook wachten tot er papieren werden opgestuurd,maar da duurde voor mij ook te lang,ik heb toen contact opgenomen met de gemeente,een week later zaten de papieren in de bus.Dus,ik zou zeggen,bel eens!Grtz sarah
fiogf49gjkf0dHoi Inge,Wij trouwen op 3 oktober 2008. Ik ben dit op de gemeente gaan vastleggen begin september 2007. In april ben ik eens gaan horen op de gemeente om er zeker van te zijn dat ze het wel in hun agenda gezet hebben. Dit was wel in orde. De ondertrouw mag niet langer dan 6 maanden op voorhand en moet minstens 2 weken voor de trouwdatum. Bij ons is het nog 3 maanden te gaan en heb ook nog niets gehoord. Vorige week heb ik op maandag een mailtje gestuurd, dit hebben ze pas op vrijdag gelezen en een antwoord heb ik nog niet gehad. Ik zal deze week maar een keertje langsgaan of bellen. Het duurt wat lang volgens mijn normen.Groetjes,Vicky
fiogf49gjkf0dHoi IngeJe kan best samen even naar het gemeentehuis gaan en gelijk de gegevens van de getuigen meenemen (als je die al hebt)Dan wordt alles ter plaatse in orde gebracht. Gegevens worden ingebracht en je krijgt al documenten mee voor je werkgever en zo.Veel succes nog.Hilde
fiogf49gjkf0dwij hebben in december onze trouw aangegeven (wij zijn in mei getrouwd) en hebben eind februari of begin maart - ben niet meer zeker - een papier gekregen dat er een huwelijk op onze naam stond en dat we dat moesten komen bevestigen op het gemeentehuis.Dus wij hebben het toch twee maanden op voorhand gekregen.Als je in september trouwt, kan het dus zijn dat je het eind juli ontvangt, maar als je u daar niet zeker bij voelt, kan je idd best een bellen.Volgende gegevens moet je weten van je getuigen: voor- en achternaam en geboortedatum.Groetjes!
Wij trouwen op 06/09 van dit jaar en hadden ook nog niets gehoord. We stonden wel al in potlood in hun agenda en ze hadden toen gezegd dat ze 8 weken voordien zouden bellen. Omdat ik zekerheid wou (onze uitnodigingen zijn nl vorige week de deur uit gegaan) hebben we gebeld en ze waren nog op mijn geboorteakte aan het wachten. Ze hadden die aangevraagd maar dat duurt even eer dat binnen is. Ze gingen ons zeker bellen als ze alle papieren hadden en dat hebben ze dan ook vorige week gedaan. We gaan deze week nu alles in orde brengen en moeten gewoon een kopij van de identiteitskaart van onze getuigen meebrengen.Katleen
fiogf49gjkf0dBij ons op de gemeente doen ze dat ongeveer een maand, anderhalve maand op voorhand. Daarvoor moet je dus niet afkomen bij ons.de datum ligt wel al vast hoor.GroetjesHeidi13/09/2008
fiogf49gjkf0dHallo allemaal, Vandaag dus een brief gekregen dat het in orde is, nu moeten we juist nog eens langs gaan. Ik heb te vroeg geroepen ;-)GroetjesInge