Nu Online
Momenteel zijn er 395 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

leuke manier om geld te geven

30-7-2008 15:30:59
hey,

ik ben op zoek naar een leuke manier om geld te geven op een trouw, zoals geld in een confituur of honing pot, of geld allemaal aaneengeplakt op een rol of geld in een kaars of zoiets weten jullie nog zo van die leuk ideetjes.
Wil echt zoiets tofs kennen.

Liefs

nele

nele
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 584

Annelies
4-7-2008
 Meld misbruik30-7-2008 15:35:25

Hoi Nele

Wij hadden geld gekregen dat in brood was gebakken. Was wel leuk om al het geld bijeen te zoeken.
Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, kregen ze het getal 25, waarin geld zat gesmolten met frituurolie.
Misschien dat je een bepaald figuur kunt maken en dit kan namaken..

Hopelijk vind je iets leuks, succes ermee

Groetjes Annelies

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik30-7-2008 15:55:43

Wij hebben geld gekregen in een kaars gesmolten (was wel wat "brand"werk aan om alle muntstukken te verzamelen) en dan nog in een blok gips (was heeeeeeel veel werk aan)...
Groetjes,
elisadiana1@hotmail.com

dorien
4-10-2008
 Meld misbruik30-7-2008 15:55:56

hallo Nele,

dit hebben wij ook al gezien:
- een geldboom waar het geld aan de takken hangt en verstopt is in de pot
- een kruiwagen waarin geld in potjes zit met daar lagen cement op (zie dat je meer zand hebt dan cement anders zou het wel eens kunnen dat het koppel grote moeite moet doen om dit open te breken)
- figuur van een trouwkoppel in kippegaas uitgewerkt en met gazettepapier bezet (zoals ze doen op ballon om maskers te maken) en daartussen briefjes steken

ziezo hopelijk vind je een originele manier om jullie geld af te geven :o)

groetjes!
Dorien

eva
26-10-2008
 Meld misbruik30-7-2008 16:10:52

Ik heb onlangs voor een huwelijk een bos bloemen gemaakt met plooiballonnen en in het hartje van elke bloem een paar stukken van 2 euro gestoken.
Ik had zo'n 14 bloemen denk ik en dat geeft echt een enorme ruiker! Met de kleuren aangepast aan het huwelijk is het eens zo leuk.
Laat maar iets weten als je een foto wil.

groetjes,
eva

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik30-7-2008 17:48:17

je moet wel opletten aan wie je dit geeft, niet iedereen vindt het fijn om zoiets te krijgen... ik zou d'er zelfs gewoon niet aan beginnen als ik zoiets vies kreeg denk ik.
groetjes
Kim

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik30-7-2008 17:48:40

Hey Eva,

Ik geef gewoonlijk geld in een balon. In die balon worden dan kleine hartballonnetjes gestoken of een klein knuffelbeertje ofzo en daar bij in steken wij briefjes vaan 5 euro die we zowat omgeplooid hebben.

Mijn nonkel doet dit namelijk zelf.

Groetjes

Cindy

www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik30-7-2008 18:53:41

Als ze huisdieren hebben is het leuk om het geld door het diervoeder te mengen. Zo hebben wij ooit een kruiwagen vol kanariezaad en kleingeld gegeven. Het vogeltje heeft er ook nog jaren van kunnen eten.
Wat ook leuk is als grap: een grote kartonnen doos chic ingepakt, gevuld met borden of glaswerk ergens uit een kringloopwinkel. Hier met veel tralala mee binnen komen en struikelen. De doos met veel zwier late vallen. Hard genoeg dat alles goed breekt hé. Open monden genoeg... Later hebben wij een groot gevuld roze spaarvarken afgegeven.

Els

Meld misbruik30-7-2008 21:02:05

Hey!

Hier staan heel wat leuke dingetjes bij elkaar, maar pas op... niet alle banken zijn zo gek van dat 'gebruikt klein geld'... Zodra het iets of wat plakt, kan het niet meer door het automatische telmachien en wordt het dus waardeloos. En dat vind ik toch ook wel jammer. Zowel voor de schenkers als ook voor het bruidspaar.

Heel veel succes ermee!!!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Lore
26-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 21:17:41

Geld in een ballon, als je dit vraagt kan de bloemist ook geld steken in een boeketje bloemen, een spaarvarken met geld in...
Ik zou geen te moeilijke (lees in cement, zand ofzo...) cadeau afgeven. Niet iedereen houdt hiervan.
Hoop dat je iets hebt aan deze ideeën.
Groetjes

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik31-7-2008 8:45:21

Wij kregen een hele grote vaas, gevuld met kleingeld en daarin twee visjes... Niet zo extreem als sommige dingen die hier staan,maar wel leuk :-)

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik31-7-2008 9:00:24

Hoi,

Wij hebben vorig jaar aan vrienden één gite doos met daarin allemaal kleine doosjes gegeven.
In het laatste doosje zat dan ons geld.

Op alle dozen hadden we een thema geschreven waarvoor de inhoud voor zich sprak.
Vb de bruid is zot van schoenen.
We hebben haar oudste en lelijkste paar te pakken gekregen en haar "gegeven". En zo ook met alle andere dozen.

Achteraf zeiden ze dat ze het heel leuk vonden.

Wij hebben dit met twee koppels samen gedaan, en het geld van het andere koppel zat tussen een snoep gemengd, nu bijna een jaar later heeft de bruid het ontdekt...

Groetjes

Sofie
19/09/2009

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik31-7-2008 9:21:13

hey

wij hebben twee weken geleden blikken afgegeven. gewone blikken van hondenvoer, boontjes,... opengemaakt, leeggemaakt en uitgewassen. daarna gevuld met rijst vermengd met kleine centjes en de blikken dichtgeplakt en in een gewone kartonnen doos van een winkel ingepakt zodat het leek alsof ze een ganse doos eten kregen.
we hebben er ook nog paar blikken bijgedaan waarin enkel rijst zat.

je moet wel een blikopener hebben die de blikken op een bepaalde manier openmaakt, zo tussen de rand, zodat je je aan geen enkele rand kan snijden en de blikken makkelijk terug kan dicht doen...

ik had er ook nog 1 euro uitgehouden en die al vroeger afgegeven samen met een kaartje en gezegd dat ze die ene goed moesten bijhouden omdat ze die nodig hadden voor hun kado ;-)

succes sas

Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik31-7-2008 14:54:13

Wij hebben drie lege voetballen opengesneden, daar massa's klein geld in gestoken en de voetballen weer dichtgenaaid, zodat het echt ronde ballen leken. De bruidegom was natuurlijk een voetballer, moet ik er wel bij vertellen.

Veel plezier!
Gwen

Veerle
13-6-2009
 Meld misbruik1-8-2008 15:38:13

Je kan ook in een gelatinetaart enkel geld steken. Als je gelatineblaadjes gaat halen en met warm water mengt al dan niet gekleurd... zodra het koud wordt, wordt de taart hard, daar kan je dan geleidelijk aan enkel geld en zelfs briefjes in steken. Enige nadeel: als het in de feestzaal warm is, is de taart mss al gesmolten eer het feest om is. :-/

Nathalie
6-7-2011
 Meld misbruik2-8-2008 17:16:47

Hoi,

Wij kregen ook nog stukjes van 0.50 euro die in bierkurkjes zaten en dicht geklopt waren... Ook geld in een schoendoos die dan in een grote doos zat die volgespoten was met isolatieschuim... Ook het brood met het geld kregen wij. Jaja daar was wel even werk aan om dit los te krijgen maar is toch gelukt en we konden er best om lachen... Je moet wel weten dat niet iedereen dit apprecieert en dat bij bepaald zaken (bijvoorbeeld die gelatinetaart, geld begraven,...) het geld ook snel kan oxideren en de bank het dan niet meer wil aanvaarden. Hou daar toch wel rekening mee als je iets doet want het is natuurlijk zonde voor het koppel dat trouwt als ze erna uiteindelijk niks meer mee zijn hé...

Andere leuke dingen die wij kregen waren spaarvarkentjes met geld, een kader met briefjes in en in het midden een foto van ons.

Groetjes, Nathalie

Vanessa
21-3-2009
 Meld misbruik5-8-2008 21:54:51

Hoi,
Mijn schoonbroer heeft op zijn trouw een pot haargel gekregen met daarin allemaal muntjes.

Stefanie
24-7-2009
 Meld misbruik6-8-2008 15:55:58

Hallo,

Wat ik al verscheidene keren gehoord heb:
vrienden beginnen reeds lang op voorhand met al het leeggoed dat ze hebben, bij te houden, in plaats van naar de drankencentrale terug te brengen. Al het leeggoed wordt dan in/rond het huis van de trouwers gezet. Het koppel moet dan achteraf zelf het leeggoed terug brengen, wat hen toch een mooie som opbrengt.
Wel vooral interessant wanneer je dat met een vrij grote groep vrienden kunt doen, want je zou toch een heleboel lege bakken moeten kunnen verzamelen ...

Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik1-10-2008 17:38:09

Op ons avondfeest kregen we een zeef met de boodschap dat we die nog zouden kunnen gebruiken... In onze living hadden de vrienden een blauwe schelp-zandbak gezet met klein geld erin - plezant en achteraf ook leuk voor kindjes later!
Ook een ton met schapenstr*nt en mesthoopgrond (omdat wij op een boerderij zitten) en daarin dus kroonkurken met kleingeld (was wel véél werk, stinkend maar toch plezant) en tenslotte een big bag vol papierstrookjes (100 kilo ofzo) en we moeten daaruit 12 strookjes met telkens één cijfertje op vinden die dan samen een rekeningnummer vormen. Nu moet ik toegeven dat we dit na meer dan 2 maand na onze trouw nog steeds niet gevonden hebben (er zitten 12000 strookjes is) maar van het oud papier krijgen we ook al zeker 50 euro, dus dat hebben we allicht al zeker :)
Kaars met geld in ook, ik vind het alleen zonde om die op te branden!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...