Nu Online
Momenteel zijn er 285 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cadeau's van de genodigden

31-7-2008 15:25:02
Beste medebruidjes en reeds getrouwde dames,

Ik ben de laatste hand aan het leggen van onze voorbereidingen en ben nu eigenlijk wel eens curieus naar bepaalde zaken.
Wij hebben als cadeautip ons rekeningnummer en een omslagje opgegeven.
We hebben al enkele bedragen ontvangen maar van het merendeel nog niks. Nu vroegen we ons af hoeveel mensen gemiddeld geven per koppel als ze naar een trouwfeest komen... kwestie van niet nodeloos te veel spaarcenten van onze spaarboekjes te halen om alles te betalen als we een week later dat bedrag ruim terug krijgen als cadeau's. Bij ons komen er dichte familie (ouders, broers, zussen, grootouders, hele dichte collega's en hele goede vrienden).

Kunnen de reeds getrouwde dames onder jullie me misschien wat meer tips geven?

Groetjes

Claudia
8-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 832

Kristien
16-8-2008
 Meld misbruik31-7-2008 15:50:27

Hoi! Wij trouwen op 16/08/2008 en krijgen volop stortingen binnen. Het is echter heel uiteenlopend mensen die niet aanwezig kunnen zijn en die toch 100 euro storten en dan zijn er mensen die wel komen naar het avondfeest (met 2 personen) en slechts 75 euro storten... Van familie krijgen wij ronde de 200 à 250 euro... Dusja, het is echt heel moeilijk om daar een bedrag op te kleven. Sommigen geven ook een omslag op de dag zelf dus... Groetjes!

ex-bruid

Meld misbruik31-7-2008 15:50:34

Om eerlijk te zijn, bij ons kon je daar totaal geen rechte lijn in trekken. Sommigen gaven meer voor de receptie dan andere gaven voor het avondfeest.

Van wie je meer verwacht krijg je soms minder en andersom ook! Uiteindelijk was het totaal bedrag wel meer dan we ooit hadden kunnen denken, maar een trouwfeest er totaal mee terug betalen ging toch niet.

Han
18-7-2009
 Meld misbruik31-7-2008 15:53:11

Dag Claudia,

ik ben zelf bezig met de voorbereidingen van ons trouwfeest (juli 2009), maar ik ben zelf al naar enkele trouwfeesten geweest en je mag toch rekenen dat de mensen minstens 50 eur per persoon geven en van dichte familie of goede vrienden kan je volgens mij zelfs meer verwachten.

groetjes, Han

Kelly

Meld misbruik31-7-2008 16:52:48

Hey,

wij hopen ook een deel terug te krijgen via cadeau's, aangezien we alles zelf bekostigen en nog aan het verbouwen zijn!
Wij hebben geschat op 10 euro p/p bij de receptie (omdat die vooral bestaat uit mensen met een verstandelijke beperking van mijn werk) en 30 euro p/p bij het avondfeest (de ene zal wat minder geven en de ander wat meer).
Groetjes

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik31-7-2008 16:53:18

Hey,

Dit is moeilijk te schatten..
Van sommige krijg je meer dan verwacht, van andere minder. Wij kregen denk ik gemiddeld wel 50 euro per persoon. Uitzonderingen hierop was een koppel dat op voorhand had gezegd: als jullie trouwen geven we ne hele schone kado... we hebben 40 euro gekregen voor hen beiden tijdens het avondfeest en ze zijn tot het laatst gebleven.. Niet dat ik meer eis.. maar zeg dan ook niet op voorhand dat je kweet ni wat gaat geven.. Wil maar zeggen.. moeilijk in te schatten.. Van een ander koppel op het avondfeest kregen we 25 euro en een lamp van de ikea..

Groetjes,

Kim

Matthias
6-9-2008
 Meld misbruik31-7-2008 16:54:40

Ik denk niet dat je hier een voorspelling in kunt maken.

Zoals hier al gezegd is, van sommige mensen krijg je veel meer dan gedacht, van sommige veel minder.

Wij rekenen op NIETS, en alles wat we krijgen is mooi meegenomen.

D
8-8-2008
 Meld misbruik31-7-2008 17:22:05

Wij hadden ons rekening nummer ook op onze uitnodiging gezet, maar tot nu toe hebben we maar 2 stortingen gekregen en we trouwen binnen 8 dagen.
Ik hoop dat we dus wel veel envelopjes gaan krijgen, want ben stiekem een beetje bang dat sommigen denken van we storten het later wel, en het dan uit het oog verliezen ...
Maar aller, zal wel niet he
We hebben ook wel ongeveer 50eur per persoon gerekend, zo kunnen we toch ons feest terug betalen

groetjes

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik31-7-2008 18:27:38

Hoi,

Wij geven € 75 pp, dus € 150 per koppel aan goede vrienden.
Voor familie geven we iets meer, € 200 per koppel. Voor heel goede vrienden hebben wij € 250 koppel gegeven.
Veel hangt af hoe goed je het koppel in kwestie kent.

Vrienden van ons hebben ook wel het tegenovergestelde meegemaakt...
Van zijn familie hebben ze van de meeste mensen NIETS gekregen.

Nu ja, zoals door velen al gezegd : voorspellen kan je dat natuurlijk niet.

We zijn dit weekend naar een trouwfeest geweest en om eerlijk te zijn hebben we ook nog niet gestort, beetje leeghoofd namelijk...

Geniet van je huwelijksdag !!!

Groetjes

Sofie
19/09/2009

ex-bruid

Meld misbruik31-7-2008 19:43:23

even reageren op onderstaand bericht. Ik vond het heel erg vreemd dat sommigen pas na de trouw op onze rekening stortte. Maar bij ons was dit ook veel het geval, bijna 25% stortte pas achteraf.

jessy
18-7-2008
 Meld misbruik31-7-2008 22:07:06

hoi
wij zijn nu 13 daagjes geleden getrouwd
en, we hadden héél veel centjes gekregen
ik had familieleden uitgenodigd die ik zelfs niet kenden maar mijn ouders stonden er op dat deze uitgenodigd werden
wij hebben geen enkel envelopje onder de 200 euro gekregen , we hebben onze spaarcentjes kunnen laten staan en er zelfs og wat boven op doen , wij hadden 12 000 euro nog over en hadden al onze rekeningen ook met het gekregen geld betaald
groetjes

joke
12-7-2008
 Meld misbruik1-8-2008 9:37:48

Hallo Claudia,

Wij hebben zo'n 8000 euro cadeau gekregen, wat ik persoonlijk vrij veel vindt. we hadden daar alleszins nooit aan gedacht! Zijn dr dus wel heel blij mee natuurlijk.
Zelf geven wij voor een receptie een 50 euro en voor avondfeest 100 euro en bij goede vrienden of familie 150 euro (100 euro voor de kosten + een spaarcentje)

Grts,Joke
12-07-08

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik1-8-2008 10:32:48

We hebben toch heel veel envelopjes gekregen met 100 EUR in (van een koppel dan)..

Groetjes,
Inge
14/06/2008

s
1-6-2007
 Meld misbruik1-8-2008 11:32:49

Zoals gezegd: erg moeilijk om daar bedragen op te plakken.
Voor de receptie lagen de bedragen tussen de 20-35euro voor koppels en singles. Mijn collega's gaven 12.5 euro/persoon.
Op het avondfeest lagen de bedragen tussen de 25 tot 250 euro.
250 hebben we maar van 1 iemand gekregen. Bij ons gaven de meetste koppels tussen de 70-100 euro. Met een paar uitschieters naar 150 en die 250 dus. Maar we hebben ook veel envloppen ontvangen van koppels met minder dan 50euro.
Wil je een klein idee kan je rekenen: aantal genodigden receptie *15euro + aantal genodigden avondfeest * 40euro.
Ik veronderstel dat je dat bedrag vrij zeker gaat hebben en niet gaat onderzitten. Maar als je het geluk hebt dat er wat rijkere tantes en nonkels in je familie zijn die er een schepje boven op willen doen heb je veel meer, he.

Peggy
8-8-2008
 Meld misbruik1-8-2008 11:35:09

is inderdaad zeer uiteenlopend
over het algemeen duurt het lang voor men stort (misschien met memodatum zodat het precies op de trouwdag wordt gestort?!)
Wij krijgen van nonkel en tantes ook rond de 200 euro. Van vrienden gaat dit tussen 30 en 50 euro per persoon voor het avondfeest. Maar je krijgt ook al wel eens meer en wel eens minder! groetjes

Inge
4-4-2009
 Meld misbruik1-8-2008 20:21:32

Hey allemaal,
Wij nodigen een hoop vrienden en collega's uit voor het dessertenbuffet+dansfeest... Iemand een idee wat we daar van cadeau mogen rekenen...? Wij denken max. €15pp, maar zelf zou ik meer geven...(en heb ik al gedaan)

Meestal geven wij als koppel €50 voor een receptie en €100 voor een avondfeest, maar goede vrienden en familie krijgen normaal meer (€125 of €150 voor avondfeest, €75 voor receptie). Wij hebben €60 voor dessertenbuffet en dansfeest gegeven, al tel ik nu maar de helft van dat bedrag wanneer ik denk wat we zullen krijgen.
Wat is realistisch? Er zijn nogal veel namen op onze gastenlijst voor dit onderdeel van onze dag.

Thanks voor de feedback,
Inge

evy
1-3-2009
 Meld misbruik2-8-2008 20:07:40

Gisteren was het onze dag. Vanmorgen hebben we envelopjes geopend en de bedragen schelen inderdaad enorm. Gemiddeld kregen we een 40€pp. Er waren er die minder gaven, en natuurlijk meer, maar de meeste envelopjes zat 75-80€ voor 2 personen. Verwacht niet teveel, dan kan het ook niet tegenvallen.
Ik gaf het feest en zou alles zelf betalen. Alles wat we krijgen is mooi meegenomen...

Geniet van de voorbereidingen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...