Nu Online
Momenteel zijn er 300 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kan ik dit nog wel allemaal aan?

4-8-2008 16:35:00
Dag Bruidjes
Op sommige momenten zijn jullie op dit forum naar mijn aanvoelen de enigen die echt begrijpen hoe ik me voel.
Een heel jaar door kon ik hier vooral terecht voor practische vragen en dat was verrijkend.
Ik ben goed op tijd begonnen met de organisatie(okt 2007 en ik huw 6 sept 2008).Dit is heel bewust gedaan aangezien ik weet dat ik een controlefreak ben. Hierdoor had ik gehoopt alle praktische beslommeringen tegen de zomer achter mij te hebben zodanig dat ik een vrij kalme zomer zou hebben. Maar niets is minder waar want ik heb het verkeerd ingeschat.De stress komt niet van de dingen die ik niet heb gedaan of waarmee ik vast zit, de stress komt door andere mensen. Andere mensen die geen idee hebben wat het organiseren van een huwelijk met zich meebrengt. Andere mensen die enorm inzaten met hun eigen huwelijk en de regelingen maar nu het aan ons is, er geen zier om geven. Vandaag men eerste dag van het werk weggebleven, ik heb aanhoudend hoofdpijn doordat ik me te pletter pieker en erger.
Hier enkele voorbeelden en ik zal er zeker nog vergeten :
-men vrijgezellen liep in de mist doordat het een flauw afkooksel was van wat ik wou
-twee vriendinnen hebben me hierbij enorm teleurgesteld. De ene doordat zij heel de dag aan het zagen was hoeveel mijn vrijgezellen haar koste, dat ze moe was en na het diner vroeg ze zich af of het geen tijd was om naar bed te gaan.
De ander had beloofd het eten vast te leggen, beweert iedereen erover gemaild te hebben ..niemand heeft de mail aangehad.
Gevolg: welles nietes spelleke maar voor mij heeft ze er gelegen.2 jaar geleden betaald ik rond de 180 eur voor hare vrijgezellen, zij voor de mijne 8 eur(omdat zij uiteindelijk niet meeging).De 8 eur was voor een T shirt waar ze zeker op stond dat ze dat nadat ze het betaald had, toch nog zou krijgen
-mijn verloofde komen ze op de dag van de trouw halen in ons huis, ik vertrek vanuit mijn ouderlijk huis(drie kwartier van elkaar)in dit laatste komen we samen. mijn buurvrouw wees me er daarjuist nog eens op dat als hij in een file geraakt heel den boel ni doorgaat. Wat heb ik nu aan zo een uitspraak??
-mensen achter wie ik moet aanlopen voor een reactie en dan zeggen "oja wij komen nie kwas dat vergeten te zeggen"
-mensen die van dag 1 zeiden te komen en nu op de valreep toch afzeggen
-mensen die enkel komen als ze hun 2 maanden oude baby mogen meenemen
-genodigden die klagen over de plaats die ze gaan krijgen aan de tafels

Dus daar sta ik dan met mijn perfect afgewerkte timing terwijl zoveel mensen precies hun best doen om mij gek te krijgen.
Het is zo erg dat ik soms wou dat het al allemaal voorbij is of erger dat ik er nooit aan begonnen was.
Fysiek begint dit alles ook echt een tol van me te eisen.
Sorry maar ik moest het even kwijt.
groetjes

Vicky
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 408

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik4-8-2008 16:40:23

He laat de moed niet zakken hoor. Ik denk dat we allemaal wel te maken krijgen met zo'n mensen (trek er je lesje uit...). Bij ons op de dag zelf heeft mijn schoonzus geprobeerd om zoveel mogelijk roet in het eten te gooien. Ik zal zo'n mensen nooit begrijpen.
En inderdaad, het is nooit goed, de plaatsen die je voorziet voor hun is niet goed, de menu lusten ze niet...
Je kan nooit goed doen voor iedereen. Laat het niet aan je hartje komen en hou enkel rekening met jullie beiden en de mensen die er wel echt om geven. Al de rest is het niet waard.
Maak er een dag van om nooit meer te vergeten! Veel succes!
elisadiana1@hotmail.com

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik4-8-2008 16:54:49

Beste Vicky,

Ik kreeg kippenvel als ik je verhaal las...
Maar Diane heeft gelijk : laat de moed niet zakken.
Het moet en zal een prachtige dag voor jullie twee worden, want uiteindelijk zijn jullie degenen die in 'the spotlight' gaan staan en horen te staan.

Begrijp wel dat van die dwaze reacties een mens liever uit zijn vel springt dan er rustig bij te blijven.

En spijtig genoeg kan je maar één ding doen en dat zijn lessen trekken uit het gedrag van bepaalde mensen.
Maar vergeet de mensen ook niet die jullie wel steunen en er ook zoals jullie naar uitkijken.
Zij verdienen jouw aandacht, niet de rest.

Hoe dan ook kop op ! Je hebt zo te horen al het mogelijke gedaan om er een prachtige dag van te maken, laat ze dat niet van je afnemen. Wie ze ook zijn !!!

Als het je fysiek ook al zwaar valt, probeer misschien een paar dagen thuis te blijven en samen met je ventje eens ergens te gaan uitwaaien.
Want een uitgebluste bruid wil niemand zijn he ;-)

Vele groetjes !!

Sofie
19/09/2009

Ansje
23-5-2009
 Meld misbruik4-8-2008 17:02:23

Hey Vicky,

Volgens mij trek jij je dit allemaal teveel aan...
Maak er korte metten mee, die zogezegde vriendin van de vrijgezellenavond, zeg haar hoe slecht jij je erbij voelt, dat je dit niet verwachte...
en nee, een baby van 2 maanden dat gaat nu eenmaal niet op een trouwfeest, zoek een babysit of blijf thuis... en mensen die nu nog afbellen, oké, kom dan niet, das geld gespaard...
Ga ervan uit dat er op een zaterdag in september niet zóóveel verkeer is, de congé is voorbij, de mensen werken terug en gaan op zaterdag niet masaal de baan op...

Laat het over je gaan, makkelijk gezegd, ik weet het, maar tracht dit te doen..

Als je met de man van je leven trouwt, is dit omdat jullie dit zo willen en wat de rest wil, moeten zij maar weten, jullie moeten genieten, jij moet genieten, je leeft maar één keer en trouwt (normaal gezien) ook maar één keer, dus laat niet op je kop zitten!!!

vele geluk!!!

Ansje

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik4-8-2008 18:25:36

hey

ik trouw 6 sept en begin ook beetje zenuwachtig te worden maar probeer alles te relativeren
wat je vrijgezelle betreft mag je je niet teveel van aantrekken, het is enorm moeilijk om een groep meisjes zo iets te laten uitwerken, er zijn er altijd die een ander idee hebben , geen geld aan willen of kunnen uitgeven, of wie dit niet zo belangrijk vinden.
Ik ben er van overtuigd dat je beste vrienden alle moeite van de wereld gedaan hebben om er een leuke dag van te maken voor jou .
Je buurvrouw haar uitspraak is natuurlijk niet echt hoopgevend maar ze kan je beter waarschuwen dat je ventje tijdig vertrekt dan dat heel de planning in de soep loopt. (sommige mensen bedoelen het goed maar voor ons bruidjes is de meeste raad een maand voor de trouw enkel stressgevend :-)
probeer je tafelschikking niet te verklappen aan je gasten en wij lossen het ook op door de mensen een tafel toe te wijzen en niet een vaste stoel, zo kunnen ze zelf nog een beetje kiezen naast wie ze zitten maar kan je ze toch aan een tafel zetten die jij wil )
van die mensen die enkel willen komen met hun baby , dan komen ze maar niet (voor een receptie ok maar een avondfeest met een huilende baby is niet echt leuk)
-wat geven die mensen ineens als rede dat ze niet komen? ze weten toch al lang wanneer jullie gingen trouwen? mss je conclusies trekken over je vriendschap met hen als het een flauwe rede is, een trouwfeest is een mijlpaal in jullie leven, als ze het niet belangrijk genoeg vinden om jullie daarin te steunen dan trek ik daar mijn conclusies uit.

klinkt allemaal mss wat grof maar ik heb mezelf voorgenomen om deze laatste maand voor de trouw mezelf niet te laten ontmoedigen en er niet teveel stress te laten bijkomen.

ps de dag voordien ga ik me is goed laten masseren om alle stress van me weg te krijgen ☺

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik4-8-2008 18:31:14

We geven de tafelschikkingen niet echt door.
Ook worden de mensen per tafel gezet en niet per stoel zo kunnen ze zelf nog zien naast wie ze juist gaan zitten.
Het probleem heb ik gehad met een single vriendin die ik had ingedeeld bij mensen die ze heeft leren kennen op de vrijgezellen.
Maar ze ging liever bij de ander vrouwen..ja maar die hun tafel zit al stampvol.Daar ligt mijn lijn, ik ga mee zover het kan maar dan bepaal ik en dan kreeg ik een lang gezicht.Heb al spijt dat ik zoveel geld spendeer aan haar eten en en drinken en zij maar vervelend doen..

Alsof dit alles wat ik plaatste op het forum ni genoeg was, blijkt dat mijn mama een geknelde zenuw heeft in haar rug. Ze moet veel rusten en voor ons kappersbezoek donderdag ter voorbereiding van den trouw pijnstillers nemen.
Met wat pech zit ze er op den trouw ook mee.
Elke dag brengt gewoon vervelend nieuws mee..

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik5-8-2008 8:45:59

Hey meid,
Je bent niet alleen hoor. Ik heb soms ook het gevoel dat ze alleen op dit forum mij begrijpen.
Ik trouw nu zaterdag, en gisteren is er al vanalles "misgelopen". Ik ging mijn kleed afhalen, en toen ik thuiskwam zaten er zwarte strepen in de rok! Dit moest in de winkel gebeurd zijn. Na veel stressen zijn de strepen eruit!
Gisteravond moesten we om 19u naar de feestzaal voor de definitieve bespreking... In dat uurtje ervoor hebben nog 4 mensen afgebeld voor het avondfeest! Terwijl de uiterlijke datum op de uitnodigingen 1 JULI was!!! Je kan al raden welke gevolgen het had voor de tafelschikking enz...
En afgelopen zondag: top of the bill... Een vriendin van ons, die zou lezen tijdens de mis wist niet of ze nog wel zou kunnen komen!!!! Om te ontploffen!! Ik heb haar gezegd dat ik dit niet waardeer. Ok, de situatie waarin ze zit valt te begrijpen... Maar afzeggen omdat niemand haar dochtertje voor een uurtje wil bijhouden... In het ergste geval neemt mijn ventje zijn zus het van haar over.

Ik probeer het van me af te zetten, maar zoals iedereen weet is dat niet makkelijk. Toch zijn jullie het die van de dag moeten kunnen genieten, en dat laat je door niemand verknoeien!

Ik wens je heel veel succes en veel sterkte toe! We zijn hier om elkaar te steunen!
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
nog 4 dagen

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik5-8-2008 15:18:23

Hallo,

Zoals Amber zegt: we zijn hier om elkaar te steunen... Maar ook misschien om te zeggen als de ander erover gaat. Ik dacht dat er iets heel erg was gebeurd maar eigenlijk... is dat niet zo!! Ok, je kan niet iedereen plezieren en sommige mensen geven negatieve kritiek, zo erg is dat toch niet? Je moet je een beetje wapenen tegen zo'n dingen ook, é. Daarvoor thuisblijven vind ik wel heel raar? Het is maar een trouwfeest, é!!

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik5-8-2008 15:59:09

Ik ben heel blij voor jou Kim dat jij die zorgen niet hebt die zich in migraine vertalen. Ik zocht op dit forum naar wat steun niet naar reacties die me het gevoel geven dat ik overdrijf of abnormaal reageer. Ieder het zijne en ik hoop dat jij het nooit voorhebt. En tis maar nen trouw he waarom ervan wakker liggen, voor de emotionele waarde??het geld??wat kan mij het allemaal schelen natuurlijk.

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik5-8-2008 16:00:37

Daarbij had ik nog niet vermeld dat mijn grootmoeder ook nog eens amper vijf weken voor mijn huwelijk onverwacht is gestorven.
Nu heb ik misschien meer recht op men slechte gevoel.
net zoals ik zei dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik5-8-2008 17:57:00

amai, je buurvrouw zegt iets goedbedoeld maar verkeerd overkomend en daar val je ons mee lastig maar dat je oma gestorven is vergat je :p

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik5-8-2008 17:57:01

amai, je buurvrouw zegt iets goedbedoeld maar verkeerd overkomend en daar val je ons mee lastig maar dat je oma gestorven is vergat je :p

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik5-8-2008 18:16:09

amai kim hier heb ik even geen woorden voor..
ik hoop echt dat jij nooit zoiets meemaakt
ik kan jouw reactie gewoon niet begrijpen..
ongelooflijk..

Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik13-8-2008 17:46:12

Vicky,

ik hoop dat je ondanks alle moeilijkheden toch een hele mooie dag zal hebben.
Laat je omringen door de mensen die het waard zijn om op die dag jouw aandacht te krijgen.

Veel plezier en geniet van elkaar !!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...