Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij bruidskindjes ???

5-8-2008 10:17:34
Hallo bruidjes (en bruidegommen :))

Mag ik vragen hoe regelen jullie dat met de kledij van de bruidskindjes?
Wie moet dit betalen? Komen de ouders hier een stukje in tussen of is dit volledig
voor het koppel? Ik heb er echt totaal geen ervaring mee.

We zullen een meisje hebben van +- 7 jaar en jongen van 3 jaar.
Ik zou wel voor iets willen zorgen dat ze nadien nog kunnen aandoen.
Is het dan raar om aan de ouders te vragen van wat tussen te komen?
Ik wil echt niet onbeleefd zijn tegenover hun ouders, dat die dat niet verkeerd opnemen, begrijp je???

Alvast dank je voor jullie ervaringen.

Marieke
18/04/2009 -> nog eventjes :(

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 696

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik5-8-2008 10:55:27

Hoi Marieke,

Wij betalen de kleren en schoenen van de bruidskindjes. Weet niet of daar een "regel" voor is of niet, maar wij wilden dat zelf betalen. Moet je denk ik zelf beetje uitmaken. Vind het niet zoo raar dat je een tussenkomst vraagt. misschien kun je zeggen dat jij de kleren betaalt en zij de schoentjes of zo? Weet niet he, is maar een voorstel, maar ik vind het geen affronte als je da vraagt.
succes ermee!
Bren
13/09/2008

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-8-2008 11:00:54

wij hebben dat ook gevraagd, en de ouders vonden dat helemaal niet erg.
wij hebben er wel bij gezegd dat we dan geen trouwkado verwachten. we vonden het een beetje zot dat wij de kledij betaalden, en zij een kado gaven.
uiteindelijk hebben wij de kledij betaald (60 euro voor 2 kindjes, was goedkoop gesteld) en zij de schoenen.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik5-8-2008 11:47:01

Dag Heidi,

Mag ik vragen waar jullie die kleedjes gevonden hebben, 60 Euro is inderdaad goedkoop gesteld :)
Ons ene bruidskindje heeft dit jaar haar eerste communie gedaan, maar ik vrees dat ze volgend jaar niet meer in haar kleedje zal kunnen zeker? Was echt wel mooi hoor, met zo mooi leren vestje op, koddig :)

Ik vraag me dan af, als je hierover begint tegen de ouders, hoe kaart je dat onderwerp aan?

Marieke

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik5-8-2008 11:47:02

Dag Heidi,

Mag ik vragen waar jullie die kleedjes gevonden hebben, 60 Euro is inderdaad goedkoop gesteld :)
Ons ene bruidskindje heeft dit jaar haar eerste communie gedaan, maar ik vrees dat ze volgend jaar niet meer in haar kleedje zal kunnen zeker? Was echt wel mooi hoor, met zo mooi leren vestje op, koddig :)

Ik vraag me dan af, als je hierover begint tegen de ouders, hoe kaart je dat onderwerp aan?

Marieke

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik5-8-2008 13:34:39

Hey,

Bij ons zeiden de ouders zelf dat ze het gingen betalen en dat ze niet wouden dat wij dat deden, geen discussie mogelijk dan. Je kan altijd eens polsen wat zij erover denken e. Ik veronderstel dat het wel goede vrienden zijn waaraan je zoiets kan vragen.

Groetjes

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-8-2008 15:14:02

wij zijn in de c&a gaan kijken, maar wel tijdens de solden van jullie.
het is wel gewoon mooie kleren die ze achterna makkelijk terug kunnen aandoen.
2 tshirtjes, 2 korte golfjes met lange mouwen, 1 rokje, 1 broek met kleedje bovenop
allemaal voor 58 euro, maar wel op sommige dingen 70% korting, dat kan al tellen he.

Ik weet wel dat het geen haute coutur is, maar iedereen die het zag vond het heeel mooi

groetjes
Heidi
13/09/2008

Annemie
8-8-2008
 Meld misbruik5-8-2008 16:51:55

Hoi Marieke !

Wij hebben 2 bruidsmeisjes: het kindje van mijn aanstaande en mijn nichtje.
Mijn tante vond het niet meer dan normaal dat zij het deel van mijn nichtje betaalde, dus hebben wij alleen het onze betaald.

Groetjes !
08*08*2008

Melissa
29-8-2008
 Meld misbruik6-8-2008 22:29:24

Hoi Marieke,

Wij hebben de bruidskleedjes zelf betaald, en de ouders zullen de schoentjes betalen (aangezien ze dit meestal nog even kunnen doordragen).
Ik heb een wikkelkleedje gekozen met een legging eronder en een bolero voor erbij, zo kunnen ze dit later zeker nog eens dragen als ze het combineren met een ander kleurtje.
Ik denk ook niet dat er hier echt een regel voor is, maar in mijn familie ging iedereen er wel vanuit dat dit door ons betaald werd.

Allesins veel succes!
Groetjes
Melissa

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...