TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anne
|
2-9-2008 23:31:50
Ik ben nog niet getrouwd, maar moest het nu op onze trouwdag regenen zou ik dit niet erg vinden, ik vind het heerlijk als het buiten kil is en wij gezellig binnen. Zie gewoon dat je een goede binnenlocatie hebt om foto's te trekken. Te warm is volgens mij nog vervelender, dan zit iedereen te puffen... Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Geniet van de romantiek van de regen.
Groetjes en trouw ze
|
|
Sofie
19-9-2009
|
3-9-2008 8:33:25
Hoi Vicky,
Wij zijn ook nog niet getrouwd, maar gaan wel volgend jaar trouwen in september... en hopen dus ook op goed weer. Heb mij altijd voorgenomen dat hier België is en blijft, dus dat je zelfs in de zomer een kletnatte dag kan hebben. Ik heb dan ook 2 scernario's in mijn hoofd, het eerste nogal logische : stralende zon. Het tweede, lekker gezellig rennen onder een prachtige grote witte paraplu met mijn pa naar de kerk om dan mijn verloofde aan het altaar te zien staan...
Laat je humeur vooral niet vergallen door het weer, want zo een prachtige dag verdient het niet !!
Geniet van je huwelijksdag en ook van de regen ;-)
Groetjes
Sofie 19/09/2009
|
|
Darcy
9-8-2008
|
3-9-2008 8:51:44
hallo,
Wij zijn getrouwd op 08/08/08! Die dag was het echt slecht weer, we hadden een viering gepland in de tuin van onze feestzaal en receptie was ook buiten. Ik stond die dag op en het regende maar dat kon me eigenlijk niet meer schelen. We hebben naar de feestzaal gebeld om alles binnen te doen en het was prachtig!! tussen de buien door zijn we een paar foto's gaan nemen in de tuin en het zijn supermooie foto's geworden! Laat het weer je dag niet verpesten, wanneer je je toekomstige ziet lijkt de hemel vanzelf op te klaren! Veel succes, maak er minstens een even mooie dag van als die van ons!
Groeten, Darcy 26 dagen getrouwd
|
|
Carine
17-5-2008
|
3-9-2008 9:01:45
Hey Vicky,
ik ben zo'n 'regen'-bruidje geweest. Wij zijn dit jaar getrouwd op 17 mei... de eerste 14 dagen van de maand mei waren schitterend maar enkele dagen voor de 17e is het beginnen regenen (by the way 18 mei was dan weer een droge stralende dag ggggrrrr).
Enfin, je moet proberen het niet aan je hart te laten komen, je hebt zolang gewacht op je trouwdag dat als je opstaat smorgens je slechts even sip bent omdat het regent. Want eigenlijk had ik geen tijd om mij zorgen te maken, ik moest naar de kapster... make-up... de gasten kwamen al... hup mijn kleed aantrekken...
Ik ben in de striemende regen naar de kapster gereden, en toen ik terug thuis kwam regende het nog maar een beetje... daar trek je je aan op... zon daar hoop je niet meer op, maar droog weer als je in en uit moet, daar hoop je op. en ik moet zeggen dat we op dat gebied geluk hebben gehad. Het meeste vervelende is wel de natte grond, je moet je kleed telkens opheffen en je moeder zal werk genoeg hebben om telkens met tissues de grootste plekken uit te vegen. Maar ook dat heeft zijn charmes... Trouwens mijn kleed was precies voorzien op slecht weer want de meeste plekken kon je zonder problemen uitvegen!
foto's trekken bij regen is misschien het meest spijtige... we hebben heel veel foto's van de binnenlocaties en ook enkele van in het 'park' weliswaar onder grote bomen zodat de lichte regen niet door kwam... wat wel mooi is op de foto's als het geregend heeft, is het groen... het komt nog beter uit dan als het lang warm en stoffig weer is geweest... dus eigenlijk een voordeel van de regen ;-)
Toch hebben we om 16u een streepje zon gezien en daar hebben we van geprofiteerd om met onze cabrio naar de kerk te rijden... en ik moet zeggen dat was een van de zaligste momenten van de dag...
Ook wij hadden gehoopt om de receptie buiten in de tuin van de feestzaal te kunnen houden, maar ook dat was niet mogelijk. Mijn man vond dat één van de spijtigste zaken aan het weer, maar ja het ging niet anders. Binnen ging ook prima en de zaal was er op voorzien.
ik hoop dat mijn verslagje je niet te fel gedeprimeert heeft, want dat was niet de bedoeling. Mijn raad is... neem het weer gelijk het is... je kan er toch niks aan doen... voorzie je met grote paraplu's en geniet van je dag... want het zou spijtig zijn als je je door het weer je lang-verwachte dag minder laat stralen. Jij en je man staan centraal die dag en niet het weer!!!
Oh ja, er is ook nog een Waals spreekwoord dat iets zegt van regenweer op je trouwdag, een lang een gelukkig huwelijk (jour de mariage pluvieut, mariage heureux, of zoiets, let niet op de schrijffouten, mijn schriftelijk Frans is niet zo goed)
Veel succes en ik duim alvast voor mooi weer!
groetjes Carine 17mei2008 (al 109 dagen getrouwd)
|
|
Katleen
6-9-2008
|
3-9-2008 9:39:35
Wij trouwen ook zaterdag en ik ben al sinds twee weken websites met weersvoorspellingen aan het afgaan. Op zon hoop ik al lang niet meer, als het maar droog blijft. En op weeronline geven ze bewolkt, 22 graden en droog!!!!! Ik hoop dus op het beste maar kan je gevoel voor 100% begrijpen. Ik probeer mezelf al dagen in te prenten dat het sowieso een geslaagde dag wordt. We gaan er van genieten hé!!!!!!! Nog drie dagjes (en vandaag mijn laatste werkdag)
Katleen
|
|
Annelies
14-6-2008
|
3-9-2008 12:57:33
hoi
Wij trouwen op 13/09, dus ik ben nog in blijde verwachting voor mooi weer... We zijn gisteren alles nog eens gaan bespreken in de feestzaal en ze vertelden ons dat ze dit jaar nog geen enkele trouwreceptie hebben gehad waar niet een deel van de receptie buiten kon plaatsvinden... En het weer is nu eens een factor waar je niets aan kan veranderen hé! Dus efkes grommelen en dan gewoon genieten van jouw dag!
|
|
Delphine
6-6-2008
|
3-9-2008 18:00:19
Hoi Vicky,
Mijn man en ik zijn gehuwd op 6 juni 2008! Waarschijnlijk konden we het qua weer niet slechter treffen! Het heeft geregend van 's morgens toen we opstonden (+/- 6u30) tot de volgende dag dat we na het avondfeest naar huis gingen (+/- 7uur) Ik had me er eigenlijk op voorhand al bij neergelegd, want ze gaven al de ganse week regen uit. Fotosessie is uitgesteld geweest en voor de rest heb ik een prachtige dag beleefd! Er zijn enkele hilarische paraplu-momenten vastgelegd op foto, dus het heeft eigenlijk ook wel zijn charmes hé? Ik weet dat iedereen altijd mooi weer wenst voor zijn trouw, maar slecht weer hoeft niet direct een mislukking te zijn. Probeer je er gewoon niks van aan te trekken. Ik heb liever slecht weer en een prachtfeest dan omgekeerd. Ik duim voor je dat je mooi weer zal hebben, maar kop op! Het is jullie dag en laat hem aub door wat regen niet vergallen!
Groetjes,
Delphine
|
|
sarah
17-5-2008
|
3-9-2008 19:53:52
100% regenkans op onze dag...
het heeft PIJPENSTELEN geregend van s'nachts tot 11 uur en daarna was het vrijwel droog!!!
We hebben zelfs nog uren buiten gezeten met de receptie. (was wel koud, maar heb er niks van gemerkt)
wij hadden een prachtige dag, ondanks het weer.
als mensen zeiden 'zonde van het weer'
had ik zoiets van: tja, het kon VEEL en VEEL erger
dus je ziet, een positieve bruid laat haar dag er niet door verpesten
|
|
karolien
8-8-2008
|
3-9-2008 22:34:16
Wij zijn op 8/8/8 getrouwd en idd die dag was het echt heel slecht weer.Ik was al van een week op voorhand het weerbericht op de voet aan het volgen en had ook nooit gedacht dat ik regen zou hebben op mijn mooiste dag.Ondanks de vele hevige buien hebben wij een prachtdag gehad.Dus verspil je energie niet aan het weer en geniet van je dag want dan zijn er zoveel mooie momenten dat je het zelfs niet merkt of het regent of niet.En je moet maar denken: als het regent op je trouwdag is je huwelijk gezegend. Maak er een mooie dag van en vooral geniet ervan en van elkaar!
|
|
Katleen
6-9-2008
|
4-9-2008 10:08:10
Hier Katleen nog eens. We hebben nog 2 dagen te gaan en dan is het zo ver!!! Deze morgen op Q Music weerman Frank gehoord en zaterdag wordt de mooiste dag van het weekend met misschien wat zon en dan kan het 22 graden worden. Dit had ik nooit meer verwacht. Onze schietgebedjes zijn verhoord ;-) Ik wens je een fijne huwelijksdag!
Katleen
|
|
Vicky
6-9-2008
|
4-9-2008 16:42:03
Het Katleen Dat had ik ook gehoord^op Q! Nu maar duimen he!!! groetjes
|
|
Vicky
6-9-2008
|
4-9-2008 16:42:05
Het Katleen Dat had ik ook gehoord^op Q! Nu maar duimen he!!! groetjes
|
|
vanessa
17-5-2008
|
4-9-2008 17:21:41
hela,
wij zijn getrouwd op 17mei om 6u was het aan het gieten buiten!om 7u was ik bij de kapper en heb mijn papa nog moeten bellen voor een paraplu. eenmaal 10u,toen mijn -toen nog verloofde- man mij thuis kwam halen,was er enkel nog wat motregen.om kwart voor 11 vertrokken we naar de gemeente met droog weer! af en toe is er nog een buitje gevallen,maar niet zoooo fel meer. koud was het niet zo,en al die regen heeft niks verpest aan onze dag!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|