Nu Online
Momenteel zijn er 309 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cadeauprobleempje

15-9-2008 13:19:14
Hey allemaal...Als reeds getrouwde vrouw wil ik hier nu ook even advies vragen ivm geldcadeaus. Ik heb binnenkort twee bruiloften waar een afwijkend concept wordt uitgevoerd (dus geen klassiek trouwfeest. Geen probleem oo rmij maar ik stel me wel de vraag wat je daar dan aan moet geven... Het gaat om
a) een avondfeest van een vriendin met enkel wafel- en pannenkoekenbak en dansfeest. Leuk idee vind ik, want ik wou altijd eens beginnen met het dessert :-) maar ik geraak er niet uit hooe ik moet rekenen om het geldcadeau te bepalen. Als een receptie? Een avondfeest of gewoon de gulden middenweg?
b) het trouwfeest van mijn beste vriendin, waar ze heeft beslist enkel met familie te vieren en voor de andere genodigden een receptie te houden... Ik zou rekenen zoals eender welke receptie maar ze is mijn beste vriendin, wat nu? Moet ik geven wat zij bij mij heeft gegeven enkele maanden terug (klassiek trouwfeest met 6-gangenmenu) of niet?
Ik vind dit een moeilijk vraagstuk en zou graag eens jullie mening horen.
Alvast bedankt.
Lien, 212 dagen getrouwd :-)))

Lien
16-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 517

Anke
5-9-2008
 Meld misbruik15-9-2008 13:36:33

Wij geven altijd hetzelfde (aan onze beste vrienden), ongeacht wat voor feest er wordt gegeven. Ik vind het zelfs een beetje raar dat je een ander bedrag geeft als je een ander concept voorgeschoteld krijgt. Bij ons varieert dat ook van een klassiek feest met diner tot een tuinfeest met BBQ, maar wat wij geven verandert hierdoor niet. Dat is pas duidelijk :-)!

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik15-9-2008 13:53:30

Hoi,

wij doen hetzelfde als Anke. Het feest maakt niet uit, wel het koppel dat trouwt..

Tenzij we echt merken dat ze het voor het geld doen...

Groetjes

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik15-9-2008 14:03:23

Hoi Lien,

Wat wij geven hangt bij ons toch wel "vast" aan het concept, een drink is toch iets anders dan een 6-gangenmenu ?
In onze vriendenkring geeft iedereen hetzelfde als er een koppel trouwt.
Behalve dan de dichtste vriend(in), die geven wat ze willen (meestal iets meer dus).

Onlangs was er een verassingsfeestje voor de beste vriend van mijn verloofde. Iedereen legde € 15 per persoon uit, hij heeft iets meer gegegeven.
Het was een feestje met wat chips en zo en drankjes.
Voor een trouwfeest geven wij dan € 150 per koppel. Voor de beste vriend van mijn verloofde hun trouw hebben wij € 250 gegeven.
En inderdaad als we bij de ene op de receptie worden gevraagd en bij de andere op het feest dan is er een verschil in cadeau... Vind dat eigenlijk niet meer dan normaal.
Groetjes

Sofie

evy
1-3-2009
 Meld misbruik15-9-2008 14:30:33

Wow Sofie, 150€ per koppel... Awel, dat hebben wij van geen enkel koppel gekregen op ons huwelijk hoor!!! Laat staan 250€...

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik15-9-2008 14:32:28

Wij maken toch ook een onderscheid. En denk ook wel dat die vriendin dat zal begrijpen. Ik zou uitgaan van een 'receptieprijs' of 'dansfeestprijs'en voor dit concept geven wij 30euro pp voor kennissen en voor goeie vrienden dan 50euro pp.

Els
17-7-2010
 Meld misbruik15-9-2008 15:43:32

Hey Lien,

eerst en vooral: o.a. merci: dankzij jouw goeie commentaar gaan wij ook ons feest in de Caipirinha geven, maar soit, nu uw vraag.
Wij maken ook wel een onderscheid in het soort feest (en vinden dit ook heel normaal dat wij ook voor t een meer geld krijgen dan voor t ander). De 'graad' van 'bevriendheid' (als je begrijpt wat ik bedoel :-) ) speelt voor mij toch ook wel een rol, maar dat vind ik minder doorslaggevend dan het soort feest waar je naartoe gaat.
Ik vind het nogal affrontelijk als je bv iets heel klein geeft als je een feest van jewelste krijgt, en anderzijds zou ik me bedrogen voelen uitkomen als ik een mooi cadeau zou geven en er misschien 1 glas en 1 chipje zou krijgen...
Vorig jaar zijn vrienden van ons getrouwd en hebben we 200 euro gegeven (100 euro per persoon) voor hun volledig feest (receptie, menu en feest. Wij rekenden ongeveer een 70 euro pp. als je ergens op restaurant zou gaan eten, en dan nog wat bij als cadeau, zodanig dat ze zeker niet aan u moeten insteken.
Als wij enkel naar een trouwreceptie gaan, geven wij ongeveer 30 euro pp., als het goede vrienden zijn ongeveer 40 euro.
Wij zijn nu nog niet geweest naar zo'n 'dessert + feest', maar ik denk dat wij dan zoiets van 40/50 euro pp of zo zouden geven. Je moet rekenen dat je toch ook een hele avond op hun kosten drinkt...

Groetjes,
Els

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-9-2008 16:24:06

wij hebben toch ook van onze beste vrienden 100- 150 euro gekregen hoor..

vind dat ook heel moeilijk. ik kijk ook wel naar het soort van feest. moet nu eerlijk zeggen dat ik dat bij mijn beste vriendin niet zou doen. Maar ik zou wel op mijn tenen getrapt zijn, als ik door haar niet bij het eten uitgenodigd zou zijn

Ellen
1-6-2009
 Meld misbruik15-9-2008 16:42:09

Hoi,

Wij hebben onze beste vriendin evenveel gegeven, zowel het koppel dat trouwde in het Kasteel van Brasschaat met alles er op en er aan, als het koppel dat een totaal ander feest gaf met tapas en een frietkot !

Normaal geven we op een receptie/dansfeest minder dan wanneer we voor het eten gevraagd worden, maar je kent deze mensen bovendien ook minder dan je goede vrienden.

Gewoon doen wat je graag wil doen.

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik15-9-2008 16:50:54

@Els: super zeg, je zal je je keuze zeker niet beklagen, integendeel, ik heb een heel fijn gevoel overgehouden aan onze feestzaal die ons feest heeft gemaakt tot wat het is: onvergetelijk!
@Iedereen: bedankt voor het advies. Er zitten nuttige tips tussen. Ik vind het inderdaad vooral ten aanzien van mijn beste vriendin lastig. Ze kiest ervoor om geen vrienden, zelfs niet de beste, te vragen op het feest en ik respecteer die keuze zeker (ook al zou ik er zooo graag bij zijn) maar als ik dan weet dat ik enkel na de officiële plechtigheid een tweetal uur op de receptie zal kunnen zijn, dan vind ik de verhouding tot mijn trouwfeest een beetje onevenredig, vandaar... Ik weet dat trouwfeesten er niet zijn om winst te maken, en dat je gewoon een geschenk biedt of krijgt, maar dat is het 'm nu net...zij maakt zeer goeie winst als ik hetzelfde doe want de receptie zal hooguit zo'n 15 euro p.p. zijn (met worstenbroodjes en zo, ze liet horen dat het - gezien het hoge aantal kinderen - niet zo verfijnd zal zijn als bij ons)
Aarrgghhh, wat een dilemma!

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik15-9-2008 18:10:32

Ik vind het echt vreemd om een cadeau te verbinden aan het soort feest dat je voorgeschoteld krijgt. 't Is net alsof je dan moet betalen voor je eten en dan is het niet echt een cadeau. En je weet toch nooit hoeveel het kost per persoon? Geef je dan je feest om cadeau's te krijgen. Ik snap dat niet goed. Wij meten de cadeau af aan de mensen, dus dichte vrienden of familie krijgen meer dan mensen die we maar vaag kennen.

Groetjes,
Lieve

Tamara

Meld misbruik15-9-2008 19:16:31

Djeezes, wat een bedragen. Wij hebben op ons feest (receptie - walking dinner met showcooking - dessertbuffet) van de meeste koppels maar 50 EUR gekregen! Da's dus 25 EUR de man!!!
Foei foei, als ik daar aan terugdenk ...

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik15-9-2008 21:58:34

Ik trouw vooral omdat ik de vrouw van mijn schat wil worden.
Hoeveel en wat wij krijgen van familie en vrienden doet er voor mij niet toe.
Wij regelen ook een feest binnen ons budget en hebben geen 'geldcadeau's' nodig...
Zelf hebben we een vast bedrag dat we uitleggen voor verjaardagen, huwelijken, etc... en het concept verandert daar niks aan.
Ik dacht dat alles rond romantiek, trouw en liefde draait...
Geld maakt niet gelukkig!!!
En laat je een vriendschap afhangen van wat je vrienden je geven???

Marianne
19-9-2009
 Meld misbruik16-9-2008 10:38:41

Hey Lien,

Bij mijn weten geven wij ongeveer altijd hetzelfde ongeacht het concept. Als we de mensen écht heel goed kennen (zoals een beste vriend of zus) geven we meer. Maar als jullie een bepaald bedrag hebben voor receptie en voor volledig feest zou ik het zo doen:

Feest a: bedrag dat iets hoger ligt dan het gemiddelde van de 2. Uiteindelijk ben je daar een heel stuk langer dan op een doorsnee receptie van 2-3 uur, je mag er een hele avond dansen, drinken en snoepen.

Feest b: ik zou misschien het bedrag geven dat je normaal aan een feest met alles bij geeft voor gewone vrieden. Ik moet wel zeggen dat wij ook lang hebben getwijfeld (en mijn h2b nog steeds ;-) maar hij mag niemeer van gedacht veranderen hihi) wat te doen met vrienden. We wilden enkel nokels en tantes laten eten en neven en nichten enkel dessert en dansfeest maar een deel van onze (beste) vrienden zijn neven en nichten dus konden we vrienden ook niet laten komen eten want de ene wel en de andere niet, dat zorgt voor wrevel en roddels in de famillie hé.

An

Meld misbruik18-9-2008 8:42:47

Als je niet belangrijk genoeg bent om op het volledige feest te komen zou ik mijn cadeau ook aanpassen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...