Terug naar overzicht
Hey Isabelle,wij gaan geen schieting doen. Er wordt dan veel gedronken en dat loopt niet altijd goed af. Ik ken mensen die wel eens schieting hebben gedaan en waarbij er een ongeluk is geweest (door de drank en zo). Dat zet al direct een serieuse domper op de trouw. Dus voor mij niet.Dorien
Een schieting wordt gedaan veelal de donderdagavond voor de trouw in het huis van de bruid en daarbij worden familie, vrienden en buren uitgenodigd.Er wordt inderdaad soms nogal wat gedronken... tjah, je kiest ervoor of niet hé..Gr. K.
Isabelle,wij doen een schieting de donderdag voor de trouw. Ik heb één vat bier (=+/- 180 pintjes) besteld, dus op=op. De meeste ongelukken gebeuren idd door mensen die een glaasje teveel op hebben. Wij hebben nogal een grote vriendenkring, dus zeg ik het gewoon eens dat wie zin heeft,mag langs komen. Het begint om 20u-22u, dat zeggen we erbij omdat ze niet zouden blijven tot een gat in de nacht, want 2 dagen later zouden we er toch op ons best willen uitzien. Het is gewoon voor de sfeer dat we het doen en omdat de buren ook een glaasje zouden kunnen drinken en de mensen die we niet kunnen uitnodigen. Wij denken dat er zeker zo'n 50 man zal komen, dus als iedereen een pintje zou drinken, is dat maar een kleine 4pp. Daarvan zullen de mensen niet op hun kop gaan staan waarschijnlijk, maar de boodschap blijft wel, voorzichtig zijn!!!Als je nog vragen hebt...groetjesValerie
Schieting wordt niet overal gedaan en eerder op het platteland.Wij doen schieting de week voor de trouw zo kunnen we nog goed recupereren.Het is een traditie waar ook een broekverbranding bijhoort.
HalloBij ons in de gemeente is het ook traditie dat er een schieting is. Dit is eigenlijk alleen voor de buren en misschien dichte familie. Je kan hen mondeling uitnodigen (dat hoeft allemaal niet zo officieel te zijn). Ik ben al vaak naar een schieting geweest, maar er zijn nog nooit problemen geweest, onze buren drinken wel graag een glaasje maar hebben ook veel respect voor elkaar... Ik ga zeker een schieting doen, dat hoort er gewoon bij.SuccesVicky
Bij ons is dat ook zo een traditie;wij doen dit meestal een week voor het huwelijk zodat idereen weer wat op z'n positieven is ;Nodig voor alle zekerheid de buren uit als op de schieting zelf zijn ;kunnen ze bij de politie niet gaan klagen van geluidsoverlast.Want je hebt altijd van die mensen die graag klagen en op die manier is iedereen tevreden.